לקראת ראש השנה: אלפי חבילות מזון נארזו וחולקו לניצולי שואה ולמשפחות מעוטי יכולת במבצע ענק וחסר תקדים של עמותת “יד עזר לחבר” בחיפה ● העמותה תמשיך לחלק חבילות עד כניסת ערב החג וקוראת לציבור הרחב לפתוח את הלב לסייע ולתרום בטל: 8602*

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. לקראת ראש השנה: אלפי חבילות מזון נארזו וחולקו לניצולי שואה ולמשפחות מעוטי יכולת במבצע ענק וחסר תקדים של עמותת “יד עזר לחבר” בחיפה ● העמותה תמשיך לחלק חבילות עד כניסת ערב החג וקוראת לציבור הרחב לפתוח את הלב לסייע ולתרום בטל: 8602*

לצפייה בסירטון מרגש מיום עבודת מתנדבי העמותה באריזת חבילות המזון לנזקקים לחץ כאן !
מנכ"ל העמותה, סבג: "בצל משבר הקורונה השנה שברנו את כל השיאים, משנה לשנה המספרים רק מתעצמים, העמותה לא תשאיר אף רעב אחד בחג" !ימים קשים מאתגרים ולא פשוטים שלא ידענו מעולם ממשיכים לעבור על כולנו וזאת עקב משבר נגיף הקורונה שפרץ בישראל כבר למעלה מחצי שנה. לצערנו, אף אחד עדיין לא יודע מתי מצב בריאותי וכלכלי קשה זה יסתיים. לאלפי ניצולי שואה, קשישים, משפחות מעוטי יכולת ונזקקים בעיר חיפה, הקריות ובכלל באיזור הצפון אין עדיין מזון לראש השנה ולחגים המתקרבים שכבר עומדים להם על סף דלתות ביתנו שיגיעו אלינו אי"ה בעוד ימים ספורים ימים כבר ב-18.9 בערב ראש השנה תשפ"א.לקראת ראש השנה וחגי תשרי, כהרגלה במסורת רבת השנים מעל ל-3 עשורים מיום היווסדה, עומלת לילות כימים עמותת "יד עזר לחבר" במבצע ענק נרחב וחסר תקדים בהתארגנות לוגיסטית מקיפה ונרחבת באריזתם וחלוקתם של אלפי חבילות מזון לניצולי שואה, קשישים, אמהות חד הוריות, משפחות מעוטי יכולת ונזקקים אשר ידן אינה משגת לערוך את שולחן החג.עמותת "יד עזר לחבר" פתחה חמ"ל מבצעי ורב מימדים במחסן ובמרכז המזון הענק שלה בחיפה שכבר הפך כבר כחודשיים ימים לפני ראש השנה בו החלו במלאכת ההכנות ורבות ההיקפים בעבודת איסוף מצרכי המזון אריזתם וחלוקתם של החבילות זאת ועוד באמצעות של מאות מתנדבים אותה גייסה העמותה בהם קבוצת שוטרים גדולה מרובע הדר של משטרת חיפה, שוטרי משמר הגבול, קבוצת הנוער של מועדון הכדורגל מכבי חיפה וקבוצת ילדים א' של מועדון הכדורגל "מכבי נווה שאנן אלדד".חבילות המזון שמחולקות ממש בימים אלה לחג ראש השנה, כשהשנה החליט מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג לחלק חבילות מזון קטנות וגם חבילת מזון גדולות משפחתיות המכילות את רוב מוצרי היסוד הבסיסיים לבית, כגון: בקבוק יין, שמן, סוכר, מלח, קופסאות שימורים, קפה, מרק עוף, שוקולד למריחה, קטשופ, טונה, סרדינים, עוגות, וגם כמויות גדולות של בשרים, עופות ודגים לחג הנשמרים במחסני הקירור החדשים שהקימה העמותה לאחרונה במחסן המרכזי שלה בחיפה.
