נחנך מועדון חדש ומפואר ב"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. נחנך מועדון חדש ומפואר ב"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר"

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"

בשעה טובה , נחנך ביום שישי 20.6.2014 , ברוב פאר והדר מועדון חדש ומפואר לטובת רווחתם של ניצולי השואה בחיפה , היה זה אירוע מלא בשמחה והתרגשות רבה במסגרת "קבלת שבת" לדיירי הבית חם לניצולי שואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בקריית החסד לניצולי השואה שברחוב קסל בחיפה . המועדון כולל אולם כנסים ומוזיקה גדול , תאורת לדים , מערכת קולנוע ביתית משוכללת וגדולה , טלויזית מסך פלזמה ענק , חדר מחשבים עם עמדות מחשב ואינטרנט לשימושם של ניצולי השואה שיודרכו על ידי מתנדבים , תלמידי בתי הספר השונים , חדר פיזיוטרפיה ועיסויים , חדר ריפוי בעיסוק , מרפאת שיניים , חדר אחות , פינת יצירה ומספרה , כמו כן ממש בימים אלה מושלמים במועדון בנייתם של חדר כושר גדול עם כל האביזרים וציוד ספורט משוכלל , ובית כנסת . המועדון קרם עור וגידים בתקופה מאוד קצרה והכל תודות למנכ"ל העמותה מר שמעון סבג , שהגה ויזם את רעיון הקמת המועדון , אשר ביחד עם צוות נאמן ומסור של עובדים ומתנדבים עבדו לילות כימים עד להשלמת פרויקט חשוב זה .

הכבוד הגדול בחנוכת מבנה המועדון בגזירת הסרט המסורתית , ניתן במשותף לשני דיירי ה"בית החם לניצולי שואה" הוותיקים , ה"הצעירים" מר בנימין גינצבורג בן 95 , והגב' שושנה קולמר בת 96 , ועם גזירת הסרט נשמעו מחיאות כפיים סוערות רבות . בזמר ובשירה בציבור זימר הזמר גדעון , וכמו כן הופיע הזמר הצעיר עמית כהן בליווי נגן הגיטרה עדן לוי שהופיעו בהתנדבות מלאה והנעימו לניצולי השואה את זמנם במהלך חנוכת המועדון .

מנכ"ל העמותה מר שמעון סבג , אשר בעיניים דומעות בירך בתחילת האירוע ברכת "שהחיינו" בהתרגשות רבה , נשא דברים באירוע זה , דיבר בחמימות ואמר: "מגיע לניצולי השואה הכל , מגיע להם מועדון מפואר ומכובד כזה , המועדון לניצולי השואה , יהיה הגדול והאיכותי ביותר בכל חיפה והצפון . שנים רבות , תמיד היה לי חלום ופרוייקט לבנות מועדון מרווח לטובת רווחתם של ניצולי השואה , והנה החלום שלי מתגשם , מועדון זה יהיה מושקע ברמה הגבוהה ביותר לטובת רווחתם של ניצולי השואה של הבית החם , ולא רק , אלא גם של ניצולי שואה רבים אחרים מהעיר חיפה והאיזור" . כמו כן הוסיף מר סבג: "הפתיחה הרישמית תהיה במעמד אישי ציבור ואורחים רבים ותתקיים בקרוב בעוד כחודשיים" , בדבריו המרגשים אף הודה לכל אלה שסייעו ועמלו רבות בהגשמת חלומו . כמו כן נשאה דברים הגב' עמית אשד , העובדת סוציאלית של העמותה , ובנוסף הודתה בשם דיירי הבית החם , ניצולת השואה ודיירת הבית החם הגב' מניה הרמן . במהלך האירוע ניצולי השואה רבים הביעו את שמחתם ורקדו במעגלים .

חנוכת המועדון החדש התקיימה במעמד עשרות ניצולי השואה של הבית החם של העמותה , עובדי העמותה ומתנדביה הרבים בהם מזכירות העמותה הנאמנות הגב' תמי סינר והגב' רותי כהן , מתנדב העמותה מר ישראל כהן , הד"ר איזבלה גרינברג , מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכיאטרי בבית החולים רמב"ם בחיפה , המלווה את ניצולי השואה של העמותה שנים רבות בהתנדבות מלאה ואשר במהלך האירוע הפתיעה וניגנה על הפסנתר , מאבטח האישים הוותיק ראובן פריזי המסייע בהתנדבות בכל אירועי העמותה שנים רבות ועוד רבים וטובים . כל הנוכחים באירוע נהנו מכיבוד טעים ומרענן שהוכן על ידי טבח העמותה – שמעון חן וצוות עובדי חדר האוכל של העמותה .

צילומים: ג'ו לוציאנו

תפריט
נגישות