מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר" 
 
אורחים רבים ממשיכים לעלות לרגל ולהגיע ליום התנדבות למען ניצולי השואה , והשבוע , ביום חמישי 14.1.2016 , הגיעו לביקור וליום התנדבות ב"בית החם של ניצולי השואה" אשר בקרית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה , עשרות חיילי "מארינס" של הצי השישי האמריקאי ובנוסף אליהם הגיעו לביקור באותו היום גם תלמידי כיתה י' של החטיבה העליונה מבית הספר "ליאו באק" שבחיפה .
 
האורחים הרבים שהגיעו שמעו במהלך היום בביקורם עדויות רבות מפיהם של מספר ניצולי שואה דיירי ה"בית החם לניצולי השואה" אודות חייהם והישרדותם בתקופת השואה , ניצולי השואה סיפרו איך הם שרדו בגבורה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ והצורר הנאצי . אחר כך ניגשו חיילי ה"מארינס" האמריקאי התנדבו לעזור בעבודות האחזקה השוטפות של העמותה בסיוע שיפוץ דירות המגורים של ניצולי השואה ובניקיון וטיפוח רחבת מוזיאון "יד לניצול" שהקימה העמותה.
בינתיים , תלמידי "ליאו בק" הכינו ביחד עם ניצולי השואה עבודות יד של עציצים לרגל חג ט"ו בשבט שיחול החודש . עם סיום עבודותיהם של החיילים והתלמידים , התאספו כולם ב"מועדון החברתי" של ניצולי השואה על מנת לצפות במצגת מרשימה שאותה הכינו התלמידים בנושא חג ט"ו בשבט .
עוד התקיים דיאלוג מורחב בין ניצולי השואה לחיילים אודות הזוועות שעברו ניצולי שואה בתקופת השואה , דבר שגרם לדמעות רבות שהופיעו על פניהם של חיילי ה"מארינס" אשר הבטיחו להעביר את סיפור חייהם של הניצולים הלאה על מנת להנציח את זיכרון השואה .
בסיום הדיאלוג וההקרנה ניגשו כל חיילי ה"מארינס" , תלמידי בית הספר וניצולי השואה למשחקי בינגו משותפים בהם כולם נהנו מאוד .
 
יש לציין כי התרגשות גדולה היתה אף היא במפגש , היה זה כשהתלמידים בירכו את חיילי ה"מארינס" והעניקו להם עציצים לקישוט הספינה שלהם העוגנת בימים אלה בנמל חיפה . כמו כן העניקו לכולם צמידים המבוססים על העברת המעשה הטוב הלאה אותו יזם דקל בן ארויה , תלמיד כתה י"א של ביה"ס "ליאובק" .
 
לקראת סיומו של המפגש המרגש , העניק מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג , ביחד עם הגב' שושנה קולמר ניצולת השואה מצ'כיה בת ה 97 , תעודות הוקרה לתלמידים ולחיילים . מנכ"ל העמותה מר סבג אמר בדבריו: "גם היום אנו מצליחים ובגדול , בכוחות משותפים עם אורחנו החיילים והתלמידים , להעלות חיוך גדול ורחב על פניהם של ניצולי השואה הרבים של העמותה . ברצוני להודות מקרב לב לכל אחד ואחת מכם , ניצולי השואה של ה"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" אוהבים אותכם ומחבקים אותכם אל ליבם בכל הכוח" . כמו כן הוסיף ואמר: "ברצוני להודות למנהלת המועדון החברתי של העמותה הגב' נעמי אילוז , על כל פעילותה הרבה והעניפה וכל מה שהיא עושה לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה" . 
 
צילומים: עמית אשד .
תפריט
נגישות