טקס לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2013

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. טקס לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2013

טקס מרגש ומיוחד ליום השואה התקיים ב"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

טקס יום הזכרון לשואה
טקס יום הזכרון לשואה

עמותת "יד עזר לחבר" קיימה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ג , שהתקייים ביום שני 8.4.2013 , טקס מיוחד ומרגש ביותר , הטקס התקיים ביחד עם 200 ניצולי השואה הרבים שרובם מתגוררים ב"בית החם לניצולי השואה" של העמותה , אשר ברחוב קסל , בקרית החסד לניצולי שואה , בחיפה.

עמותת "יד עזר לחבר" הקימה ברחוב קסל קרית חסד , אשר כולה למען ניצולי שואה ומשפחות נזקקות . הטקס נערך ברחבת מוזיאון "יד לניצול" שהוקם ע"י העמותה לפני כשנה , לטקס אליו הגיעו מכובדים ורבים בהם חבר הכנסת וסגן השר אופיר אקוניס , סגן ראש העיר חיפה מר שי אבוחצירה , קונסול איטליה בישראל , נציגי השגרירות הנוצרית בירושלים , מזכ"ל המועצה הדתית בחיפה מר דוד מצגר , רבנים , אישי ציבור , קבוצת חיילים מבסיס חיל הים וניצולי שואה רבים מכל רחבי הארץ.

הטקס החל בדקת דומיה לזכר קורבנות השואה , ששת מיליוני הניספים אשר קיפחו את חייהם בתופת ובזוועות השואה , השם יקום דמם .
את הטקס הנחו בחן רב ובמסירות רבה ידידי העמותה הוותיקים מר דוד לוי , ובנו יוסי סייע לו בניהול הטקס המרגש , הודלקה אש הלפיד באנדרטה , שהודלק על ידי 2 ניצולי שואה מה"בית החם לניצולי שואה" של העמותה , אנדרטת "יד לניצול" , ניצבת בחזית המוזיאון , האנדרטה בנויה על משטח ענק בצורת מגן דוד , כדי שלעולם לא נשכח את הטלאי הצהוב ואת דגל ישראל . צלעות ה"מגן דוד" משמשים כספסלים לניצולי השואה החיים בבית החם ולמבקרים במוזיאון זה . האנדרטה בגובה שישה מטרים , בצורת הסיפרה 6 ואש התמיד לזיכרם של 6 מיליון הנספים בשואה לזיכרם של ששת מיליון קורבנות השואה הי"ד , אשר חירפו את נפשם על קידוש השם .

נציג הממשלה חבר הכנסת וסגן השר אופיר אקוניס נשא דברים , בנאומו הוא שיבח את עמותת "יד עזר לחבר" והעומד בראשה מר שמעון סבג , העושה ימים כלילות לטובת רווחתם של ניצולי השואה בחיפה ובישראל . יש לציין כי קודם לטקס ביקר סגן השר אקוניס בבתי ניצולי השואה של העמותה . ועמד על טיבם ואיכותם הגבוהה של בתי קרית החסד . אחריו נשא את דברו מזכ"ל המועצה הדתית בחיפה מר דוד מצגר שאמר: "האנטישמיות , גם בימינו אנו נמצאת בכל מקום" , אחריו נשאהדברים חמים ומרגשים הגברת יהודית סץ , נציגת השגרירות הנוצרית בירושלים , המסייעת ותורמת לבית החם לניצולי השואה. קדיש נשא ניצול השואה מר בנימין גינצבורג זקן דיירי הבית החם לניצולי שואה . כמו כן נשאו דברים נרגשים בטקס זה דיירת הבית החם , ניצולת השואה הגב' אסתי ליבר אשר סיפרה על בני משפחתה שניספו בשואה , והד"ר איזבלה גרינברג , מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכיאטרי בבית החולים רמב"ם בחיפה , המלווה את ניצולי השואה של העמותה שנים רבות .

תפריט
נגישות