למעלה מ-25,000 חבילות מזון חילקה "סיירת הקורונה" של עמותת "יד עזר לחבר" במבצע ענק מיוחד וחסר תקדים לחג הפסח !

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. למעלה מ-25,000 חבילות מזון חילקה "סיירת הקורונה" של עמותת "יד עזר לחבר" במבצע ענק מיוחד וחסר תקדים לחג הפסח !

לצפייה בסירטון לחץ להלן: "סיירת הקורונה" של עמותת "יד עזר לחבר" ימים קשים ולא פשוטים עוברים בימים אלה על כולנו וזאת עקב התפשטות נגיף הקורונה במדינת ישראל. לאלפי נזקקים בעיר חיפה, אין עדיין מזון לחג הפסח שכבר עומד לו בפתח דלתות ביתנו ויגיע אלינו כבר באמצע השבוע הבא (רביעי, 8.4), לקראת החג, כהרגלה במסורת רבת השנים מעל ל-3 עשורים מיום היווסדה, פתחה ועמלה עמותת "יד עזר לחבר" במבצע ענק נרחב וחסר תקדים, העמותה עובדת לילות כימים וכבר זמן רב לפני חג הפסח החלה בהתארגנות לוגיסטית מקיפה ונרחבת באריזת וחלוקת אלפי חבילות מזון לניצולי שואה, משפחות נזקקות, אמהות חד-הוריות, דיירי רחוב, הומלסים חסרי בית, קשישים ועוד אשר ידן אינה משגת לערוך את שולחן ליל הסדר והחג. לפני למעלה מחודש ימים פתחה עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה במבצע נרחב וחסר תקדים בו החלה לעבוד לילות כימים בהתארגנות לוגיסטית מקיפה ונרחבת באריזת וחלוקת אלפי חבילות מזון לחג הפסח כשעד כה נארזו וחולקו למעלה מ-25,000 חבילות מזון ע"י "סיירת הקורונה" של העמותה בחיפה שהוקמה כבר לפני כחודש ימים. חבילות המזון חולקו לניצולי שואה, קשישים אמהות חד הריות ונזקקים השוהים בבידוד בעיקר ברחבי העיר חיפה,אך לא רק אלא גם באיזור הקריות ובכלל באיזור הצפון. עמותת “יד עזר לחבר” שברה הפעם את כל השיאים ותחלק עד תחילת החג אלפי חבילות מזון בעלות כוללת של כל הפרויקט שהיא כ- 2.5 מיליון ש"ח שזהו סכום שפשוט קשה לגייס, בעיקר כשכל המשק נתון במשבר כלכלי עמוק וקשה, ובהתאם להנחיות וההגבלות הקשות של ממשלת ישראל ומשרד הבריאות, בעמותת "יד עזר לחבר" לא נכנע ולא נרים ידיים, ויש הרבה אנשים טובים באמצע הדרך.בעקבות תחילת התפשטות נגיף הקורונה בישראל בו נדבקו עד כה למעלה מ-6,100 איש ועשרות אלפי אנשים נמצאים כבר בבידוד מתמיד (נכון ליום רביעי, 1.4) ובהמשך להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן שהודיעו על הרחבת ההגבלות לציבור החליט הוועד המנהל של עמותת "יד עזר לחבר" כבר לפני 3 שבועות להקים עד יעבור זעם את מוקד ו"סיירת הקורונה" שתחלק מזון, אלה יעבדו מסביב לשעון 24 שעות ביממה יסייעו ויעזרו במיידית לתושבי העיר חיפה, הקריות ואיזור הצפון בהם ניצולי שואה, קשישים ונזקקים השוהים בבידוד.

בתמונה: מר שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר"
חבילות המזון המחולקת השנה לחג הפסח מכילות את רוב מוצרי הייסוד הבסיסיים לבית, כגון: חבילת מצות, בקבוק יין, שמן, סוכר, מלח, קופסאות שימורים, קפה, מרק עוף, שוקולד למריחה, קטשופ, טונה, סרדינים, עוגות מקמח מצה, עוגיות כשרות לחג הפסח ועוד, מלבד מוצרי היסוד חולקו למשפחות נזקקות עד דלת הבית גם עופות ושקיות מלאות של ירקות כגון: תפוחי אדמה, עגבניות, מלפפונים, בצל, קישואים, גזר, חסה ועוד מיגוון רחב של ירקות שונים ומשובחים, ערכה של חבילת מזון אחת מוערך ומגיע ל-500 שקלים.

