מתנדבי עמותת יד עזר לחבר סייעו היום לניצולת שואה שנותקה בלי חשמל

  1. ראשי
  2. למען הנזקקים
  3. מתנדבי עמותת יד עזר לחבר סייעו היום לניצולת שואה שנותקה בלי חשמל

בעמותת יד עזר לחבר לא נשארו שאננים למצבה הכלכלי והנפשי של ניצולת השואה שנותקה מהחשמל עקב חוב לחברת החשמל ועזרה לה באופן מיידי במוצרי מזון ותלושי קנייה.
הנהלת העמותה הבטיחה להעביר את הגברת לוין להתגורר בבית החם לניצולי שואה ולתת לה לחיות ברמה גבוה ובכבוד.
בבית החם חיים מעל 80 ניצולי שואה מאושרים ברמה גבוהה מאוד, עם חיי חברה, פעילויות שונות, טיולים, חוגים, טיפולי שיניים, מופעי תרבות ועוד… והכול בעזרת תרומות.

כבר יותר משבוע שלה לוין, ניצולת שואה בת 89 מקריית מוצקין, מנותקת מחשמל. היא חיה בדלות, ועתה נאלצת להסתדר בחום הכבד ללא מקרר, מים קרים ומוצרי חלב. היא מתקלחת בחושך, והמזגן והמאוורר מנותקים. במקום תאורה היא נעזרת בכמה נרות – והכל בשל חוב של 2,000 שקלים לחברת החשמל.

במלחמת העולם השנייה איבדה לוין את כל משפחתה, שנספתה בשואה. ברוסיה הייתה רופאה מיילדת, ועלתה לארץ בתחילת שנות ה-90. היא מתגוררת בהוסטל של "עמיגור" ומקבלת קצבה של 2,700 שקלים, שלא מספיקה, לדבריה, להוצאות המחייה. "מכרתי את העגילים, הטבעות והצמידים שלי, הייתי צריכה כסף לניתוח", מספרת לוין.

גורמים ברשויות הרווחה אמרו כי הם חושדים שקרוב משפחתה השתלט על כספה ולכן נקלעה למצב העגום, אך לאיש אין הוכחה לכך. "מדובר באישה צלולה, עצמאית, כל ניסיון שלנו לאשש מידע כזה או אחר שקיבלנו נתקל ברצונה שלא לשתף פעולה", אמרה אירנה שלמנוב, מנהלת אגף הרווחה בעיריית קריית מוצקין.

שלה לוין
שלה לוין

עתה מבקשת לוין לפנות לרשויות, לשר הרווחה ולראש הממשלה, שיסייעו לה לסיים את חייה בכבוד. "אני רוצה לחיות כמו בן אדם. לא נשאר לי הרבה זמן לחיות. אני יכולה למות מחר או בעוד חמש דקות", היא אומרת.

בעקבות פניית חדשות 10, חוברה הערב לוין מחדש לזרם החשמל. מחברת החשמל נמסר כי לפנים משורת הדין הם החליטו לחבר את החשמל וליישב עם לוין את הסדר החוב. מחברת "עמיגור" נמסר כי לוין לא שיתפה פעולה עם נכונותם לסייע לה.

בתוך כך, לראשונה בתולדות המדינה הוחלט לגבש רשימה של נכל יצולי השואה בישראל, שתסייע לטפל בהם כראוי. ההחלטה התקבלה לאחר חמש שנות מאבק שהובילו אורלי וילנאי וגיא מרוז מחדשות 10. על פי הרשימה, בארץ חיים כ-180 אלף ניצולים. הדבר התאפשר במסגרת מאמץ משותף של משרדי האוצר, הרווחה והמשפטים, כשלראשונה גם מונה אחראי ממשלתי לטיפול בניצולים: מאיר כהן, שר הרווחה. המהלך הצפוי הבא: רשות שתנהל את כל ענייני ניצולי השואה בישר

לאחר שהתפרסם סיפורה של שלה לוין, ניצולת שואה בת 89 שחברת החשמל ניתקה בשל חוב של 2,000 שקלים, תורם אלמוני שילם את חובה. השר שלום הורה ליו"ר חברת החשמל למנוע הישנות מקרים דומים. "אני מודה על כל מה שעשיתם בשבילי", היא אמרה היום.

אלמוני שילם הבוקר (חמישי) את החוב לחברת החשמל של שלה לוין, ניצולת שואה בת 89 שחברת החשמל ניתקה אותה בשבוע שעבר. בעקבות שידור סיפורה בחדשות 10, הורה שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, ליו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, שלא לנתק יותר ניצולי שואה.

חברת עמיגור העמידה לרשותה של לוין קבלן שהחל כבר היום לשפץ את דירתה המוזנחת. "זו ממש בושה וחרפה לראות דבר כזה", אמר שמעון סבג, מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר. "אנחנו באופן מיידי אספנו כספים, אספנו גם מוצרי מזון, אנחנו נותנים לה את זה ואנחנו בכלל רוצים להציע לה לבוא לגור בבית החם לניצולי שואה של העמותה, היא והבן שלה, ללא תמורה, ללא שום כסף".

תפריט
נגישות