אלפי חבילות מזון לחג הפסח חולקו לניצולי שואה ולנזקקים במבצע ענק וחסר תקדים של עמותת “יד עזר לחבר” בחיפה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. אלפי חבילות מזון לחג הפסח חולקו לניצולי שואה ולנזקקים במבצע ענק וחסר תקדים של עמותת “יד עזר לחבר” בחיפה

אלפי חבילות מזון לחג הפסח נארזו וחולקו ממש הבוקר (שני, 15.4.2019) ע”י עמותת “יד עזר לחבר” בחיפה, חבילות המזון חולקו בעיר חיפה וגם באיזור הקריות והצפון בשיתוף עם עוד גופים שסייעו למבצע בהם "קרן סקורה" שתרמו מוצרים שיעזרו לניצולי שואה ולנזקקים * מייסד ומנכ”ל העמותה מר שמעון סבג: “אין לי צל של ספק שהשנה בעמותת “יד עזר לחבר” שהשנה שברנו את כל השיאים, לא אשאיר אף ניצול שואה אחד רעב לחג". 

קריית החסד של העמותה נהפכה כבר ימים רבים לפני החג לחמ”ל מבצעי גדול ולמחסן גדול ועצום בו החלו במלאכת ההכנות בעבודת איסוף המצרכים ואריזת אלפי חבילות מזון לחג הפסח. בתוך כך, יש לציין כי עמותת “יד עזר לחבר” תמשיך לחלק חבילות מזון ממש עד כניסת החג. מייסד ומנכ”ל העמותה מר שמעון סבג אמר הבוקר (שני, 15.4) בהתרגשות רבה בדבריו: “כל כך מקסים ומחמם את הלב ויפה לראות את כל מאות המתנדבים המגיעים אלינו ומסייעים לנו באריזת חבילות המזון לחג הפסח. אין לי צל של ספק כי עמותת “יד עזר לחבר” שברה הפעם את כל השיאים. לקראת החג, היה לנו זמן ראוי לאריזת חבילות מזון, אבל עמותת “יד עזר לחבר” פועלת לאורך כל השנה לטובת ציבור הנזקקים ומיעוטי היכולת ומתמחה בסיועה לניצולי השואה הרבים, באופנים רבים ומגוונים, העמותה תעשה כל שביכולתה על מנת לעזור לנזקקים, חרטנו על דגלנו שנעשה הכל למצוא כל אדם רעב בחיפה ולגרום לו גם רגע אחד של אושר לקראת החג, לא נשאיר אף אדם רעב אחד בחג הפסח”.

חבילות המזון שחולקו לחג הפסח השנה, הכילו את רוב מוצרי הייסוד הבסיסיים לבית, כגון: חבילת מצות, בקבוק יין, שמן, סוכר, מלח, קופסאות שימורים, קפה, מרק עוף, שוקולד למריחה, קטשופ, טונה, סרדינים, עוגות מקמח מצה, עוגיות כשרות לחג ועוד. מלבד מוצרי היסוד חולקו למשפחות גם עופות ושקיות מלאות של ירקות כגון: תפוחי אדמה, עגבניות, מלפפונים, בצל, קישואים, גזר, חסה ועוד מיגוון רחב של ירקות שונים ומשובחים.

במהלך יום חלוקת חבילות המזון הגיעו אף שוטרים מתנדבים רבים מיחידת משמר הגבול יחידה 306 של מרחב חוף, שוטרים מיחידת הסיור הרגלי של שכונת הדר בחיפה של משטרת ישראל מרחב חוף בפיקודו של רס"ב מיכה סבן, חיילי חיל האוויר מיחידת "כיפת ברזל", הנערה עדי פריזי שהגיעה במיוחד מהישוב גן-נר שבצפון וקבוצה גדולה של חיילי חיל הים מבסיס זרוע הים שבחיפה. מתנדבי העמותה אף סייעו בחן ובחיוך רחב לנזקקים ולקשישים בהרמת החבילות ובעזרה בהכנסת מוצרי המזון לתוך עגלותיהם, כמובן שיום זה עבר בצורה חלקה ומופתית. העמותה דאגה בין היתר לחלוקת עגלות נשיאה חדשים לכל אלה מי שלא היה ברשותו עגלת לנשיאת חבילת המזון.

מנכ"ל ומייסד עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג, אמר:  "לא זכור לי מזה למעלה מ-30 שנה חלוקות של חבילות מזון גדולות כאלה ובהיקף אדיר ועצום כזה, מעולם לא היו כל כך הרבה נזקקים בעיר חיפה. עמותת “יד עזר לחבר” שברה הפעם את כל השיאים ותחלק עד תחילת החג אלפי חבילות מזון בעלות כוללת של כל הפרויקט שהיא כ-3.5 מילון ש"ח שזהו לא סכום שפשוט לגייס, אבל יש הרבה אנשים טובים באמצע הדרך". השנה החלטתי בעמותה לשבור את כל השיאים ולעשות כל שביכולתי לעמוד במשימה זאת הנשמעת ממש בלתי אפשרית, כמו-כן נקיים עשר ארוחות ליל סדר חגיגיות בעיקר לניצולי שואה ולנזקקים בחיפה. שמנו בראש סדר העדיפויות שלנו את ניצולי השואה. בעיר חיפה יש למעלה מאלף ניצולי שואה החיים במצוקה כלכלית קשה ביותר, העמותה מחלקת שנים רבות חבילות מזון לנזקקים בחג הפסח וגם בראש השנה וזה כלל לא דבר חדש עבורנו, אך השנה המימדים עלו מאוד ופשוט קשה להאמין למספרים.

