הוכתרה "מלכת היופי לניצולות שואה" לשנת 2015 בערב מחווה עוצר נשימה ומרגש ביותר לניצולי השואה בחיפה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. הוכתרה "מלכת היופי לניצולות שואה" לשנת 2015 בערב מחווה עוצר נשימה ומרגש ביותר לניצולי השואה בחיפה

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר" / בסקירה ענקית ובלעדית 
 

תמונת הניצחון של תחרות "מלכת היופי של ניצולות השואה" לשנת 2015  , היא ללא ספק תמונת הניצחון של הגב' ריטה (רבקה) ברקוביץ מגבעת נשר שליד חיפה , ניצולת השואה בת ה – 83 מרומניה לה בת אחת , 6 נכדים , 5 נינות, שהוכתרה ביום שלישי בתאריך: 24.11.2015 ל "מלכת היופי של ניצולות השואה" לשנת 2015 , באירוע שהתקיים באולמי "גן הקונגרסים" שבחיפה .

 

גב' ריטה (רבקה) ברקוביץ מגבעת נשר שליד חיפה , ניצולת השואה בת ה – 83
גב' ריטה (רבקה) ברקוביץ מגבעת נשר שליד חיפה , ניצולת השואה בת ה – 83

עם הכתרתה על הבמה מסרה את המסר שלה לעולם: "אני מאחלת לכולנו שיהיה שלום , ושיתנו לנו סוף סוף לחיות במדינה שלנו בשקט ושלווה , ושלעולם לא ישכחו את כל מה שעברנו בתקופת השואה" . אירוע זה שהיה עוצר נשימה , מרגש ומרשים ביותר בו לא נשארה אף עין יבשה . את האירוע יזמה ואירגנה זאת השנה השלישית עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג ובהפקתה של המפיקה הוותיקה ידידת העמותה שנים רבות ומפיקת הבית של העמותה הגב' רונית סטשבסקי . עשרות ציוותי טלויזיה ותקשורת , עיתונאים וצלמים מעשרות מדינות העולם הגיעו לעיר חיפה במיוחד לעקוב ולסקר מקרוב את התחרות המיוחדת .

מרגש: ניצולות השואה עלו על המסלול והשתתפו בתחרות מלכת היופי.זה רק קטע אחד מתוך התוכנית. רוצים לראות את התוכנית המלאה? היכנסו>> http://bit.ly/1PPq0db

‎Posted by ‎גיא פינס‎ on‎ יום רביעי 25 נובמבר 2015

 

מנכ"ל ומייסד עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג , הסתובב באולם לחץ ובירך את ידי האורחים הרבים , איחל הצלחה לכל המתמודדות ובנאומו אמר: "היום זהו יום שכולו חג לעמותת "יד עזר לחבר" , אנו חוגגים היום בפעם השלישית את האירוע שהוא חשוב ומרגש גם יחד , לכולנו ובפרט לניצולי השואה בישראל . היופי הפנימי של כל אחת ואחת מהנשים ניצולות השואה מחייב את קיומו של אירוע כזה , מדובר בהפקה אדירה אותה אנו מארגנים ומגייסים את כל עובדי העמותה ומתנדביה הרבים לטובת הצלחת האירוע , ניצולות השואה הן ראויות להפקה העצומה הזאת . אני רואה בתחרות הזאת עוד רגע משמח שאני יכול לתת לניצולות ולניצולי השואה באשר הם . מגיע להן ליהנות אחרי כל הסבל האכזרי והנורא שעברו בתקופת הצורר הנאצי , הנשים האלה גדלו תחת שלטון הנאצים , אשר גזלו את ילדותן , בשעה שבנות גילן מתאפרות ומתלבשות, הן נלחמו על חייהן . זאת ההזדמנות שלנו להחזיר להן משהו מילדותן האבודה ולהראות לעולם שעם ישראל חי וקיים".
 
