ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" יצאו ליום כיף וטיול בטבריה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" יצאו ליום כיף וטיול בטבריה

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"


ב"בית החם לניצולי השואה" לא נחים לרגע והשבוע, ביום חמישי 7.4.2016, יצאו ניצולי השואה דיירי ה"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" ליום כיף וטיול מהנה בעיר טבריה. היה זה יום כיף גם לקשישים המתקשים בהליכה, ואף יצאו אליו בין היתר גם קשישים הנעזרים במקלות הליכה והליכונים. אתרי העיר נבחרו בקפידה ורוב ניצולי השואה לא ביקרו בהם בעבר. בתחילת הנסיעה כל ניצול שואה שעלה לאוטובוס קיבל לידיו ארוחת בוקר קלה ושתייה קרה, כמו – כן חולקו לניצולי השואה במהלך הנסיעה גם ארוחה קלה, עוגיות ועוד. ניצולי השואה הקשישים זכו כמובן לתשומת-לב רבה, חמימות ואהבה לאורך כל היום ממארגני הטיול וממתנדבי העמותה שהצטרפו לנסיעה.

עם הגעתו של האוטובוס לטבריה, עשו ניצולי השואה את דרכם אל "החוויה בגליל" הנמצאת על שפת הכנרת. באולם המופעים הם קיבלו קונצרט מיוחד עבורם מלהקת "צליל בגליל" כשבהרכב הלהקה נגנית גיטרה, נגנית נבל, וזמר עם קול ערב, שלושתם הנעימו את זמנם של ניצולי השואה לשעה קלה בשיריה היפים של ארץ ישראל היפה, כל ניצולי השואה הצטרפו אליהם בשירה ובריקודים. עוד קיבלו ניצולי השואה הסברים על הגליל והוקרנה להם מצגת יפה ומרשימה על כל האיזור. בסוף הביקור קיבלו ניצולי השואה שוב ארוחת בוקר נוספת וקלה.

DSC01207
IMG_2632

עם סיומו של הקונצרט עשו את דרכם ניצולי השואה אל הספינה "לידו 3" העוגנת על שפת הכנרת שהוציאה אותם לשייט חוויתי ברחבי הכנרת. במהלך ההפלגה נחשפו ניצולי השואה לנופי האיזור וליופיה של הכנרת, כשממזרח נשקפים הרי הגולן ובמערב ניתן לראות את מצוק הארבל והרי הגליל התחתון, כשבמרחק מזדקרת פסגתו של הר מירון וסביבה רכסי הגליל העליון. לאורך השייט הושמעו גם שירים וניצולי השואה הקשישים לא ויתרו והצטרפו כולם בשירה וריקודים סוערים על סיפונה של הספינה.

עם סיומו של השיט המהנה המשיכו ניצולי השואה בדרכם אל קברו של התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס הידוע בסגולותיו הנשגבות כשבתפילה על קברו ביקשו ניצולי השואה הקשישים בריאות טובה ואריכות ימים בתקווה שיתמלאו כל משאלות ליבם לטובה ולרפואה שלימה. לאחר מכן עלו ניצולי השואה אל האוטובוס שלקח אותם חזרה אל ביתם ב"בית החם לניצולי השואה" שבחיפה.

IMG_2653
IMG_2637

ניצולי השואה הרגישו ביום כיף וטיול זה כל כך נינוחים ומאושרים, החיוכים והשמחה על פניהם במהלך כל יום הכיף העידו בהם יותר מכל, שחוו יום מיוחד ומרשים, שכולו הנאה וטוב ומיטיב איתם ולמענם וזאת תודות רבות להוגה ויוזם רעיון היום כיף והטיול, מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג, ולעוד רבים וטובים בהם הגב' יהודת סץ, סגנית מחלקת הרווחה בשגרירות הנוצרית בירושלים, הטורחת אף היא רבות ועושה לילות כימים לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה שליוותה את ניצולי השואה לאורך כל הטיול.

כשסייעה לה גם הגב' יאני טולהואק, מנהלת ה"מועדון החברתי" של העמותה הגב' נעמי אילוז שטרחה ועמלה רבות בארגון יום הכיף לטובת הצלחתו ולמתנדבי העמותה שהצטרפו לטיול בהם מדריכת הטיול הגב' מלי כהן שהובילה והדריכה את הטיול בנעימות ובחן רב, מאבטח האישים ראובן פריזי המאבטח את אירועי וטיולי העמותה בהתנדבות מלאה כבר שנים רבות, שאבטח את הטיול וסייע לניצולי השואה בכל דרכם, רופאת העמותה הד"ר ארינה ניימארק – אלוחין שהצטרפה לטיול ולמאיר נהג האוטובוס האדיב מחברת "ש.ה.ב. הסעות בע"מ".

ניצולי השואה נהנו מאוד מחוויית טיול מדהימה, היה זה יום כיף וטיול מדהים ומרגש גם יחד.

צילומים: אוקסנה שלומוב, אדיר יזירף.
DSC01109
IMG_2651
DSC01261 IMG_2602IMG-20160407-WA0013 (1) IMG_2690IMG_2687 IMG_2684IMG_2674 IMG_2668IMG_2665 IMG_2651IMG_2638 IMG_2622IMG_2621 IMG_2615IMG_2599 IMG_2594 IMG_2576DSC01127

תפריט
נגישות