משהו קטן וטוב לחג: אלפי חבילות לנזקקים

  1. ראשי
  2. למען הנזקקים
  3. משהו קטן וטוב לחג: אלפי חבילות לנזקקים

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/154/169.html

אנשי עמותת "יד עזר לחבר" מחלקים לקראת ראש השנה חבילות מזון לתושבים בחיפה שאינם יכולים לרכוש מוצרים בסיסיים. "נהפוך עולמות"

שי לחג: למעלה משעתיים לפני שהגיעה אתמול (ב') לשכונת נווה דוד בחיפה המשאית של עמותת "יד עזר לחבר" ועליה מאות חבילות מזון, התקבצו בכניסה ל"בית הילד" בשכונה מאות נזקקים שהמתינו לבואה של המשאית עם המצרכים אותם הם לא מסוגלים לרכוש בעצמם לקראת ערב החג שיחול מחרתיים. מנכ"ל  העמותה: "נהפוך עולמות".

חלוקת מזון לחג של עמותת יד עזר לחבר בחיפה
חלוקת מזון לחג של עמותת יד עזר לחבר בחיפה

 

חלוקת מזון לחג של עמותת יד עזר לחבר בחיפה צילום: מקס ילינסון

חיכו שם נכים, אמהות חד הוריות, עולים קשיי יום וניצולי שואה, שהמשותף לכולם הוא המצוקה הכלכלית הקשה שהביאה אותם, גם השנה, לכך שהם לא מסוגלים לרכוש מצרכים בסיסיים לחג כמו תפוחים, דבש, ירקות ובשר, ועוד מצרכים רבים שחיכו להם בחבילות המזון שחילקו מתנדבי העמותה.

בשעה 13:00 בדיוק הגיעה המשאית לשכונה וההמון התגודד סביבה, והמתין לפתיחת הדלת האחורית. חלק מהממתינים השיטו את ידיהם למעלה, ביקשו לקבל את החבילה במהירות ולהסתלק לביתם מרוב בושה. תוך דקות אחדות חולקו כ-400 חבילות שהובאו לשכונה שבה כבר חולקו בימים האחרונים למעלה מאלף חבילות מזון נוספות.

 חלוקת המזון בעמותת יד עזר לחבר בחיפה צילום: אלכס רוזקובסקי
חלוקת המזון בעמותת יד עזר לחבר בחיפה צילום: אלכס רוזקובסקי

מנכ"ל העמותה, שמעון סבאג, סיפר אתמול כי השנה הביקוש לחבילות מזון הוא הגדול ביותר אי פעם. הוא הסביר, כי אחת הסיבות לכך היא קריסתן של עמותות צדקה קטנות שפעלו בצפון והפסיקו לתפקד בשל מחסור בתרומות.

"החבילה הצילה אותנו"

"מספר הפונים אלינו גדל, אנחנו מתרוצצים מבוקר עד לילה מבית לבית, משכונה לשכונה, ואני מצטער לספר שיש עוד אלפים שממתינים לחבילות שלנו. אני פשוט לא יודע מאיפה הן יגיעו כי יש לנו עוד יומיים עד ערב החג וכמות אדירה ששל פניות", אמר סבאג.

אבי, נכה בן ארבעים ואב לתינוקת בת שמונה חודשים, המתגורר בשכונה, אמר אתמול לאחר שקיבל את חבילת המזון: "המצב קשה. אם לא העמותה הזאת והאנשים היקרים, אני לא יודע איך היינו עוברים את החג. החבילה הזאת פשוט הצילה אותנו".

טניה, ניצולת שואה שעלתה לארץ לפני כ-15 שנה מאוקראינה, הוסיפה: "טוב שיש אנשים שחושבים עלינו. מה היינו עושים בלעדיהם?", שאלה. "זה עצוב, אבל אין

לנו אפילו את המעט הזה להעביר את החג".

עמותת יד עזר לחבר תקיים שמונה מבצעי חלוקה נוספים עד לערב החג, ובסך הכל חולקו כבר למעלה מ-4000 חבילות מזון רק בחיפה ועוד 500 חבילות מזון לניצולי שואה ועולים חדשים עריריים – אותם מחפשים מתנדבי העמותה מידי יום.

סבאג קורא לכל מי שאין בידיו להעביר את החג, וצריך עזרה, לפנות לעמותה. "אנחנו נהפוך בשבילו עולמות", אמר. "אנחנו מקיימים גם ארוחת חג לנזקקים שיהיו בה קרוב לאלף איש. ליהודים אסור להשאיר יהודים ללא אוכל בערב החג, ואני נשבע שזה לא יקרה – גם אם נצטרך לפנות, בצורה הכי נרגשת, לבעלי ממון ביומיים שנותרו לנו, ונבקש מהם עזרה ברכישת עוד מוצרים".

תפריט
נגישות