אחר – כך הזמין מר סבג לבמה את יורגן בולר , מנכ"ל השגרירות הנוצרית בישראל שפנה בנאומו המרגש לשמעון סבג ואמר לו: "אתה מנהיג גדול בישראל , זו זכות גדולה לעבוד איתך ולצידך ובאמצעותך לתרום בעשייה למען ניצולי השואה בישראל . בירכותינו לכל המתמודדות , לאלה שלאחר שחוו את מאורעות וזוועות הנאצים בשואה , מצאו דרך לבנות מחדש את חייהם ולגלות מחדש את השמחה שבחיים , תודה לכל אלה שטרחו ועמלו רבות לקיומו של ערב בלתי נשכח זה . אני רואה ב"בית החם לניצולי השואה" " את אחד המפעלים החשובים ביותר שיש לשגרירות הנוצרית בישראל כיום " . נציין כי השגרירות הנוצרית מסייעת רבות לאורך כל ימות השנה כבר שנים רבות לעמותה ולטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה ובכלל בישראל .
13 מועמדות התחרות , שמרביתן כבר נושקות לגיל 90 , עלו על במת התחרות באולמי "גן הקונגרסים" המפואר בחיפה , הן הגיעו לגמר תחרות "מלכת היופי לניצולות שואה" . בזמן מלחמת העולם השנייה כולן היו ילדות קטנות בנות 6 עד 12 . כולן היו מפוחדות , מכולן נגזלו הנעורים שלהן . הן שרדו את זוועות הנאצים , איבדו חלק מבני משפחתן והצליחו לבנות חיים חדשים בארץ . המתמודדות מספרות מדוע בחרו להשתתף בחוויה יוצאת הדופן . עם סיום האירוע , הכריזו כולן בתחרות: "אנחנו כבר ניצחנו , ועם ישראל יחיה תמיד לעד ולנצח !!!"
 

בשולחן השיפוט של התחרות היו מלכת היופי של ישראל לשנת 2013 טיטי איינאו , העיתונאית והסופרת ליהיא לפיד , יועצת התדמית חלי בן דוד , חברת הכנסת וסגנית יושב ראש הכנסת טלי פלוסקוב , הד"ר איזבלה גרינברג , מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכיאטרי בבית החולים רמב"ם בחיפה שהיתה מיוזמי והוגת רעיון התחרות , המלווה את ניצולי השואה של העמותה שנים רבות בהתנדבות מלאה והגב' הילה מיימון נציגת "נאווה קולאז' איפור" שתרמו גם מתנות לכל המועמדות . 

יש לציין כי לקראת סיום האירוע , היו בשולחן השיפוט לא מעט התלבטויות וחילוקי דעות עד שכל השופטות הגיעו להחלטה מי תהיינה חמשת המועמדות שתעלינה לגמר ולבסוף הושגה הסכמה והכרעה פה אחד לגבי חמשת הזוכות .
12273578_1691695007712618_4762860022006024806_o

ואלה הן

הזוכה בתואר "מלכת החן" היא סופיה וינוגרודובה ילידת קייב בת 76 מחיפה לה בת ובן 3 נכדים , בתואר "חביבת הקהל" זכתה ניצולת השואה יהודית רוזנצוויג בת 85 ילידת צ'כיה , דיירת ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה לה 3 ילדים 8 נכדים ו 7 נינים , בתואר "סגנית למלכת היופי" זכתה נעמי לכטהויז' ילידת בוקובינה צ'רנוביץ בת 81 מחיפה לה בת ובן , 4 נכדים ו 5 נינים ( איזור שהיה אוסטריה ואח"כ הפך לרומניה ) , הזוכה בתואר "סגנית למלכת החן" היא שרה ישראל בת 85 מחיפה ילידת רומניה לה 3 ילדים 4 נכדים והיא אף אם שכולה לבן שנפל בצבא , והגב' ריטה (רבקה) ברקוביץ מגבעת נשר שליד חיפה , ניצולת השואה בת ה – 83 ילידת רומניה לה בת אחת , 6 נכדים , 5 נינות . –
הן כולן היו בגטאות, נרדפו על ידי הנאצים וחלקן אף איבדו חלק גדול מבני המשפחה שלהן או את כולם .
 
כמו בתחרויות יופי אחרות , גם בתחרות הזאת , שאותה יזמה והפיקה עמותת "יד עזר לחבר" בשיתוף עם "הבית החם לניצולי שואה", הוכרזה בסוף המנצחת, אבל עבור המשתתפות מדובר בעיקר בחוויה. "לא היו לי הרבה חוויות בחיים", מספרת שרה ישראל, אחת המתמודדות בתחרות , ניצולת שואה בת 85 ילידת רומניה. "התחרות הזאת היא רק ספורט , לא משנה לי בכלל אם אנצח. אם זה יקרה בסדר , אבל לא תהיה לי אכזבה אם לא . הכל פרופורציות בחיים . אם הגעתי לישראל והבאתי שלושה ילדים , אז כל השאר ספורט . שום דבר לא יכול לצער אותי . גם אם אסיים את התחרות בלי שום תואר" . 
 
