תלמידי "הריאלי" אירחו את ניצולי השואה במפגש חגיגי ומרגש לחג השבועות

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. תלמידי "הריאלי" אירחו את ניצולי השואה במפגש חגיגי ומרגש לחג השבועות
IMG_3840מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"
 
לקראת חג השבועות, התקיים בסניף של ביה"ס למדע, טבע וסביבה של בית הספר "הריאלי העברי" שבחיפה, מפגש חינוכי חגיגי וערכי בין דורי, היה זה מפגש מרגש בו תלמידי "הריאלי" אירחו קבוצה גדולה של עשרות ניצולי שואה של ה"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה, המפעילה קריית חסד לתפארת ומשכנת למעלה מ – 120 ניצולי שואה.

 במסגרת המפגש ערכו תלמידי ביה"ס "בוקר תרבות ישראלי" ברוח חג השבועות, שבמסגרתו התלמידים ערכו מופע מקסים ששילב שירה ומוסיקה, ריקודי – מחול ומפגשי דו-שיח בין התלמידים לבין ניצולי השואה. 

אולם הספורט של בית הספר וחדר המורים לבשו חג וקושטו להפליא בכל סימני חג השבועות, תלמידי בית הספר לבשו לבן והיתה אווירת חג מושלמת שכולה בלבן. עם הגעתם של ניצולי השואה למתחם בית הספר, קיבלו התלמידים את האורחים וחילקו להם שתייה קרה.

בתחילת האירוע הופיעו תלמידי בית הספר בפני עשרות ניצולי השואה, ניגנו ושרו להם את שירי החג ולאחר המופע התלמידים לקחו בידיהם את ניצול שואה וכולם ביחד פתחו במעגלים של ריקודי הורה שמחים.

IMG_3761 במהלכו של המפגש בירך את התלמידים ניצול השואה יליד וורשה בפולין מר שלום שטמברג, בן 91, ששרד את תופת מחנות ההשמדה אוושויץ, בוכנוולד ודכאו ובני משפחתו אביו ואימו, שלושת אחיותיו ואחיו ניספו כולם ונרצחו על ידי הצורר הנאצי ורק הוא מבני משפחתו שרד את תופת מחנות ההשמדה. אמר מר שטמברג, בדבריו: "כשהייתי נער בגיל 14 כמוכם, נלקחתי עם כל בני משפחתי לגטו וורשה.

כבוד גדול נפל בחלקי כאן היום לייצג את ניצולי השואה שאתם מארחים היום בביה"ס "הריאלי" לכבוד חג השבועות. אני, אסיר שעל זרועו צרוב המספר 79913 ששרד את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ, עומד לפניכם כאן היום וברצוני לברך את כל אחד ואחת מתלמידי בית הספר, המחנכות והמורים שעושים עבודת קודש לטובת רווחתם של ניצולי השואה, מודה לכם על הכנסת האורחים החמה והלבבית. ברצוני לברך את מר שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" העושה לילות כימים וכל שביכולתו על מנת לסייע לניצולי השואה בחיפה ובישראל. אנו נמצאים כבר למעלה מ 70 שנה אחרי השואה ואני קורא לכם, תלמידים יקרים ואומר לכם לא לשכוח לעולם את מה שעבר עלינו. מאחל לכם ולכל צוות ביה"ס חג שבועות שמח !".

יש לציין כי מר שטמברג מתנדב שנים רבות בעמותת "יד עזר לחבר", עוזר לניצולי השואה ומסייע להם רבות.

גם בימים אלה, ממשיך מר שטמברג להעביר את שימור זיכרם של קורבנות השואה בהרצאות למען הדור הצעיר, לתלמידי בתי הספר, לחיילים, ובכלל למען הדורות הבאים.
 IMG_3744
עם סיום ההופעה מזכירת עמותת "יד עזר לחבר" ומנהלת קישרי הקהילה הגב' תמי סינר העניקה לבית הספר "הריאלי" תעודת הוקרה על סיועם לניצולי השואה של העמותה ולאחר מכן, התכנסו כל ניצולי השואה והתלמידים לארוחת בוקר חגיגית קולינרית ומיוחדת, שהיתה ארוחה חלבית עשירה וטעימה של חג השבועות שכללה מטעמים ומאכלי גבינות שונות מגוונות וטעימות, שעליה עמלו וטרחו רבות תלמידי בית הספר. התלמידים ליוו את ניצולי השואה לאוטובוס שהביאם לביה"ס, לא לפני שהעניקו להם זרי פרחים יפים. את המפגש ליוו גם קצין הביטחון של העמותה ישראל כהן ומאבטח האישים ראובן פריזי המסייע בכל אירועי העמותה בהתנדבות מלאה שנים רבות.

עמותת "יד עזר לחבר" שולחת ברכת יישר כוח וכל הכבוד לכל המחנכות ולתלמידי שכבת כיתות ח' המקסימים של בית הספר שעמלו וטרחו להצלחתו של המפגש, ומודה לכולם על עשייה חברתית בלתי רגילה לטובת רווחתם של ניצולי השואה ולמען הזולת. בהם שקדו בהצלחה גדולה ומרשימה ביותר מרכזת קשרי-קהילה סביבה והתנדבויות של בית הספר הגב' נעמי שחר, העושה מלאכתה נאמנה ובהתנדבות מלאה שנים רבות ולמחנכת הגב' נעמה חרדק שאירגנו מופע משובח ולתפארת בו שרו ורקדו התלמידים את שירי החג, כשהם מלווים גם בכלי נגינה של אורגן, וגיטרה בה הפליא לנגן יונתן חיים, בן 14, תלמיד כיתה ח' 7 של ביה"ס.

ניצולי השואה של ה"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" מברכת את כל בית ישראל בברכת חג – שבועות שמח !

 גלריית צילומים נרחבת: אדיר יזירף. 

 IMG_3833
 IMG_3750IMG_3766 IMG_3771 IMG_3831 IMG_3828IMG_3811 IMG_3803IMG_3823 IMG_3786IMG_3745 IMG_3739IMG_3742
תפריט
נגישות