עד כה ארזנו אלפי חבילות מזון והביקוש עדיין ממשיך ורב, אני ממש מופתע גם השנה מהמספר ההולך והעולה של נזקקים מידיי שנה. לצערי, השיח בנושא עוני ופערים חברתיים לניצולי שואה ונזקקים אינו יורד מסדר היום הציבורי וטוב שכך, אבל לא מספיק לדבר, צריך גם לעשות, ויש המון מה לעשות. חג הפסח, הוא זמן ראוי להכנת חבילות מזון, אבל עמותת “יד עזר לחבר” פועלת לאורך כל השנה לטובת ציבור הנזקקים ומיעוטי היכולת, ומתמחה בסיועה לניצולי השואה הרבים, באופנים רבים ומגוונים, העמותה תעשה כל שביכולתה על מנת לעזור לנזקקים, כך היא חרטה על דיגלה מיום היווסדה ועד שלא ישאר רעב אחד בארץ שלנו ילד, אישה וזקן, עמותת “יד עזר לחבר” תהיה כאן כדי להושיט יד, סיוע, עזרה ותמיכה. אני יכול לסכם ולהגיד שחג הפסח 2019 עבור העמותה היה הכי קשה והמטורף ביותר בכל תולדות שנות קיומה הרבות”.

בתוך כך, יש לציין כי ימים רבים לפני חג הפסח, העמיסו מתנדבי העמותה הרבים מאות חבילות מזון גם על גבי ריכבי העמותה ומתנדביה, חבילות שחולקו גם בצורה חסויה ולא גלויה מדלת לדלת ישירות לבתי משפחות נזקקות, אשר אין ביכולתם להגיע בכוחות עצמם לקריית החסד של העמותה הנמצאת ברחוב קסל שבשכונת הדר בחיפה. מתנדבי העמותה אף סייעו בחן ובחיוך רחב לנזקקים ולקשישים בהרמת החבילות ובעזרה בהכנסת מוצרי המזון לתוך עגלותיהם, כמובן שיום זה עבר בצורה חלקה ומופתית.

כמו-כן מר שמעון סבג לא שכח להודות גם לכל המסייעים לו במבצע לוגיסטי ענק זה ואמר: “ברצוני להודות מקרב לב לכל שוטרי משמר הגבול הרבים והחיילים הרבים על זה שטרחו, באו ועזבו את המשימות המשטרתיות והצבאיות החשובות שלהם לטובת משימה לא פחות חשובה ונעלה והיא העזרה לנזקקים ולניצולי שואה לקראת החג. תודה לעובדי ומתנדבי העמותה הרבים שסייעו ועמלו לנו רבות לאורך כל הימים שלפני תחילת החג נתנו כתף ונרתמו לעשייה המבורכת של עמותת “יד עזר לחבר”, מאחל לכם ולבני משפחותיכם חג פסח שמח וכשר, בריאות ופרנסה טובה, ושתמיד יקויים בכם הפסוק “ואהבת לרעך כמוך”, ומנגד רב פקד שלומי בן הרוש המג”בניק שפיקח על אריזת חבילות המזון, אמר: “ברצוני להודות בשם כל שוטרי משמר הגבול למייסד ומנכ”ל העמותה מר שמעון סבג, על כך שנתת לנו את הזכות הגדולה והכבוד ליטול חלק בפרוייקט של נתינה גדולה ומבורכת למען ניצולי שואה ונזקקים, יישר כוח על נדיבות ליבך למען הזולת, תבורך העמותה העושה זאת מידיי יום ביומו ולא רק בימי חג ומי יתן ונשמח להגיע ולעזור במשימות הקדושות האלה שוב במהלך כל ימות השנה”.

לסיום, בירך מייסד העמותה מר סבג ואמר: "עמותת “יד עזר לחבר” מאחלת לכל בית ישראל חג פסח שמח וכשר, אך עצוב מאוד לראות את המחזות קורעי הלב שראינו כאן לאורך כל השבוע במשך כל ימי חלוקות חבילות המזון לנזקקים כאן בקריית החסד שלנו. אני מבטיח וכולי תקווה שהעמותה תעשה כל שביכולתה שעד תחילת החג ביום שישי הקרוב (19.4) יתקיימו עוד חלוקות נוספות של חבילות מזון לנזקקים שלא הצליחו להגיע ולקחת חבילות מזון במהלך השבוע, לא נשאיר אף ניצול שואה ונזקק רעב בחג, כך התחייבתי וכך גם אעשה !”.

לתרומות לעמותת "יד עזר לחבר" ניתן להתקשר בכל רגע ל- 8602* !

צילומים: אוקסנה שלומוב, יוסף הירש, אדיר יזירף, עמותת "יד עזר לחבר". 

תפריט
נגישות