מסיבת פורים צוהלת ושמחה התקיימה ב"בית הילד" בנווה דוד בחיפה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. מסיבת פורים צוהלת ושמחה התקיימה ב"בית הילד" בנווה דוד בחיפה

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"
חודש אדר גם הוא כבר הגיע ועימו הגיע אלינו גם חג הפורים, שצויין ברוב פאר והדר במסיבת פורים צוהלת ושמחה גם ב"בית הילד" לילדים ונוער בסיכון של עמותת "יד עזר לחבר". "בית הילד" של העמותה נמצא בשכונת נווה דוד בחיפה ועבר לאחרונה שיפוץ מקיף ונרחב ומאז מהילדים נהנים בו מארוחות מלאות לאחר הלימודים בצהריים ובנוסף נהנים הילדים מחדר אינטרנט ומחשבים משוכלל, מסך טלויזיה ענק, סיפרייה, חדר יצירה בו מסייעים לילדים בשיעורי הבית, משחקים ועוד.

אולם "בית הילד" המחודש של העמותה היה מלא בילדים רבים ובני משפחותיהם משכונת נווה דוד והסביבה הקרובה שהגיעו לחגוג את חג הפורים, השולחנות היו ערוכים מכל טוב, באוזני המן ומטעמים, עוגות, סוכריות, ואיך לא ? לאורך כל המסיבה חולקו לילדים גם פופקורן, מרשמלו וופלים ועוד. הילדים עסקו ביצירה ובעבודות יד בנושא חג הפורים, שרו את שירי החג והשמחה היתה גדולה ביותר.

בתחילת מסיבת הפורים התקיימה הפעלה מקסימה לילדים ע"י גיל דנינו שהגיע מחופש לליצן. גיל, הוא ידיד העמותה הוותיק כבר שנים רבות מחב' "אלביט מערכות" ומהאחריות חברתית והפעילות לקהילה שבחברה העושה רבות לטובת רווחתם של ילדי "בית הילד" לילדים ונוער בסיכון וניצולי השואה של העמותה. נוסיף ונציין כי מר דנינו לא הגיע לחגוג עם הילדים במסיבה בידיים ריקות, הוא הגיע עם עשרות חבילות שי המלאים עם דברי מתיקה לילדים לחלוקה, והכל תרומת ומתנת חב' "אלביט מערכות". מלבד עשרות הילדים והוריהם שהגיעו לחגוג את מסיבת הפורים הגיע גם מתנדב העמותה הוותיק ואיש האבטחה ראובן פריזי, העושה אף הוא לילות כימים באירועי החברה השונים בהתנדבות מלאה מיום הקמתה של העמותה.

מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג שלח את בירכתו לאירוע: "חג הפורים הוא חגם האמיתי של הילדים, חג שכולו שמחה וריקודים וחשוב לי להביא שמחה זאת גם לילדים הנמצאים כאן אצלנו ב"בית הילד" של העמותה, "בית הילד" נועד לתת אווירה של בית, לילדים המקסימים האלה מגיע הכל. השקענו כאן המון וטרחנו בכל השיכלולים בשיפוץ הבית ואתם רואים את התוצאות במו עיניכם. תודה לכל הילדים ובני משפחותיהם שהגיעו הערב לחגוג עימנו את מסיבת הפורים, תודה ענקית למנהלת ואם הבית עופרה הנמצאת כאן בכל הימים לאורך כל השבוע, העושה כאן עבודה נפלאה לטובת הילדים, ותודה לכל מתנדבי העמותה שתרמו להצלחת מסיבת הפורים".

מנהלת ואם הבית של "בית הילד" הגב' עופרה עובדיה התרגשה ואמרה אף היא במהלך המסיבה: "אין לי מילים שיכולות לתאר את התחושה החמה שאני מרגישה כעת אצלי בלב, כאן היום ב"בית הילד". כולי שמחה לראות כך את הילדים חוגגים עם התחפושות, מלבד ילדי שכונת נווה דוד, מגיעים לכאן גם ילדים מהסביבה הקרובה וגם מאיזור שכונת הדר. בראש ובראשונה ברצוני להודות למייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג שלא נח לרגע, שטרח ועשה לילות כימים בשיפוצו הכללי הגדול של "בית הילד" וכפי שכולנו רואים הוא הקים כאן בית למופת ולתפארת והכל לשימושם של הילדים, שמעון, כולנו מודים לך על כל פועלך רב השנים לטובת רווחתם של ילדי "בית הילד" ובני משפחותיהם כאן בנווה דוד, כל הכבוד לך ויישר כוח".

יש לציין כי לגב' עופרה עובדיה, מנהלת ואם הבית הוותיקה של "בית הילד" של עמותת "יד עזר לחבר" בשכונת נווה דוד בחיפה הוענק לפני פחות מחצי שנה התואר המכובד של אות "מגן הצדק החברתי" של העמותה לשנת 2016, היה זאת במהלך ערב המחווה לניצולי השואה שערכה העמותה בנוכחות כאלף אורחים באולמי "גן הקונגרסים" בחיפה, בהם נכחה גם אשת ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו שהעניקה לגב' עובדיה את המגן. בנימוקי וועדת הפרס שהעניקה לה את התואר, ציינה הוועדה: "מגן הצדק החברתי לשנת 2016 מוענק למתנדבת עופרה עובדיה בשל פעילותה החשובה ורבת השנים למען ילדי "בית הילד" של העמותה וזאת בהתנדבות מלאה כבר למעלה מ 13 שנה ובהתנדבות מלאה".

"בית הילד" של העמותה הוא פנינת חמד ועטרת ראשה של עמותת "יד עזר לחבר", הוא "בית הילד" בו נאספים ילדים ממשפחות מצוקה לאחר שעות הלימודים. במקום מתקיימים פעילויות מגוונות לילדים, חוגים שונים, חדר מחשבים ואינטרנט משוכלל, עזרה לימודית ע"י מורים ומתנדבי העמותה וכן מוגשת לילדים גם ארוחה צהריים חמה. בית הילד פעיל מיום א' עד יום ה' ברוב שעות היום. בסוף הקיץ, לפני תחילת שנת הלימודים עורכת העמותה פרוייקטים ומבצעים שונים, דוגמה אחת מתוך מגוון מפעילויות העמותה הרבות למען הילדים והקהילה היא פרוייקט "תיק לכל תלמיד", שמטרתו היא לתת בתחילת כל שנת לימודים, לתלמידים ממשפחות מצוקה שאין ידם משגת, ילקוט עם כל תכולתו. מבצע זה מתקיים כבר שנים רבות בו חילקה העמותה למעלה מ- 1200 ילקוטים. כל פעילות "בית הילד" מתבססת על טהרת ההתנדבות של מתנדבים ואנשים טובים באמצע הדרך אשר נותנים מזמנם החופשי ומרצונם ושלא על מנת לקבל פרס, והכל בכדי לעזור לילדים אלו, כי הם העתיד שלנו.

נאחל מכולנו לכל ילדי "בית הילד" של עמותת "יד עזר לחבר" הרבה בריאות טובה, הצלחה בלימודים וחג פורים שמח ומבדח, מי ייתן ושניפגש ב"בית הילד", כולנו ותמיד ורק בשמחות !

צילומים: אדיר יזירף.


תפריט
נגישות