לרגל יום הכיפורים התקיים "טקס כפרות" לניצולי השואה של הבית החם!

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. לרגל יום הכיפורים התקיים "טקס כפרות" לניצולי השואה של הבית החם!
מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר" 
 
כפרות הוא מנהג יהודי עתיק שנערך בערב יום הכיפורים ( ובעת הצורך גם בעשרת ימי תשובה ). על פי המסורת , מסובבים תרנגול מעל ראשו של כל יהודי ומבקשים שהתרנגול ילך למיתה , ותמורתו ילך האדם לחיים טובים ולשלום . לאחר מכן נמסר התרנגול לשחיטה , וניתן לרוב כצדקה לעניים , או נפדה בכסף הנמסר לעניים , ונקרא "פדיון כפרות". יש כאלה המקיימים את המנהג בדג או בירק או בכסף במקום בתרנגול בשל צער בעלי חיים .
 
לפני יום הכיפורים תשע"ה , התקיים בעמותת "יד עזר לחבר" טקס כפרות עם מטבעות שיתרמו לצדקה , הטקס נערך ע"י הרב שי בלוססקי . ניצולי השואה של "הבית החם לניצולי שואה" של העמותה , מבקשים להודות לכבוד הרב בלוססקי המגיע מידי שבועיים לשיעור חוויתי על חגי ישראל , פרשת השבוע והקשר לאקטואליה . 
שיעור "פרשת השבוע" מתקיים לכל אורכו מלווה בשילוב אקטואליה מעניינת ומרתקת , כל השיעורים וההרצאות לניצולי השואה ניתנים על ידי כבוד הרב שי בלוססקי . ההרצאות הם חוויה יהודית בגובה העיניים בכל תחומי היהדות השונים , התרבות היהודית , בדרך חווייתית ואוהבת המקבלת כל אדם באשר הוא , עפ"י דרכו , אמונותיו ובחירותיו . יש לציין כי הרב שי בלוססקי הוא אלוף משנה במילואים , איש חינוך שנים רבות ובעיקר רב רפורמי ששם לעצמו למטרה בחיים להשיב את היהדות לכלל היהודים באשר הם. ההרצאות לניצולי השואה מתקיימות מזה זמן רב בעמותה , והם מתקיימים במועדון החדש והמפואר שנחנך בתחילת חודש יוני 2014 , ברוב פאר והדר לטובת רווחתם של ניצולי השואה בחיפה .
 
צילומים: עמית אשד 
 "טקס כפרות" לניצולי השואה של הבית החם
"טקס כפרות" לניצולי השואה של הבית החם
 "טקס כפרות" לניצולי השואה של הבית החם
"טקס כפרות" לניצולי השואה של הבית החם
תפריט
נגישות