בכל ימי אריזת וחלוקת חבילות המזון הגיעו מאות מתנדבים הבאים לסייע בכל הלוגיסטיקה באריזת וחלוקת חבילות המזון לבתים, עמותת "יד עזר לחבר" חילקה לצוותים אלה ביגדי מיגון של סרבלים ומסיכות זאת על מנת לצמצם למינימום האפשרי את הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה בקרב אנשי צוות החלוקה והדיירים הנמצאים במסגרת הביתית. כמו כן נותנים להם הוראות להניח את החבילות ליד דלת הבית, ליצור קשר טלפוני עם ניצול השואה שבבידוד וליידע אותו שחבילת המזון כבר מונחת ליד דלת ביתו, כשהכל כדי להגן על בטיחות המתנדבים.
במהלך חלוקת חבילות המזון ובהתרגשות עצומה, כשהוא עוטה סרבל מיגון לבן ומסיכה על פניו אמר מייסד ומנכ”ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מר שמעון סבג: "לא זכור לי מזה למעלה מ-30 שנה חלוקות של חבילות מזון ענקיות כאלה לחג הפסח ובהיקף אדיר ועצום כזה ובתנאים קשים ביותר כאלה כמו שהביא עלינו משבר נגיף הקורונה שפקד את מדינת ישראל. אף אחד לא יודע מתי משבר זה ייגמר, הטלפונים במוקד המבצעי של העמותה לא מפסיקים לצלצל לרגע, מאות טלפונים נכנסות למוקד בכל שעה של היום והלילה, מעולם לא היו כל כך הרבה נזקקים בעיר חיפה.לצערנו, כבר קרה שחילקתי חבילות מזון גם בזמן מלחמה כשנופלים טילים על חיפה ודווקא אז ידעת שמתי שהוא זה ייגמר, אך הפעם לא ידוע בכלל לאיזה כיוון זה הולך ומתי בכלל זה ייגמר. אין לי צל של ספק שהשנה בעמותת “יד עזר לחבר" שברנו את כל השיאים ! ימים קשים ולא פשוטים עוברים בימים אלה על כולנו, גב' "קורונה" התפשטה והשתלטה עלינו ומשבשת לנו את החיים, אך אנחנו בעמותת "יד עזר לחבר" לא נעמוד מלכת ונמשיך להילחם בה ונעשה את המיטב והמירב גם להביסה ולנצחה, בעוד מספר ימים יגיע אלינו גם חג הפסח, כמנהגנו מעל ל 3 עשורים אך הפעם בתנאים מיוחדים קשים ולא פשוטים אנו ממשיכים בכל הלוגיסטיקה האדירה וממשיכים לחלק אלפי חבילות מזון לניצולי שואה, קשישים ונזקקים עד פתח הדלת בכל איזור חיפה, קריות והצפון, אנו לא נחים לרגע ואין לנו רגע דל, משאיות העמוסות בסחורות ובמוצרים שונים מגיעות פורקות ואחרות מגיעות והכל מסביב לשעון. העמותה תעשה כל שביכולתה שעד יום רביעי 8.4 הוא יום כניסת החג לא יישאר אף ניצול שואה ונזקק רעב בחג הפסח, כך התחייבתי וכך גם אעשה !".עוד הוסיף בדבריו מר סבג ואמר: "ברצוני להודות מקרב לב לכל מאות המתנדבים המסייעים לנו הממשיכים להגיע אל קריית החסד של העמותה וזאת במטרה לארוז חבילות מזון וגם לחלק אותם עם רכבהם לבתים, זהו צו השעה !!! בואו וגם אתם תתרמו לעמותה ותהיו גם אתם שותפים למצווה חשובה זאת, המוקד הטלפוני שלנו עומד לרשותכם 24/7, חרטנו על דגלנו שנעשה הכל למצוא כל אדם רעב בחיפה ולגרום לו גם רגע אחד של אושר לקראת החג, לא נשאיר אף אדם רעב אחד בחג הפסח, זהו הזמן וזהו גם הרגע גם התקשרו 8602*, זה הזמן לגלות רגש וסולידריות חברתית לזולת, מאחל לכולנו וכולי תקווה שנשוב במהרה לשגרת חיים מלאה ובריאה, אמן !".
צילומים: יוסף הרש, אדיר יזירף.

תפריט
נגישות