12273573_1691601097722009_8223922019487007483_o
הגב' ישראל נקלעה לתחרות במקרה . לפני מספר שבועות , כשהגיעה למשרדי העמותה בחיפה כדי לרכוש כרטיסים לאירוע , מישהי מהוועדה המארגנת של התחרות הציעה לה להצטרף . "אמרתי למה לא" , מספרת ישראל . "אני לא הולכת בשביל לנצח . כבר ניצחתי בזה שאני כאן . בכך שאני חיה ואני נושמת , שהקמתי משפחה , שיש לי ילדים . כשהייתי צעירה לא חשבתי על יופי , חשבתי רק איך להעביר דקה אחרי דקה כך שלא ירצחו אותי ואת המשפחה שלי" . נציין כי בסוף התחרות הכתיר מנכ"ל העמותה מר שמעון סבג את ניצולת השואה הגב' ישראל בתואר של סגנית "מלכת החן" . 
 
הגב' שושנה קולמר , בת 96 (סליחה , בת 96 וחצי ) , כבר זכתה בתואר "מלכת היופי של ניצולות השואה" בשנת 2013 , בתחרות הזאת לפני שנתיים. “זכיתי לא בגלל שאני הכי יפה , אלא בגלל שאני הכי טובה ועוזרת לכולם” , היא אומרת . “האופי שלי הוא טוב”.  הגב' קולמר מתגוררת ב”בית החם” יחד עם בנה , שאינו בקו הבריאות. היא ניצולת מחנה ההשמדה אושוויץ ־ בירקנאו , היא זוכרת איך נתנו להם לאכול מסיר מרק רותח בלי כפיות . “שתינו כמו כלבים”, היא מספרת. “מי ששתה יותר מהר הספיק לאכול משהו . יום אחד גרמני נאצי נתן לי כל כך הרבה סטירות עד שהפסקתי לשמוע כמה ימים . היו מעמידים אותנו להעמיס קרונות בשקים כל היום , ובערב היו מבקשים מאיתנו לפרוק את אותם קרונות . פשוט להתעלל . את הילדים והילדות הגדולים שלחו למקום אחד , ושם מהגדולים עשו סבון . אותי שלחו לד”ר מנגלה . במשך ימים שלמים הייתי שם כל יום , והוא ביקש שאסתובב לידו עירומה . הייתי בחורה בת 24 . בלא מעט מקרים העדפתי להיות במחנה עבודה . העדפתי שישלחו אותי למות במשרפות מאשר להגיע לד”ר מנגלה” .
 
הזוכה הראשונה אי פעם בתואר "מלכת היופי לניצולות השואה"  בתחרות זו היתה הגב' חוה הרשקוביץ , בת 82 , דיירת "הבית החם", ניצולת שואה מרומניה שהצליחה לעלות ארצה ב ־ 1944 , בהיותה בת 17 , אחרי שחמקה מהצורר הנאצי . בתחרות היום היא פעילה בוועדה המארגנת ומסייעת רבות בכל עבודת הלוגיסטיקה עם המתמודדות . “התחרות היא דבר חיובי משום שכל העולם שומע שוב שהייתה שואה , אני מפחדת שעוד מעט אנחנו כבר לא נהיה כאן , ואז לא ידברו על השואה” . אומרת הרשקוביץ .
 
12265668_1691669174381868_3045484260060872538_o
ההרשמה לתחרות מלכת היופי לניצולות שואה נפתחה לפני כחודש, והביקוש היה עצום . עשרות מועמדות הגיעו לאודישנים, כאשר הסיפור האישי של כל אחת מהן הוא המפתח לקבלה לתחרות . בראש ועדת השיפוט בתחרות עומדת הגב' חלי בן דוד, שזכתה ב ־ 1979 בתואר מלכת החן של ישראל ומשמשת כעת גם במאית התחרות, ועוד . “אחרי הראיונות של ועדת הקבלה , אני לא ישנה בלילה ימים שלמים , זה סיוט לשמוע מה הן עברו” , סיפרה בן – דוד . ההכנות לתחרות נמשכות כבר כמה שבועות, כולל חזרות שבמהלכן מתודרכות המועמדות איך לעלות למסלול , איך לדבר ואיך להציג את עצמן . “זה סיפור לא פשוט למועמדות שגילן מתקרב ל־90” , אומרת בן דוד .
 
