בעמותת "יד עזר לחבר" מתכוננים לסערה שתגיע השבוע לארץ !

  1. ראשי
  2. למען הנזקקים
  3. בעמותת "יד עזר לחבר" מתכוננים לסערה שתגיע השבוע לארץ !
 
מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר" 
עלייה של 30% נרשמה בעמותות הסיוע בישראל וזאת עקב הקור העז ומזג האוויר החורפי והסוער שיפקוד את הארץ השבוע . עבור רבים מאזרחי ישראל , הדיווחים על הסערה הצפויה השבוע , מביאים עימם חרדה גדולה בשל המחסור בשמיכות , מעילים ואמצעים להתגוננות מפני הקור. על פי דיווחי עמותות הסיוע , לקראת גל הקור הנוכחי נרשמה עלייה של כ-30% בפניות אליהן , בהן פניות של ניצולי שואה רבים ומשפחות עובדות שהחלו השנה גם הם לפנות בבקשה לעזרה בתקופה הזאת.
גם בעמותת "יד עזר לחבר" הנמצאת ברחוב קסל שבחיפה והפועלת באיזור חיפה והצפון , מעידים על עלייה גדולה בפניות מרגע פירסום השבוע של התחזיות בכלי התקשורת אודות הסופה שבדרך ופועלים במיגוון מישורים על מנת לסייע . שמעון סבג , מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" אמר: "בשבוע האחרון התגבר זרם הפניות , כשאנשים מבקשים בעיקר תנורים ושמיכות . היו גם כמה פניות של מנותקי חשמל , שביקשו סיוע בבקשה לחיבורם מחדש לקראת הסופה" .
עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מסייעת גם לרבים ממחוסרי דיור , הזקוקים לקורת גג שתגן עליהם מפני הסופות , ומחזיקה במספר ביניינים למען מטרה זו . "לקראת הסופה נאלצנו לצופף את המקום ולקלוט עוד 20 איש שלא יכולנו לאפשר להם להישאר ברחוב . אני מאמין שיגיעו נוספים ככל שנתקרב לשיא הקור הצפוי השבוע" , אמר שמעון סבג . "מניסיון העבר של העמותה , ידענו שצפויה עלייה כזו בפניות , אז גייסנו יותר מתנדבים ויותר תרומות על מנת לספק את הביקוש ואנו משתדלים שיגיע למי שבאמת זקוק לו כשהעדיפות היא לילדים ולקשישים . בנוסף , אנו מפעילים סיירת בערבים שמחלקת מרקים , שמיכות , מקפיצה בני אדם לבתי חולים או רוכשת תרופות עבור מי שלא יכול לצאת בשל מזג האוויר הסוער , ועוד " .
הסיירת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" טיפלה נכון לעכשיו במאות מקרים של ניצולי שואה רבים , קשישים ואזרחים במתן עזרה בחלוקת אוכל חם , שמיכות ותנורי חימום . הסיירת פינתה עשרות מחוסרי דיור וקשישים שהתגוררו בדירות קרות וללא חשמל למגורים בקריית החסד של העמותה , שם הם מקבלים מיטה חמה , ארוחות וטיפול רפואי מסודר .
מנכ"ל העמותה ומייסדה מר שמעון סבג הוסיף ואמר: "אנו מודים לכל המתנדבים שעוזרים לנו במתן עזרה לכל אותם ניצולי שואה , קשישים ומחוסרי דיור בתקופה קשה זו , של מזג אוויר קשה וחורפי , כמו כן המוקד של העמותה יפעל כהרגלו בסופות וסערות עד לסיום הסופה." .
תפריט
נגישות