הכדורגלן הברזילאי הנודע טבארס המשחק ב"מאריבור" הסלובנית ורעייתו התארחו ב"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר"

  1. ראשי
  2. אנשי ציבור מתארחים בעמותה
  3. הכדורגלן הברזילאי הנודע טבארס המשחק ב"מאריבור" הסלובנית ורעייתו התארחו ב"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר"


מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"

ברזיל, סלובניה ואישה יהודייה אחת יפה במיוחד, עשו בימים אלה היסטוריה בביקור מרגש ביותר ב"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה. היתה שם המון התרגשות כי לא בכל יום מבקר כדורגלן ברזילאי נודע בשיעור קומה בינלאומי כמו מרקוס טבארס ניצולי שואה קשישים. טבארס, הגיע לביקור המיוחד כנציג השגרירות הנוצרית הבינלאומית הנמצאת בסלובניה וכמנהלה של השגרירות בעיר מאריבור. טבארס, נחשב גם כיום לאחד מגדולי השחקנים של קבוצת הכדורגל "מאריבור", ששיחקה גם בליגת האלופות.

שחקן הכדורגל טבארס יחד עם רעייתו היהודייה לטיסיה היו אורחיו של מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג שהקפיד להעביר להם סקירה מקיפה אודות פעילות העמותה. טבארס ורעייתו סיירו בקריית החסד של העמותה וביקרו בחדרי המגורים של ניצולי השואה בהם גם בביתו של ניצול השואה בנימין גינצבורג בן 97 ניצול גטו לנינגרד. במהלך הביקור המרגש הם התעכבו ארוכות ליד מוזיאון ההנצחה "יד לניצול" החדש, שאותו מקימה העמותה בימים אלה, ועושה ימים כלילות שיהיה מוכן עד ל"יום השואה הבינלאומי" שיחול בסוף חודש ינואר 2017.

אחד משיאי הביקור היה המפגש שהתקיים ב"מועדון החברתי" של העמותה, שקושט גם בבלונים בצבע סגול וצהוב בה משחקת קבוצת הכדורגל, שם פגשו טבארס ולטיסיה עשרות ניצולי שואה, דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה", בין היתר שמעו גם את סיפורה האישי והמרגש של הגב' שושנה קולמר בת ה – 98 ניצולת השואה ילידת צ'כיה, ששרדה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ ומוגדרת כאחת משלוש הניצולות המבוגרות ביותר החיות כיום בישראל. במהלך דבריה נראו טבארס ורעייתו מתרגשים במיוחד והיו שם גם דמעות. לשיא הגיעה ההתרגשות כשהגב' קולמר הראתה להם את המספר הצרוב על ידה ואמרה: "כך קראו לי הנאצים 80277".

במהלך המפגש עם הניצולים אמר טבארס לניצולי השואה: "אני אוהב אתכם מאוד, אני מתפעל מסיפור הישרדותכם האמיצה מול הצורר הנאצי, אתם הגיבורים האמיתיים של כולנו. התרגשתי מאוד לראות את המספר הצרוב על ידה של קולמר, מראה זה יישאר במוחי לעד. מר שמעון סבג הקים לכם כאן בית למופת ולתפארת ואני יודע שהוא עושה לילות כימים לטובת רווחתם של ניצולי השואה, ומעשיו לטובת ניצולי השואה בישראל הם אדירים. תהיו חזקים אתם לא לבד, הכנסייה הנוצרית תמיד תעמוד לצדכם".

11

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג סיכם את הביקור: "זו היתה עבורי התרגשות עצומה לראות בחור כל כך צעיר כל כך מאמין ומאד תומך ורגיש. לא בכל יום אתה פוגש כדורגלן ברזילאי מפורסם ומקצועני שעולמו רחב ועסוק בנתינה ובהקשבה לאחר, ולזולת. בטוחני, שהוא ורעייתו היהודייה לטיסיה מסמלים את החלק היפה שיש באנשים צעירים שיש להם יכולת כספית, אבל באותה מידה יש להם מטען רגשי מפואר. אני מצדיע ומברך אנשים כאלה".