מלבד מוצרי היסוד יחולקו למשפחות גם שקיות מלאות של ירקות כגון: תפוחי אדמה, עגבניות, מלפפונים, בצל, קישואים, גזר, חסה ועוד מיגוון רחב של ירקות שונים ומשובחים, עלותה ושוויה של חבילת מזון קטנה תעלה מעל 200 ש"ח ואילו עלותה של חבילת מזון גדולה משפחתית עולה מעל 500 ש"ח.בתוך כך יש לציין כי העמותה רכשה לאחרונה 20 אופנועים חדשים כשחמשת האופונעים הראשונים של היחידה כבר עשו את דרכם ברחבי העיר חיפה, אופנועים אלה משמשים את יחידת האופנוענים החדשה של עמותת "יד עזר לחבר" הקורמת עוד וגידים בימים אלה ותהיה עמוד התווך וחלק בלתי נפרד וחשוב ממנה. יחידת האופנוענים החדשה תהיה מעין יחידת עילית התתן מענה ראשוני ומהיר בחלוקת חבילות מזון, כולל אוכל חם, תרופות וכדומה שניתן ונחלק לטובת ולמען הקהילה באיזור חיפה הקריות והצפון.הבוקר (רביעי, 9.9) במהלך ההכנות הקדחתניות של אריזת חבילות המזון באחד ממחסני המזון המרכזיים של העמותה בחיפה אמר בהתרגשות רבה מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "שיעור הבקשות לקבלת חבילות מזון קטנות וגדולות משפחתיות רק זינקו ועלו במאות אחוזים בגלל משבר נגיף הקורונה, מספר העניים מתעצם ומנגד התרומות לעמותות הסיוע פחתו מאוד. זאת ועוד, אם לפני פרוץ מגפת הקורונה משפחות היו מתביישות לבקש חבילות מזון, כעת, כשאחד מבני הבית נמצא בחל"ת או מפוטר, הן כבר לא מתביישות לפנות. מבקשי הסיוע החדשים אינם יודעים איך להסתדר מול המציאות הכלכלית החדשה והקשה והם מגיעים אלינו כמוצא אחרון.תודה לאל שאצלנו ב"יד עזר לחבר" איננו סובלים ממחסור חמור של מתנדבים וכוח עזר, שנאלץ לחלק חבילות מזון רבים בבתים כדי וזאת כדי למנוע התקהלות ולעמוד בהנחיות וההגבלות של משרד הבריאות. אין לי צל של ספק כי עמותת "יד עזר לחבר" למעשה כבר שברה השנה את כל השיאים. לקראת החג, השנה המימדים עלו מאוד ופשוט קשה להאמין למספרים. העמותה פועלת לאורך כל השנה לטובת ציבור הנזקקים ומיעוטי היכולת ומתמחה בסיועה לניצולי השואה הרבים, באופנים רבים ומגוונים, העמותה תעשה כל שביכולתה על מנת לעזור ולסייע לקהילה ולזולת ולחלש בחברה, כך חרטתי כבר למעלה מ-3 עשורים על דגלה של עמותת "יד עזר לחבר" מפעל חיי שנעשה הכל למצוא כל אדם רעב בחיפה ולגרום לו גם רגע אחד של אושר לקראת החג, כך חרטתי על דיגלה של העמותה וכל גם אעשה כל עוד רוחי באפי ! המבחן הגדול והאתגרי שלנו כחברה הוא לדאוג שלא נשאיר אף אדם רעב אחד, ילד אישה וזקן בחג, נעשה את הכל שיהיה להם וכמה שיותר טוב בראש השנה, הקורונה מלמדת אותנו שיעור חשוב בערבות הדדית".
עוד הוסיף בדבריו בהתרגשות מר סבג ואמר: "לצערי, הפערים החברתיים והכלכליים בישראל רק הולכים ונפערים, השיח בנושא עוני ופערים חברתיים לניצולי שואה ונזקקים אינו יורד מסדר היום הציבורי וטוב שכך, אבל לא מספיק לדבר, צריך גם לעשות, ויש המון מה לעשות. כפי שנראה המצב כיום, אנחנו הולכים לראות יותר ויותר עניים חדשים, אנשים שהייתה להם פרנסה לפני משבר הקורונה, פתאום מידיי יום פונים אלינו למוקד הטלפוני של העמותה מאות אנשים חדשים לעזרה, כאלה שבכלל לא ביקשו עזרה אף פעם וגם כאלה המתביישים לבקש. לצערנו, נגיף הקורונה שבישראל כבר חצי שנה, הפכה יותר ויותר ישראלים לעניים יותר ואנחנו בעמותת "יד עזר לחבר" עד שלא ישאר רעב אחד בארץ שלנו העמותה תהיה כאן, ותהיה להושיט יד, סיוע עזרה ותמיכה ובקיצור נעשה את כל שביכולתנו לעזור ולסייע להם".אם גם אתם רוצים לסייע ולתרום לעמותת "יד עזר לחבר" ולהיות שותפים למצווה גדולה חשובה וקדושה זאת זהו הזמן וזהו גם הרגע, זהו צו השעה ! ניתן לתרום ולהתקשר למוקד הטלפוני למספר 8602* ולתרום גם להלן כאן ! צילומים: אוקסנה שלומוב, ג'ו לוציאנו, אדיר יזירף.

תפריט
נגישות