טקס מרגש ומיוחד ליום השואה התקיים ב"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. טקס מרגש ומיוחד ליום השואה התקיים ב"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה
מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"
עמותת "יד עזר לחבר" קיימה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ד  , שהתקיים ביום שני 28.4.2014 , טקס מיוחד ומרגש ביותר , הטקס התקיים ביחד עם מאות ניצולי השואה הרבים , שרובם מתגוררים ב"בית החם לניצולי השואה" של העמותה , אשר ברחוב קסל , בקרית החסד לניצולי שואה , בחיפה .
 DSC_1436
עמותת "יד עזר לחבר" הקימה ברחוב קסל קרית חסד , אשר כולה למען ניצולי שואה ומשפחות נזקקות . הטקס נערך ברחבת מוזיאון "יד לניצול" שהוקם ע"י העמותה לפני מספר שנים ,  לטקס אליו הגיעו מכובדים רבים , רבנים , אישי ציבור , קבוצת חיילים מבסיס הנח"ל המוצנח השומרת קישרי קהילה רצופים במהלך כל השנה עם ניצולי השואה של הבית החם , וניצולי שואה רבים מכל רחבי הארץ .

DSC_1361
הטקס החל בדקת דומיה לזכר קורבנות השואה , ששת מיליוני הניספים אשר קיפחו את חייהם בתופת ובזוועות השואה , השם יקום דמם . את הטקס הנחו בחן רב ובמסירות רבה ידיד העמותה הוותיק מר דוד לוי , הודלקה אש הלפיד באנדרטה , שהודלק על ידי 3 ניצולות השואה המתגוררים ב"בית החם לניצולי שואה" של העמותה , הגב' נעמי איזק , הגב' שושנה קולמר , ניצולת השואה בת ה 96 , והגב' יהודית הרשקוביץ , שנשאו דברים מרגשים לזיכרם של בני משפחותיהם שנרצחו במחנות ההשמדה אושוויץ .
DSC_1296
חיילי הנח"ל המוצנח ביקרו בבינייני העמותה , ושוחחו נרגשות עם ניצולי השואה הרבים
חיילי הנח"ל המוצנח ביקרו בבינייני העמותה , ושוחחו נרגשות עם ניצולי השואה הרבים

אנדרטת "יד לניצול" , ניצבת בחזית מוזיאון "יד לניצול" , האנדרטה בנויה על משטח ענק בצורת מגן דוד , כדי שלעולם לא נשכח את הטלאי הצהוב ואת דגל ישראל . צלעות ה"מגן דוד" משמשים כספסלים לניצולי השואה החיים בבית החם ולמבקרים במוזיאון זה . האנדרטה בגובה שישה מטרים , בצורת הסיפרה 6 ואש התמיד לזיכרם של 6 מיליון הנספים בשואה לזיכרם של ששת מיליון קורבנות השואה הי"ד , אשר חירפו את נפשם על קידוש השם .

DSC_1399
רבה של העמותה , כבוד הרב יעקב ממן , אמר דברי יזכור , והחזן מאיר פרידמן נשא תפילת אל מלא רחמים לזכר הניספים בשואה . מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג , העושה ימים כלילות לטובת רווחתם של ניצולי השואה בחיפה ובישראל אמר בנאומו: "כולם אומרים תנו לניצולי השואה למות בכבוד , ואני אומר לכם את ההיפך תנו לניצולי השואה לחיות בכבוד" . כמו כן הוא הוסיף בדבריו : "בימים אלה העמותה מקימה מועדון חברתי חדש לטובת ניצולי השואה , שיפתח ממש בקרוב" … עוד נשאו דברים נרגשים בטקס זה הד"ר איזבלה גרינברג , מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכיאטרי בבית החולים רמב"ם בחיפה , המלווה את ניצולי השואה של העמותה שנים רבות בהתנדבות מלאה .
DSC_1350
מתנדב העמותה הוותיק , וידיד העמותה מר ראובן פריזי , נשא דברים מרגשים ביותר , לזיכרה של יהדות סלוניקי ויוון , יהדות סלוניקי שנכחדה כמעט כולה , 50,000 יהודי סלוניקי ניספו בשואה ב -19 טרנספורטים שנשלחו ברכבות המיועדים ל –  8 בהמות , בכל קרון 100 איש מגדול ועד קטן , נשלחו למחנות ההשמדה אושוויץ – בירקנאו . הוא סיפר על השתתפותו לאחרונה במסע שורשים בפרוייקט "מחיפה לסלוניקי" המסע בעקבות שואת יהדות יוון . כמו כן ציין לשבח את מנכ"ל העמותה מר סבג על מפעל החיים שלו , מפעל מבורך , נעלה וקדוש לטובתם של ניצולי השואה בקריית החסד של העמותה .
DSC_1313
נציג החיילים מהנח"ל המוצנח , סרן אור צייטנר , סיפר בדבריו על הקשרים הנפלאים של העמותה עם צה"ל , החיילים אף הביאו מספר כלי נשק על מנת להראות ולהציגם לניצולי השואה . לפני תחילת הטקס חיילי הנח"ל המוצנח ביקרו בבינייני העמותה , ושוחחו נרגשות עם ניצולי השואה הרבים . 
DSC_1386
על קטעי השירה והנגינה בטקס , היו אלה מתנדבי העמותה הצעירים , עמית כהן שהנעים והפליא בקולו הערב בשיר: "היום , ביום הזה ממש , אני כבר לא , עצוב כל כך , אני כבר לא עצוב כל כך , אני יודע היום" , ובשיר נוסף: "ארים ראשי" , הוא זימר בקולו הערב את מילות השיר: … "הולך אני כעת במשעול ההווה , כילד ההולך לו לאיבוד , כפות ידי הן מושטות  , מבקשות את העזרה להמשיך איתך את המסע , ובצדדים הפרחים כאילו איבדו את זהותם  , מחפשים עוד קרן אור שתעזור , עוד לגימה קטנה של מים ממעייני החוכמה , תביא להם את התקווה , ארים ראשי, אשא עיני אל ההרים במרחקים , וקולי ישמע כזעקה, כתפילת האדם , וליבי יקרא מאין יבוא עזרי" … זימר , לצידי הגיטריסט עדן לוי . כמו כן הופיעו תלמידי בית הספר "הריאלי" בקטעי נגינה .
DSC_1415
באירוע נטלו חלק גם מר אלי דבי מנכ"ל עמותת "לנצח אחי" עמותת האחים השכולים , עובדי עמותת "יד עזר לחבר" , מתנדביה הרבים , אורחים מחו"ל המתנדבים בעמותה בעבודתה השוטפת היומיומית , וקהל רב של תושבי העיר חיפה אשר בסיום האירוע , כל האורחים והנוכחים התכבדו בשירת התקווה .
צילומים: ג'ו לוציאנו , עמותת "יד עזר לחבר" .
DSC_1454 DSC_1426 DSC_1389 DSC_1404 DSC_1375 DSC_1357 DSC_1316 DSC_1339 DSC_1303 DSC_1273 DSC_1468
תפריט
נגישות