טאברס הוסיף: "אני כאן עומד מולכם ומודה לכם על שהזמנתם אותי לכאן, זה יום גדול ומיוחד עבורי להיות כאן ולשמוע את מה שעבר עליכם. אני ורעייתי לטיסיה מחבקים אתכם חזק אל ליבנו כל אחד ואחת מכם. אהיה שותף גדול שלכם ואנסה לתרום כמה שיותר לסייע ולפתח את המקום המדהים והמרגש הזה ולהפיץ את כל הטוב שלו בכל המדינות בעולם בהם אני מבקר".

טבארס לא הפסיק להתפעל מסבג ופעילותו. "אני עומד כאן נפעם לראות את פעילותו רבת השנים של מר שמעון סבג, ואני שואל את עצמי כל פעם מחדש איך איש אחד עוזב הכל ומקדיש את חייו לניצולי שואה. רק על זה אנחנו בכל העולם שיש לנו צריכים לתמוך ולעודד את האיש. סבג הוא איש יקר לא רק לכם ניצולי השואה, אלא לרבים בעולם הזה שהוא ממלא את מקומם" עוד הוסיף בדבריו המרגשים: "השתניתי כשהפכתי לאדם נוצרי אדוק. שחקני הכדורגל הם בדרך כלל נהנים מכסף קל, ממעמד של כוכב, ולא אכפת להם שום דבר אחר – אצלי זה לא כך. יש אנשים שהם רק שחקני כדורגל, אבל לא בני־אדם. אני הייתי כזה. חשבתי שאני יכול לקנות כל דבר, ללכת למועדון ולהיות מוקף בנשים ואלכוהול. הייתה לי הזדמנות לשחק במועדונים גדולים אבל לא הייתה לי סבלנות. הדת נתנה לי הבנה שונה. האופי שלי השתנה לאט וחיי כיום טובים הרבה יותר". בתום האירוע ב"מועדון החברתי" הוענק לטבארס ולטייסיה רעייתו מגן הוקרה על פועלם לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה. עוד ליוו את מרקוס טבארס ורעייתו וסייעו במהלך הביקור בקריית החסד של העמותה, מזכירת העמותה תמי סינר, עמית אשד העובדת הסוציאלית של העמותה ומאבטח האישים הוותיק ראובן פריזי המסייע ומאבטח בהתנדבות מלאה כבר שנים רבות בכל אירועי העמותה השונים מיום היווסדה.

6-1

נציין כי עם חזרתם של הזוג טבארס לסלובניה, פירסמה רעייתו של מרקוס סירטון בשפה הפורטוגזית, מביקורם המיוחד בישראל, הכולל גם את ביקורם המרגש ב"בית החם של ניצולי השואה" בחיפה. (ניתן לצפות בסירטון בכתבה זאת).

מרקוס טבארס, בן 32, הוא יליד ברזיל המשחק כיום באלופת סלובניה "מאריבור" ומשמש כקפטן שלה. טבארס הוא נוצרטי־אוונגליסטי אדוק, ציוני ותומך נלהב ביותר של ישראל. כמנהל השגרירות הנוצרית הבינלאומית בסלובניה (הוסמך לכמורה). טבארס זכה כבר ב- 5 אליפויות והוא ומלך שערי הקבוצה בכל הזמנים. כשהגול החשוב שלו היה שער עלייה היסטורי לרשת סלטיק שהעלה את "מאריבור" לשלב הבתים בליגת האלופות. הוא שיחק בעבר במספר קבוצות בברזיל כמו "פארננסה", "גרמיו" ו"פורטו אלגרה", וגם ב"קדה" ממלזיה וב"אפואל ניקוסיה" הקפריסאית.

הקשר שלו לישראל בא לידי ביטוי כשהיה בין אלה שהדיחו את מכבי ת"א מהצ'מפיונס. הוא חתום ב"מאריבור" עד לשנת 2019, ולכשיפרוש יש כבר להנהלת הקבוצה תכניות רבות עבורו להשתלב בניהול הקבוצה. זהו ביקורו השישי בישראל ולזוג טבארס ולטיסיה רעייתו 5 ילדים.

צילומים: אוקסנה שלומוב, אתר אינטרנט "מאריבור" סלובניה.

7 _dsc2145_dsc2137 _dsc2131_dsc21003 1-1_dsc2249-1 _dsc2243_dsc2238 _dsc2158

תפריט
נגישות