האירוע הגדול של השנה , תחרות "מלכת היופי של ניצולי השואה 2013" תיערך השנה בפעם השניה בתולדותיה בעיר חיפה .
האירוע יתקיים ב 22 לאוגוסט 2013 , בשעה: 17:00 , באולם המחודש בהיכל הספורט "רוממה " בחיפה , המונה קרוב ל 5,000 מקומות ישיבה . תחרות זו נערכת בפעם השנייה בתולדותיה.

החזרות לתחרות מלכת היופי לניצולות שואה כבר בעיצומם , החלו וצברו תאוצה רבה . באירוע ישתתפו ננסי ברנדס , מוטי גלעדי, אסנת וישנסקי, ונסה בולר ועוד אמנים רבים . בין המשתתפים שרים , חברי כנסת , שגרירי המדינות השונות , אנשי ציבור ובעיקר קהל רב של ניצולי שואה . ממש בימים אלו החלו החזרות לתחרות מלכת היופי לניצולות שואה לשנת 2013 בהדרכתה של יועצת תדמית אישית ,ומי שהיתה בעבר מלכת החן של ישראל לשנת 1979 , וייצגה את ישראל בתחרות "מיס עולם " ביפן "מיס אינטרנשיונל" , הגב' חלי בן דוד , אשר הדריכה את המועמדות גם בתחרות "מלכת היופי של ניצולי השואה לשנת 2012" , בשנה החולפת .

עם תחילת העלאת רעיון תחרות "מלכת היופי של ניצולי השואה", מצליחה עמותת "יד עזר לחבר" למשוך אליה תשומת לב ציבורית. התחרות הראשונה הצליחה למקד אליה את מירב תשומת הלב של התקשורת הארצית והכלל עולמית.

חוה הרשקוביץ (בת 80) ניצולת שואה , שזכתה בתואר בשנה שעברה בתואר מלכת היופי
חוה הרשקוביץ (בת 80) ניצולת שואה , שזכתה בתואר בשנה שעברה בתואר מלכת היופי.

השנה, יגיעו גם לתחרות אורחים מחו"ל בפעם הראשונה. הגיל של המשתתפות נע בין אמצע שנות ה – 70 ועד גיל 90.
מארגנת תחרות יוצאת דופן זו , היא עמותת "יד עזר לחבר" . מנהל העמותה , מר שמעון סבג , אומר :"אנחנו עושים מאמצים אדירים למען ניצולי השואה בישראל. הרבה ביקורת מופנית אלינו מטעם הציבור , למרות זאת , ברצוני להדגיש כי אנו עורכים את כל פעילותינו למען ניצולי השואה , אנחנו פועלים מטעמם של הניצולים , אשר כ – 60,000 איש מביניהם חיים מתחת לקו העוני ובבדידות נוראית".

הגב' חוה הרשקוביץ (בת 80) ניצולת שואה , שזכתה בתואר בשנה שעברה בתואר מלכת היופי , מגינה על רעיון התחרות:" יש לנו זכות כמו שאר הנשים, להראות גם את הנשיות שלנו. רק בגלל שהיינו בשואה, אין זה אומר שאנחנו צריכים להתחבא. בנוסף, אסור לנו לשכוח את העבר שלנו, וזאת אחת הדרכים לעשות זאת למול דור העתיד. מדוע לא לקבל תשומת לב עם פעילות יוצאת דופן נפלאה זו של ניצולי השואה".

תחרות "מלכת היופי של ניצולי השואה", מלווה בסיקור תקשורתי רחב היקף גם של המדיה הישראלית ומדיה מחו"ל.

(הצילומים המצורפים הם מתחרות מלכות היופי של ניצולי השואה לשנת 2012 : עמותת "יד עזר לחבר")

מלכת היופי של ניצולי השואה
מלכת היופי של ניצולי השואה

 

 תחרות "מלכת היופי של ניצולי השואה 2013" - ההזמנה
תחרות "מלכת היופי של ניצולי השואה 2013" – ההזמנה

 

בירכת ראש הממשלה מר בינימין נתניהו לעמותת יד עזר לחבר
בירכת ראש הממשלה מר בינימין נתניהו לעמותת יד עזר לחבר

 

 

תפריט
נגישות