לקראת חג הפסח: ליל סדר כהילכתו התקיים בבית הספר “יזרעאליה” בו אורחי הכבוד היו ניצולי שואה !

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. לקראת חג הפסח: ליל סדר כהילכתו התקיים בבית הספר “יזרעאליה” בו אורחי הכבוד היו ניצולי שואה !

רגע קטן לפני תחילת חופשת חג הפסח בבתי הספר, בבית הספר “יזרעאליה” שבשכונת נווה שאנן בחיפה, כבר טעמו תלמידי בית הספר את טעמו של חג הפסח הקרב ובא והשבוע, ביום רביעי 10.4.2019, התקיים בביה”ס “ליל סדר בית סיפרי” מקסים ומרגש ל- 400 תלמידיי בית הספר שנטלו חלק בחגיגת החג, תלמידי כיתות א’ עד ו’, כולל כיתות החינוך המיוחד של ביה”ס. מחווה יפה עשו בבית הספר כשהם בחרו להזמין זאת השנה השישית לליל הסדר גם קבוצה גדולה של ניצולי השואה דיירי ה”בית החם לניצולי השואה” של עמותת “יד עזר לחבר” שבחיפה בהם היו גם שלמה שרצר בן 92 ניצול השואה מרומניה ומרדכי (מוטק’ה) ליבר בן 85 ניצול השואה מפולין שהיו אורחי הכבוד באירוע. יש לציין כי בית הספר היה מקושט להפליא באווירת חג פסח חגיגית.

אין ספק כי בחגיגת ליל הסדר חוו תלמידי ביה”ס מהו ליל סדר אמיתי כהילכתו שאותו ניהל ביד רמה ובטוב טעם מר אביחי שילה שריתק את התלמידים בסיפורי חג הפסח ומנהגיו, הסביר להם על משמעות החג, ההימנעות מאכילת חמץ, ליל הסדר, מצוות ארבעת הכוסות, קריאת ההגדה של פסח, קערת החג ומרכיביה, האפיקומן, כוס לאליהו הנביא, האפיקומן ועוד וכל זאת עם שירי החג המסורתיים כמו "מה נשתנה", "אחד מי יודע" ועוד. 

מנכ”ל ומייסד עמותת “יד עזר לחבר” מר שמעון סבג שנבצר ממנו להשתתף וליטול חלק באירוע וזאת בגלל שהעמותה עושה וטורחת ממש בימים אלה לילות כימים באריזת וחלוקת אלפי חבילות מזון לניצולי שואה ולנזקקים שלח את ברכתו לאירוע ואמר: “זה ממש יפה, כיף ומקסים לראות ניצולי שואה מעל גיל 80 וגם 90 חוגגים את ליל הסדר לצד תלמידי ביה”ס, זאת היא אווירת חג למופת. מדובר בניצולי שואה שבהיותם ילדים לא חגגו ליל סדר כלל בתקופת שהותם במחנות ההשמדה בהיותם נרדפים על ידי הצורר הנאצי, הם שרדו את תופת מחנות ההשמדה, נותרו בחיים ומי חשב אז על קיום של ליל הסדר. אנו בעמותה רואים בזאת מטרה נשגבת חשובה וקדושה לציין זאת עבורם. ברצוני להודות ליוזמות רעיון נתינה חשוב זה למנהלת בית הספר הגב’ איריס כהן ולמרכזת המערכת הקהילתית של ביה”ס הגב’ אביבה פלדמן בהגי, פעילותכם השוטפת והמבורכת של תלמידי בית הספר “יזרעאליה” גם אצלנו בעמותה היא בכל ימות השנה ולא רק בחגים ועל כך יישר כוח, כל הכבוד ותבורכו על כך, ניצולי השואה מחבקים אל ליבם כל אחד ואחת מתלמידי בית הספר, מאחל לכולכם חג פסח שמח וכשר”.

עוד במהלך האירוע נציגת העמותה הגב' רחל עזריה העניקה בשם עמותת "יד עזר לחבר" זר פרחים לגב' איריס כהן מנהלת בית הספר "יזרעאליה" על שיתוף פעולה פורה ומבורך רב השנים של העמותה עם ביה"ס. עם סיומו של ליל הסדר, הודו מארגני האירוע לניצולי השואה של ה”בית החם לניצולי השואה” על כי נטלו חלק בליל הסדר ואיחלו להם הרבה בריאות טובה ואריכות ימים, היה מהנה ומרגש ביותר גם יחד !

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", ביה”ס “יזרעאליה”.

תפריט
נגישות