"יום המעשים הטובים 2019": מאות מתנדבים פשטו על קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה * מר שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל "יד עזר לחבר": "אם תחייך אל העולם, העולם יחייך אליך"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. "יום המעשים הטובים 2019": מאות מתנדבים פשטו על קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה * מר שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל "יד עזר לחבר": "אם תחייך אל העולם, העולם יחייך אליך"

"אני גאה באנשים הרבים שפשוט לא היססו ובאו לתרום היום מזמנם וממרצם ביום המעשים הטובים", כך אמר הבוקר, בפיתחו של "יום המעשים הטובים", יום שלישי 2.4.2019 מנכ"ל ומייסד עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מר שמעון סבג שהוא ומתנדביו ציינו את היום המיוחד הזה בהרבה מאד פעילות התנדבותית בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה. 

ישנן המון דרכים לעשות טוב-החל מלחייך לאדם ברחוב, לבקר בביתו של שכן קשיש ועוד ועוד. מדברים טוב, עושים טוב, מתי בפעם האחרונה אמרתם מילה טובה למישהו, מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו בשביל מישהו ? לא צריך לחכות ליום או למועד מיוחד כדי לפרגן או להחמיא, אפשר לעשות את זה גם יום-יום, כל השנה, כך עושים זאת אצלנו בעמותת "יד עזר לחבר" מיום היווסדה קרוב ל 3 עשורים.

היום, יום שלישי 2.4.2019, מציינים ברחבי ישראל את "יום המעשים הטובים 2019" ואנו שמחים לבשר לכם כי משעות הבוקר המוקדמות פשטו על קריית החסד של העמותה מאות מתנדבים וזאת על מנת לתרום לסייע לעזור בכל עבודות ה"בית החם של ניצולי השואה".

בין מאות המתנדבים שהתייצבו היו קבוצות גדולות למינהן בהם קבוצה גבולה של עשרות תלמידי בית הספר "עופר" לחינוך מיוחד בחיפה, קבוצה גדולה של עובדים ממפעל ההייטק "אס.סי.די. סמי קונדקטור" מאיזור תעשייה "מכון לשם" של רפא"ל" במשגב, קבוצה גדולה של כ-100 שוטרים מ"קורס סייר מעלה – 16" מהמכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש בפיקודו של פקד משה מזעקי ורס"ר אושרי חזן, קבוצה גדולה של עובדים מחברת הנדל"ן והבנייה "עץ השקד", תלמידי ביה"ס "אינשטיין" בחיפה, קבוצה גדולה של שוטרים מ"קורס קצינים ייעודי 2018" מחזור ד' בפיקודם של רב -פקד לירון לוי וצוער הקורס אלירן בן דוד הנמצאים בימים אלה במרחב חוף, שממש בעוד כחודש ימים ייצאו למחנה ההשמדה אושוויץ במסגרת מסע "עדים במדים" של משטרת ישראל, שבט "משוטטים בכרמל" של תנועת הצופים ועוד ועוד קבוצות רבות ומקסימות שקצרה היריעה מלהכלים, כל אלה ביחד הפשילו שרוולים ותרמו ממרצם ומזמנם כדי לשפר את מראהו הפנימי והחיצוני של "הבית החם" המשתרע על פני עשרות מבנים בקריית החסד של העמותה ברחובות קסל, בן שמן ועמק הזיתים בשכונת הדר בחיפה. אנו מברכים את כולם על כי הקדישו מזמנם החופשי ובאו להתנדב לטובת רווחתם של ניצולי השואה וזה כלל לא מובן מאליו !

שירלי גאון, היא מנהלת הרווחה בחברת scd, תפסנו אותה בשנייה אחת של מנוחה במהלך עבודתה בשיפוץ חדר ביתה של סופי, אחת מניצולי השואה, בדיוק הפרענו לה כשהיתה עם מברשת הצבע בידה, אך התרגשה מעבודת השיפוצים ואמרה: "פשוט מחמם את הלב לראות את העשייה המבורכת של עמותת "יד עזר לחבר" התומכת בניצולי שואה ומקיימת בית תמחוי לנזקקי חיפה והאיזור. היום במיוחד התרגשנו באירוע של "יום המעשים הטובים" החשוב הזה שנתן לנו הזדמנות מדהימה להגיע לקהילה לעזור לזולת בכלל ולניצולי שואה בפרט. ניתן היה לראות אצל מתנדבי scd איכפתיות, השקעה אדירה יחד עם נשמה גדולה. גאים בכם".

המתנדבים הרבים פגשו תוך כדי עבודה את ניצולי השואה המתגוררים בדירות המפוארות של הבית החם. "באמת עברתי ממבנה למבנה, מדירה לדירה וראיתי את עוצמת הנתינה. זה פשוט לא יאומן איך ביום כזה כולם שמים את הכל בצד ואני שואל למה זה לא קורה יותר במהלך השנה. אולי לא כל השנה , אבל לפחות עוד עשרה ימים כאלה למען הקהילה, היו עושים אותנו אנשים טובים יותר ובעיקר מסופקים" סיכם מר סבג.

"יום המעשים הטובים" החל בישראל בשנת 2007, הרעיון במקור היה לעודד כל אדם בארץ לעשות מעשה טוב במשך יום אחד. בעקבות הצלחת הרעיון בישראל, בשנת 2011 הוא הפך לאירוע המצוין גם במדינות רבות בעולם, אצלנו ב"יד עזר לחבר" איננו זקוקים כלל ל"יום המעשים הטובים" ליום זה … אתם חבריי היקרים וכל הציבור הרחב מוזמן תמיד לבוא אלינו להתנדב, לסייע ולתרום בכל רגע שרק תירצו ובכל ימות השנה !

 

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", אוקסנה שלומוב, אדיר יזירף. 

תפריט
נגישות