בין ניצולות השואה שהגיעו לאודישנים הייתה גם דיירת “הבית החם” נעמי ליכטהויז , בת 81 , שנבחרה לאחת מ ־ 13 המועמדות הסופיות . “הציעו לי ושמחתי” , מספרת ליכטהויז . היא נולדה בצ’רנוביץ שבבוקובינה, אז חלק מרומניה . “התגוררנו בהתחלה ברובע מסוים שמאוחר יותר הפכו אותו לגטו צ’רנוביץ” , היא מספרת . “היה לנו מזל כי לקחו את אבי למחנה עבודה . לא ידענו כל המלחמה אם הוא חי או מת. אני הייתי אז בת 6 . הזיכרון הכי מצמרר שלי מהבית שלנו היה ששני קציני אס ־ אס שהביאו האוקראינים הרביצו לאמי . הרביצו לה מכות רצח . נעמי , הקימה משפחה . לאחר מכן גילתה כי איבדה רבים מבני משפחתה בשואה . “נרשמתי לתחרות לא בגלל הסיפור שלי ולא בגלל איך שאני נראית או משהו כזה , אלא רק לכבוד שמעון" , היא אומרת . "זו הוקרת תודה שלנו לאיש האדיר והנפלא הזה . לא אכפת לי כלל לזכות, אבל את שלי כבר עשיתי בעצם ההסכמה שלי להשתתף בתחרות” .
 
אני זוכרת את עצמי קטנה ומבוהלת ליד אמא . הם הוציאו אקדחים וכיוונו לראש של אמא . אמא חיבקה אותי . אני חושבת שהיא אמרה לעצמה: אם יהרגו אותה , שיהרגו את שתינו , כי היא לא רצתה להשאיר אותי עם הנבלות האלה . ואז הגרמני שאל את האוקראיני אם לירות , והאוקראיני סימן עם הראש כן . ברגע הזה סבי נפל לרגליו . הוא היה אדם דתי עם זקן לבן . הוא חיבק לו את הרגליים וביקש בגרמנית: "קח את החיים שלי ותשאיר את הבת שלי (אמא שלי)" . הגרמני המשיך לכוון אליה את האקדח . הוא הסתכל על האוקראיני , עשה תנועה ביד והם יצאו החוצה . קיבלנו את החיים במתנה” .
 
מפיקת האירוע הגב' רונית סטשבסקי , בודקת כל פרט ופרט של האירוע , חשוב לה שיהיה זה אירוע שעליו עוד ידברו במדינות העולם עוד זמן רב גם לאחריו , היא מתבוננת בנשים הצועדות על המסלול ומוסיפה: "אני מתבוננת בנשים ואומרת: הן המלכות של החיים , הן בעיני הסמל של "עם ישראל חי" , הניצולים המעטים שנותרו בינינו מבהירים לי בכל פעם מחדש מי חזק , מי גיבור וממי צריך ללמוד ולקבל פרופורציות" . 
 נערת החן עירית דנציגר ומנחת האירוע אסנת וישינסקי
במהלך כל יום התחרות החגיגי , מתמודדות התחרות היו אורחות העמותה אשר בקריית החסד של העמותה ברחוב קסל בחיפה , אכלו ארוחת צהריים מפוארת בחדר האוכל של ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה שהוכנה על ידי שף העמותה שמעון חן , ועם סיום הארוחה הופתעו כולן לגלות שבחוץ כבר ממתינות להן לימוזינות ה"לינקולן" המרהיבות והמפוארות של "רוני לימוזין" שיובילו אותם אל אולם התחרות "גן הקונגרסים" בחיפה כיאה למלכות אמיתיות שזאת להם חוויה בלתי נשכחת של פעם בחיים . 
 
