יום הזיכרון לשואה ולגבורה: מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג קיבל אות הוקרה על מפעל חיים מראש העיר יונה יהב

  1. ראשי
  2. אנשי ציבור מתארחים בעמותה
  3. יום הזיכרון לשואה ולגבורה: מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג קיבל אות הוקרה על מפעל חיים מראש העיר יונה יהב

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"

ראש העיר חיפה מר יונה יהב יהב העניק את האות למייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה מר שמעון סבג במהלך הטקס המרכזי של "יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2018" שנערך היום (חמישי, 12.4.2018) ברחבת "יד לניצול" לעיני מאות מוזמנים ביניהם חברי כנסת, אישי ציבור, שגרירים וקונסולים מהמדינות השונות, חיילים, תלמידי בתי הספר ומאות ניצולי שואה. "אתה לבד לקחת על עצמך נטל שמדינה שלמה לוקחת עלי, כבר מעל ל 20 שנה אתה דואג יום ולילה לניצולי שואה ואתה עושה זאת בחדווה ובאהבה ואנחנו מוקירים אותך על כך", אמר ראש העיר יהב בברכתו.

בנוכחות חברי כנסת, אישי ציבור, שופטים, שגרירים וקונסולים רבים מהמדינות הזרות השונות, חיילים, תלמידי בתי הספר ומאות ניצולי שואה ומאות ניצולי שואה נערך היום טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה המרכזי של חיפה ברחבת ״יד לניצול״ של עמותת "יד עזר לחבר". בשיאו של הטקס העניק ראש עירית חיפה יונה יהב תעודת הוקרה מיוחדת על מפעל חיים לשמעון סבג, מנכ"ל ומייסד העמותה. "אתה לבד לקחת על עצמך נטל שמדינה שלמה לוקחת. כבר 20 שנים אתה דואג יום ולילה לניצולי שואה ואתה עושה זאת לילות כימים בחדווה ובאהבה ואנחנו מוקירים אותך על כך", אמר יהב בברכתו.

לטקס המרשים נהרו ניצולי שואה מכל הארץ, בעיקר נכחו כמאה דיירי "הבית החם של ניצולי השואה" של קרית החסד של עמותת "יד עזר לחבר". הגיעו כמובן מלבד ראש עירית חיפה גם סגן השר לאיכות הסביבה ירון מזוז, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ אורן חזן, ח"כ לאה פדידה, נשיא השגרירות הנוצרית יורגן בולר, נשיא העמותה הפרופסור ביל פרידמן, ראשי ערים, השופטת אספרנסה אלון, יו"ר נעמ"ת בחיפה תמי ברק, שגרירים, קונסולים, רבנים, חיילים, תלמידים וקהל רב.

"זה היום שמרבית העולם הנאור, אבל בעיקר אנו כאן במדינת ישראל מציינים את האסון שפקד את העם היהודי במלחמת העולם השנייה. אסון שאחראי לו הצורר הנאצי על כל שלוחותיו באשר הם ברחבי אירופה והעולם", אמר סבג בפתח דבריו.

יהב גילה במהלך הטקס כיצד הכיר את סבג וסיפר נרגשות כי פגש אותו לפני 20 שנים בדרכו לתוכנית רדיו וסבג סיפר לו שהוא חייב לחתן זוג שאין להם אולם, אין להם כסף ואין להם אורחים. "אמרתי לסבג בוא איתי לתוכנית ונגייס כל מה שאתה צריך. גייסנו וסבג השיא אותם. זה האיש, הוא לא נרתע. אין ניצול שואה או נזקק שהוא השיב ריקם. הוא עושה דברים שלעיתים חובת מדינה לעשות. הוא עושה דברים שלעיתים מדינה לא יכולה לעשות הוא עושה יש מאין. הפנינה הזו שהקים כאן בשכונת הדר, מתחם המגורים הנדיר ביופיו הוא התקומה. הוא התחושה שאותנו לא יכניעו".

סבג הודה לראש העיר ואמר לו בין היתר "אנחנו נעזרים בכם כל השנה, נעזרים במתנדבים, רוצים לעשות יחד לניצולי שואה. אין מבחינתי יום מאושר יותר כשאני רואה ניצול שואה שעבר את הגיהינום ויד הצורר הנאצי כשהוא מחייך לקרוביו מאושר. זקן מאושר וחזק נפשית. ככה אני רואה את זה. ההוקרה היא לי אבל התודה היא לניצולי השואה שהם הגיבורים האמתיים של כולנו שבזכותם ובזכות הקרבתם העצומה, אנחנו כאן".

בתום הטקס המרגש הוזמנו האורחים הרבים לבקר ולסייר במוזיאון "השואה והתקומה" עליו טרחה ועמלה העמותה ואותו חנכה לפני מספר חודשים, שעליו עמלה לילות כימים ורבות אוצרת המוזיאון הגב' תמי סינר. המוזיאון הראשון בארץ ואולי בעולם שבו הניצולים מספרים את סיפוריהם כשהם יושבים מול המבקרים ומציגים את הדברים שאיתם באו מהשואה בפולין, גרמניה וכל רחבי אירופה. מוזיאון השואה הוקם במתחם עמותת "יד עזר לחבר" במטרה להנציח את סיפורי ההישרדות והגבורה של ניצולי השואה, דיירי ה"בית החם" המתגוררים במתחם העמותה. עוד מנציח המוזיאון מאות עדויות וסיפורים מצמררים בנוסף ניתן לצפות באוסף מוצגים שנתרמו על ידי ניצולי שואה ובני משפחותיהם, סיפרי תורה, חנוכיות , טליתות , ציציות, מוצגים אשר בחלקם הוחבאו על ידי הניצולים במחנות ההשמדה. דבר שסייע להם לדבריהם לחוש מעין ביטחון כי האלוהים עימים.

יש לציין כי כל מהלך הטקס עבר בצורה מופתית הודות לתיאום מוקדם עם משטרת חיפה שסגרה את כל רחוב קסל ומתחם קריית החסד של עמותת “יד עזר לחבר” בסיועם של מפקד רובע הדר פקד אבי שתברש, מש”ק הדר” רנ”ג גבי מזרחי, קצין מתנדבים תחנת חיפה פקד בני פיין, מש”ק זיו רס”ב אילן שחר ומעל כולם פקד יוני תורגמן שסייע בהתנדבות מלאה ובסיועם של רס”מ חגי פנקר ושוטרים ומתנדבי משטרת ישראל.

צילומים: יד עזר לחבר.

תפריט
נגישות