עמותת "יד עזר לחבר" העניקה פרס ״מפעל חיים״ לד״ר איזבלה גרינברג מביה"ח רמב"ם

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. עמותת "יד עזר לחבר" העניקה פרס ״מפעל חיים״ לד״ר איזבלה גרינברג מביה"ח רמב"ם

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"

ביום חמישי (9.11) התקיים ברוב פאר והדר באולמי "אורנים " שבחיפה, טקס רב רושם ומיוחד בו הוענק לד"ר איזבלה גרינברג פרס מפעל חיים. הד"ר איזבלה גרינברג מבכירי הרופאים הפסיכיאטרים במחלקה הפסיכיאטרית בקריה הרפואית לבריאות האדם-רמב״ם והיא מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכוגריאטרי בבית החולים רמב"ם, הפרס הוענק לה ע"י עמותת ״יד עזר לחבר״ בחיפה, כמו – כן עוד באותו האירוע חגגה הד״ר גרינברג את יציאתה לגימלאות לאחר 25 שנות עבודה בקריה הרפואית רמב״ם.

הפרס מפעל חיים הוענק לרופאה הוותיקה ד"ר איזבלה גרינברג ע"י מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה מר שמעון סבג וזאת על תרומתה האדירה והעצומה וסיועה במשך שנים רבות ובהתנדבות מלאה לטובתם ולמען רווחתם של מאות ניצולי שואה דיירי ה"בית החם לניצולי השואה" ומחוצה לו. יש לציין כי החל משנת 2012 יזמה והגתה הד"ר גרינברג את פרוייקט רב ההיקף ומרגש במיוחד – ״תחרות מלכת היופי של ניצולות השואה״ אותה עורכת ומקיימת העמותה מידיי שנה. פרוייקט זה זכה לתהודה רבה ברחבי הארץ והעולם מבחינת חשיבותו. בראיון לכתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר" אמרה הד"ר גרינברג: "לדעתי, תחרות זו גורמת לניצולות השואה הלוקחות חלק בפרוייקט, להרים ראשן, להיות גאות בעצמן ובנשיותן ולהתריס בפני כל העולם כי הן נשים יפות לא רק מבחוץ אלא גם מבפנים, למרות העוול שהן חוו כנשים בתקופת השואה, כאשר הסתתרו במחבוא, או שרדו בגיטאות או במחנות ריכוז והשמדה. תחרות זו עוזרת להם לשפר את עברם הקשה שעברו בצעירותם ומסייעת להם ליהנות מהחיים שנותרו להם. עזרה לזולת הייתה חלום חיי עוד מגיל צעיר, ידעתי כי אעסוק במקצוע העוזר לזולת ומסייע לאנשים להתמודד עם נפתולי החיים, ידעתי כי יש בי כוחות רבים ויכולות שרק מתי מעט זוכים בהם ולכן הפניתי את כל משאביי חיי על מנת לעזור לקהילה ולזולת".

עוד באירוע בירך וציין מר סבג כי זו הפעם הראשונה בה מקבלת אישיות כל כך חשובה ובכירה פרס ״מפעל חיים" מטעם העמותה. לטובת האירוע המיוחד הפיקה העמותה ספר אודות חייה של הד"ר גרינברג ובמהלך האירוע הוקרן סירטון אודות פעילותה המבורכת רבת השנים של הד"ר גרינברג במסגרת העמותה.

הערב המרגש נערך במעמד ראש עיריית חיפה עו״ד יונה יהב ורעייתו רבקה יהב שהגיעו לברך, סגן השר להגנת הסביבה חבר הכנסת ירון מזוז ובכירי הרופאים מהקריה הרפואית לבריאות האדם-רמב״ם בהם: פרופ׳ קרל סקורצקי – סגן מנהל ביה״ח רמב״ם, אשר גם נשא דברים בשם הצוות הרפואי, ד״ר אייל פרוכטר, מנהל החטיבה הפסיכיאטרית בבית החולים, ד״ר עופר שמגר, מנהל המרפאה הפסיכיאטרית, דוד רטנר דובר בית החולים רמב"ם, בני קלר קצין הביטחון הראשי של ביה"ח וחבריה הרבים לצוות העובדים בבית החולים רמב"ם שעבדו לצידה של הד״ר גרינברג במשך השנים הרבות.

עוד נכחו באירוע עשרות ניצולי שואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה ורבים מבני משפחתה של ד״ר גרינברג וחבריה. הנעימו את הערב בשירה וריקודים הזמר יוסי זאנה, הזמרת ויק והמרקיד-זמר גדעון ברקוביץ ועל ההנחייה היה זה כתב הטלויזיה אלירן טל שהנחה את הטקס בטוב טעם ובחן רב.

צילומים: יוסף הירש, אדיר יזירף.

תפריט
נגישות