על התוכנית האומנותית היתה הבדרנית אסנת וישינסקי שהינחתה את הערב בחן וטוב טעם והופיעה בו במיטב החיקויים ואף ריגשה ביותר את הקהל בשירה "א יידישע מאמע" . הקסימו בשירתם להקת הילדים "הקינדרלעך" , הזמר אבי דיין שהלהיב בשירתו במהלך האירוע ועוד . על אבטחת האירוע והאח"מים הרבים שהגיעו לאירוע מכל רחבי הארץ ועל הסדר המופתי בערב זה היה מאבטח האישים הוותיק ראובן פריזי , העושה זאת כהרגלו בהתנדבות מלאה כבר שנים רבות בכל אירועי העמותה .
 
 

לאירוע מרגש ומרשים זה הגיעו מאות תורמים , אישי ציבור , אורחים בהם מאות ניצולי שואה דיירי ה"בית החם לניצולי השואה " אשר בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" וניצולי שואה רבים מכל קצוות הארץ , הגב' חלי בן – דוד יועצת התדמית האישית ומי שהיתה בעבר "מלכת החן של ישראל" לשנת 1979 וייצגה את ישראל בתחרות "מיס עולם " ביפן "מיס אינטרנשיונל" שלקחה חלק בראיונות האישיים של עשרות המועמדות בבימוי והכנת המועמדות להליכה על המסלול ובהעמדתן בכבוד גדול על הבמה ושפטה והכתירה את "מלכת החן" בתחרות ,

עובדי העמותה ומתנדביה הרבים בהם סמנכ"ל העמותה עו"ד איתי סוויסה , הרופאה של העמותה הד"ר ארינה ניימארק – אלוחין ובעלה , חווה הרשקוביץ מי שהיתה "מלכת היופי של ניצולות השואה" הראשונה לשנת 2012 שאף היא דיירת ה"בית החם לניצולי השואה" ומתנדבת וותיקה בעמותה , חבר וידיד העמותה יוני הללי ובני משפחתו כשלאביו עו"ד אברהם הללי הוענק באירוע זה מגן "הצדק חברתי" על תרומתו רבת השנים למען השכבות החלשות בחיפה ובישראל , מזכירת העמותה הנאמנה הגב' תמי סינר שעשתה ימים כלילות לטובת הצלחתו של האירוע , העובדת הסוציאלית הגב' עמית שקד , קב"ט העמותה מר ישראל כהן ורעייתו מלי , עופרה עובדיה מנהלת "הבית לילד" של העמותה בנווה דוד , מאבטח האישים הוותיק ראובן פריזי המסייע בהתנדבות מלאה בכל אירועי העמותה מיום היווסדה , הד"ר איזבלה גרינברג מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכיאטרי בבית החולים רמב"ם בחיפה שהיתה שופטת בתחרות זאת שאף יזמה והגתה את רעיון התחרות , המלווה את ניצולי השואה של העמותה שנים רבות בהתנדבות מלאה , יועצה המשפטי של העמותה עורך הדין יגאל דנינו , רואת החשבון גלינה ובעלה , שף העמותה שמעון חן , הגב' נעמי אילוז מנהלת המועדון החברתי של העמותה והגב' אורית אסטרוגנו וינקלר המתנדבת שעמלו וסייעו רבות לכל המתמודדות מאחורי הקלעים , דבר שלא היה פשוט כלל ועוד רבים וטובים מעובדי ומתנדבי העמותה הרבים , ניצולי שואה רבים של הבית החם של העמותה ובני משפחותיהם ועוד רבים וטובים .

להלן , קבלו מסר לעולם ולדור ההמשך מ"הזוכות הגיבורות"

מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2015  – ריטה ברקוביץ, מאחלת לכולנו שיהיה שלום ושייתנו לנו סוף סוף לחיות במדינה שלנו בשקט ושלעולם לא ישכחו את מה שקרה לנו בשואה .

 מלכת החן – סופיה וינוגרודובה – "סבא שלי חלם על ארץ ישראל ולא השיג את זה .

היום בשבילי לראות את הנכדים ואת הילדים של הנינים שלו מצטיינים בתנ"ך בבית ספר אם היה חי היה מאוד מרוצה וגאה .

אני מאחלת לדור הזה של הנכדים והנינים שלעולם לא יחוו פחד ורעב כמו שאנחנו חווינו כילדים בגיל 6 ושתהיה להם היכולת לשמור על המדינה ולשאוף תמיד לחיים בשלום" .

