מייסד עמותת "יד עזר לחבר", מר סבג: "כולי התרגשות עצומה, בקרוב יכנסו ראשוני הדיירים אל ה"בית החם של ניצולי השואה" החדש שנבנה בחיפה"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. מייסד עמותת "יד עזר לחבר", מר סבג: "כולי התרגשות עצומה, בקרוב יכנסו ראשוני הדיירים אל ה"בית החם של ניצולי השואה" החדש שנבנה בחיפה"

בימים אלה הולכות ונשלמות ההכנות האחרונות במתחם קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בשכונת הדר בחיפה. הבית חם של ניצולי השואה שהוא גם היחיד מסוגו בארץ, הפך עם השנים למודל לחיקוי בארץ ובעולם. הבית החם החדש של ניצולי השואה נמצא בקרן הרחובות עמק זיתים ובן שמן וישרת ניצולי שואה קשישים שעברו את גיל 80. בבניין החדש הותקנו כל האביזרים הנדרשים לטובת רווחתם של ניצולי השואה, בין היתר תיבנה בבניין גם מעלית מיוחדת, מרפאה שתאויש 24 שעות ביממה, ברופאים ואחיות מהארץ ומחו"ל בסיועה של ה"שגרירות הנוצרית הבינלאומית".מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", מר שמעון סבג, אמר: "אני נרגש ושמח לבשר כי כבר בימים הקרובים יכנסו ראשוני ניצולי השואה, הדיירים, אל הבית החם החדש של ניצולי השואה. אני חושב שהקמת הבית החם החדש היא עליית מדרגה בכל פעילותה הנתינה החברתית והמבורכת שלנו קרוב לשלושה עשורים. המקום החדש ייתן מענה לניצולי השואה ברמה גבוהה מאד ויחד עם זאת ייהפך גם לפנינה שתסייע לניצולי השואה, שלצערי הרב לא נעשים יותר צעירים וגם לא יותר בריאים".מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", מר שמעון סבג, אמר: "כולי התרגשות עצומה ואני שמח לבשר כי כבר בימים הקרובים יכנסו ראשוני הדיירים אל ה"בית החם של ניצולי השואה" החדש. אני חושב ובטוחני שהקמת ה"בית החם של ניצולי השואה" החדש היא עליית מדרגה בכל פעילותה הנתינה החברתית והמבורכת שלנו קרוב לשלוש עשורים. המקום החדש ייתן מענה לניצולי השואה שירות וי.איי.פי. (VIP) ויחד עם זאת יהפך גם לפנינה שתסייע לניצולי השואה,שלצערי הרב לא נעשים יותר צעירים וגם לא יותר בריאים, אני רואה בכך חובה מוסרית ללוות את ניצולי השואה כל עוד ניתן לעשות זאת ובתנאים המקסימליים ולצערנו הזמן אוזל. חרטתי על דיגלה של העמותה לפני יותר מ-3 עשורים ונדרתי נדר שלא אשקוט ולא אחדל, אלווה את ניצולי השואה היקרים לליבי עד סוף הדרך. בואו לא נשכח את האנשים היקרים האלה שהגיעו למדינת ישראל לאחר תלאות וייסורים קשים ואף על פי כן, הקימו מדינה לתפארת, אנו חייבים להם זאת. לצערנו, המצב הכלכלי קשה מנשוא וגורם רק לכך שכל יום ויום שעובר הזמן שלנו אוזל. דיירי ה'בית החם' החדש והמאובזר ישוכנו בחדרים נעימים, מרווחים ונינוחים המאובזרים לצורכיהם ויהיו תחת השגחה רפואית מתמדת. כיום, ניצולי שואה רבים הם עריריים ועצם ידיעתם כי הם תחת השגחה רפואית צמודה, מקלה מאוד על חייהם. ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים שלנו ובזכותם אנו כאן היום, ניצולי השואה הם האור המאיר את האנושות כשהעולם חשוך".לאחרונה, עמלה וטרחה לילות כימים עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה על הקמתו של המבנה החדש והמפואר שיהיה ייחודי בארץ לניצולי שואה בלב שכונת הדר בקרן הרחובות עמק זיתים ובן שמן, בסמיכות לקריית החסד של העמותה הפרוסה על רחובות קסל, בן שמן ובן יהודה בשכונת הדר בחיפה. ה'בית החם' החדש נועד לתת טיפול תומך ופרטני ומענה לניצולי השואה הקשישים. הקמת המבנה החדש הושלמה והוקמה מכספי תרומות בלבד, במבנה יוכלו להיות משוכנים 15 ניצולי שואה כשבכל חדר מסך טלויזיה גדול, מיקורגל, מקרר ובקיצור כל דבר לא זקוקים ניצולי השואה בגילם המופלג.צילומים: ג'ו לוציאנו, אדיר יזירף.

תפריט
נגישות