מחוקק קנדי גילה בארץ תמונת קרובתו מהגטו

  1. ראשי
  2. חדשות העמותה
  3. מחוקק קנדי גילה בארץ תמונת קרובתו מהגטו

מארק אדלר הקנדי ביקר במרכז הסיוע "יד עזר לחבר" ודמע למראה תמונת בת דודו מחלקת מזון בגטו לודז'. "היא הצליחה לשרוד ומתה לפני שנתיים"

מתוך חדשות YNET

חבר הפרלמנט הקנדי מארק אדלר, שהגיע ארצה במסגרת משלחתו של ראש הממשלה הקנדית, סטיבן הרפר, גילה היום (ה') במרכז לניצולי השואה "יד עזר לחבר" תמונה של בת דודו מחלקת מזון בגטו לודז'. אדלר הנרגש עמד מול התמונה והזיל דמעות, ואחר כך שמע סיפורים נוספים של ניצולים.

אדלר ליד התמונה במרכז הסיוע. התרגש (צילום: דוד לוי, עמותת יד עזר לחבר)
אדלר ליד התמונה במרכז הסיוע. התרגש (צילום: דוד לוי, עמותת יד עזר לחבר)

במרכז הסיוע מוצגת תערוכה של תמונות ממחנות וגטאות שונים, שבהן נראתה בת הדוד, הלן הימל. אדלר סיפר כי אביו אברהם שהה בגטו לודז' ומשם נשלח לאושוויץ והצליח לשרוד. משם ברח לקנדה. "אני חבר הפרלמנט הראשון אי פעם בקנדה שהוא בן של ניצול שואה", ציין אדלר.

אדלר סיפר כי בת הדוד צולמה בגיל 19, והיא נפטרה לפני שנתיים. "לפני כן גם ראיתי תמונות שלה בספר על גטו לודז', אבל כאן זה היה ממש מרגש", אמר חבר הפרלמנט. "זה היה מרגש וכואב מאוד. רציתי לבקר במוסד בחיפה בגלל הקשרים האישיים שיש לי לנושא השואה. אני עוסק בזה הרבה גם בטורונטו וגם בארץ, ונמצא בקשר עם מוסדות שמטפלים ומנציחים את זכר השואה".

עם באי המרכז. שמע את סיפוריהם (צילום: דוד לוי, עמותת יד עזר לחבר)
עם באי המרכז. שמע את סיפוריהם (צילום: דוד לוי, עמותת יד עזר לחבר)

לאחר שסקר את התערוכה, נפגש אדלר אם ניצולי השואה המתגוררים במרכז ושמע את סיפוריהם. בין הדוברים הייתה גם ליה שלאק, בת 94, שעברה לאחר המלחמה לקנדה ואחר כך עלתה לארץ. "הלוואי ויכולתי להיות פה עוד שעות רבות ולהקשיב לכל הסיפורים שלהם", אמר אדלר. "מדובר באנשים שלכל אחד מהם יש חוויות ייחודיות, ורובם האחרונים ששרדו ממשפחותיהם. אני שמח שיש פה את המוסד הזה, שעושה למענם כל כך הרבה".

 

שמעון סבג, שהקים ומפעיל את "יד עזר לחבר", סיפר: "זה היה ביקור מרגש. הוא גם נציג של מדינה כל כך רחוקה, בן לניצול שואה, שעמד פה והזיל דמעות. הוא אמר שיהיה שגריר של הארגון שלנו גם בקנדה – כי חשוב שהעולם לא ישכח את מה שהעם היהודי עבר".

 

העיתונות הקנדית, אגב, הזכירה השבוע את ביקורו של אדלר בארץ מזווית אחרת – לאחר שהוקלט מתחנן לעבור את מעגלי האבטחה ולהצטלם לצדו של ראש הממשלה הרפר בכותל המערבי. "זה צילום ששווה מיליון דולר", נשמע אומר בהקלטה.

 

תפריט
נגישות