חביבת הקהל – יהודית רוזנצוויג – "סוף למלחמות וסוף לשנאת העולם נגד יהודים שכיום מורגש יותר בעוצמה בצורה של אנטישמיות שקיימת בכל העולם נגד יהודים" .

סגנית למלכת היופי – נעמי ליכטהויז – "אני מאושרת שיש לנו מדינה וצבא חזק ולעולם לא ניתן שיקרה לנו בשנית מה שהיה בשואה . המסר לדור הצעיר שילמדו ויזכרו את השואה ושימשיכו לבקר במקומות בהם עברנו את התופת ואמן שגם נזכה לשלום ושלווה כאן במדינה ובעולם כולו" .

סגנית למלכת החן – שרה ישראל – "הנאצים שהשמידו 6 מיליון יהודים רצו להשמיד גם אותי והם לא הצליחו ! הצלחתי לשרוד , הקמתי משפחה לתפארת בארץ ישראל כחלק מעם ישראל עם 3 ילדים ובן שנפל בצבא ו 4 נכדים . מאחלת לכולנו שיהיה שלום בעולם כולו ושמדינת ישראל תשרוד לעולם" .

אכן היה זה אירוע עוצר נשימה ומרגש ביותר בו לא נשארה אף עין יבשה … נאחל מכולנו למלכת היופי הנבחרת , לזוכות ולכל המתמודדות , הרבה בריאות טובה ואריכות ימים , ומי יתן ושניפגש כולנו רק בשמחות , אמן !

 
לצפייה בגלריית צילומים של אתר החדשות העולמי של סוכנות "רויטרס" , לחץ על הקישור להלן:
 
לצפייה בגלריית צילומים של סוכנות EPA הבינלאומית , לחץ על הקישור להלן:

 

גלריית צילומים נרחבת: ג'ו לוצ'יאנו , אדיר יזירף , רומן לוינגרד ,  ירון כרמי אתר "חי פה" .

 

12308214_1691601101055342_521954947579884712_o

12273573_1691601097722009_8223922019487007483_o 12247993_1691670694381716_482724456192786464_o _B7Z0402 (1) 12238352_1691600037722115_9034972994651199659_o 12241001_1053170364714166_523048917797162622_o 12247720_1691682131047239_3704028063463272040_o 12247982_1053171124714090_7007655262413305779_o

12291730_1691600844388701_1095408476335461511_o 12291271_1691693171046135_2478939048291685146_o 12291103_1691671297714989_7267541775381371402_o 12273760_1691680544380731_839618192632595931_o 12273707_1691613191054133_2799105772989862_o 12265960_1691613797720739_805093139653529936_o

12307501_1691616284387157_8977816425504917387_o 12307377_1691614841053968_2994134433658396898_o 12307320_1691601867721932_5145258448862001315_o 12307305_1691670281048424_6852058334562994199_o 12304534_1691680981047354_4844207805551209942_o 12304505_1691681311047321_874708171590325188_o 12304052_1691669801048472_2778435610560560676_o 12303968_1691681124380673_6983071283299121963_o 12291892_1053170964714106_2719391296077683970_o 12291777_1691680581047394_2255656340524849039_o 12291756_1691601921055260_8372938949840437587_o

חדשות חיפה והצפון חדשות חיפה והצפון (2) DSC01056 IMG_1179 חדשות חיפה והצפון (1) 20151124_140445 (1) 12309940_1691695404379245_5340174816195942739_o 12309889_1691695124379273_6607288315499615115_o 12309853_1691695767712542_8452431047227280129_o 12309843_1691614441054008_6566977943229906355_o 12309706_1691680917714027_6645474843524421390_o 12309692_1691614757720643_7989941016438278796_o 12308214_1691601101055342_521954947579884712_o 12307599_1691613074387478_2546321567533042143_o 12304080_1214970561863031_6929262085458371173_o 12303961_1691671317714987_842763652021407280_o12248181_1691599647722154_7247698523747956198_o12265941_1691695491045903_7328391423700757678_o

DSC01041 DSC01043 DSC01297 DSC01290 DSC01262 DSC01256 DSC01254 DSC01224 DSC01153 DSC01135

תפריט
נגישות