עובדי חב' "מנהרות הכרמל" סיירו בקריית החסד וביקרו ב"מוזיאון השואה"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. עובדי חב' "מנהרות הכרמל" סיירו בקריית החסד וביקרו ב"מוזיאון השואה"

השבוע, ביום שני 27.5.2019, הגיעה בשעות הבוקר קבוצה גדולה של עובדי חברת "נתיבי הכרמל מערכות ותפעול בע"מ" היא החברה האחראית המפעילה את כל מערכת כבישי האגרה העירוניים בחיפה "מנהרות הכרמל" וזאת על מנת לבקר בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" וב"מוזיאון השואה" של העמותה. האורחים קיבלו סקירה מקיפה אודות העמותה וה"בית החם של ניצולי השואה" מפיה של האחראית על קישרי הקהילה של העמותה הגב' תמי סינר. בתוך כך, יש לציין כי במהלך האירוע נפגשו עובדי החברה עם ניצולי השואה, בהם ניצול השואה מהעיר יאש ברומניה, שלמה שרצר, בן 92 וניצולת השואה מפולין הגב' מרים ליניאל בת 97 שסיפרו להם אודות חייהם וסיפור הישרדותו המרגש בתקופת השואה.

בתום שמיעת העדויות המרגשות של ניצולי השואה המשיכה הקבוצה את ביקורה ב"מוזיאון השואה" של העמותה. המפגש היה מרגש ביותר וכמו תמיד גם במפגש זה לא נשארה אף עין יבשה !

מוזיאון השואה הוקם במתחם עמותת "יד עזר לחבר" במטרה להנציח את סיפורי ההישרדות והגבורה של ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" המתגוררים במתחם העמותה. המוזיאון מנציח מאות עדויות וסיפורים מצמררים, בנוסף, ניתן לצפות באוסף מוצגים ומרשים שנתרמו ע"י ניצולי שואה ובני משפחותיהם כגון: סיפרי תורה, חנוכיות, טליתות, תפילין, ציציות ומוצגים שונים נוספים אשר בחלקם הוחבאו ע"י הניצולים בגיטאות ובמחנות, דבר שסייע להם, לדבריהם, לחוש מעיין ביטחון כי האלוהים עימם. בנוסף, מוצגות במוזיאון 2 תערוכות קבע, תערוכות ציור של דיירות הבית, מניה הרמן וריטה קסימאו-בראון המנציחות, כל אחת בדרכה, את בטראומות הנוראיות שחוו כילדות קטנות בתקופת השואה. במוזיאון קיים גם אגף נוסף המתאר את תקופת היסטוריית הקמת המדינה מהשואה ועד היום.

מטרה נוספת ולא פחות חשובה היא ההנצחה לדורות הבאים. למוזיאון מגיעות קבוצות רבות מכל רחבי מדינות העולם השונות, וגם מרחבי הארץ בהם נוער ובוגרים, תלמידי בתי הספר כהכנה למסע לפולין, סטודנטים, יחידות ממשטרת ישראל וצה"ל מגיעות למוזיאון בהמוניהם בכל ימות השנה וזאת על מנת לשמוע וללמוד על ההיסטוריה של העם היהודי בתקופת השואה. למעלה מ-70 שנה חלפו וההיסטוריה נראית רחוקה כאלפי שנות דור. לכן חשוב להנציח את העדויות של ניצולי השואה בכל דרך אפשרית. בתום הביקור במוזיאון ניתן לפגוש את ניצולי השואה עצמם ולשוחח עימם. המוזיאון פתוח לביקורים ולסיורים לקהל הרחב בימים ראשון – חמישי, בין השעות: 09:00-16:00 , בימי שישי בתיאום מראש לקבוצות בלבד. 

לתשומת ליבכם, "מוזיאון השואה" נמצא בתוך מתחם קריית החסד של העמותה ברחוב קסל 6 בשכונת הדר שבחיפה. טלפון: 04-866-6988. אודות עמותת "יד עזר לחבר", בכתובת להלן: https://yadezer.org.il/

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר". 

תפריט
נגישות