תלמידי ביה"ס "יזרעאליה" ומפקחים ממשרד החינוך ביקרו בעמותה לקראת חג ט"ו בשבט

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. תלמידי ביה"ס "יזרעאליה" ומפקחים ממשרד החינוך ביקרו בעמותה לקראת חג ט"ו בשבט
מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר" 
 
חג ט"ו בשבט קרב לו ובא ומגיע גם אל דיירי ה"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" , בקריית החסד של העמותה מורגשת כבר אווירת חג ט"ו בשבט . לקראת החג קבוצת תלמידי כיתה ד' 3 של בית הספר "יזרעליה" הנמצא בשכונת נווה שאנן שבחיפה הגיע לבקר את ניצולי השואה . התלמידים נפגשו עם ניצולי השואה של העמותה ב"מועדון החברתי" של העמותה , שקושט ולבש צבע ירוק של קישוטים מרהיבים של עצים ופרחים על קירות המועדון .
 IMG_1650
יש לציין כי אל קבוצת התלמידים הצטרפה באותו היום משעות הבוקר גם קבוצת גדולה של מפקחים ממינהל חברה ונוער של משרד החינוך מכל המחוזות השונים בארץ , כולם שמעו את סיפורם המרגש של ניצולי השואה אודות תקופת חייהם וסיבלם בזמן הצורר הנאצי , כמו – כן האזינו גם לסיפור הישרדותם במחנה ההשמדה אושוויץ , בתקופת השואה . ניצולי השואה הצטרפו אל התלמידים והמפקחים וכולם ביחד סיפרו אודות החג , שרו שירי ט"ו בשבט שמחים ועליזים ואכלו פירות יבשים כמצוות החג . עם סיום חגיגת ט"ו בשבט במועדון התאספו כולם ונגשו לחגיגת נטיעות שמחה של שתילים בתחומי העמותה ובתי ניצולי השואה , היה מרגש ביותר לראות את ניצולת השואה הגב' שושנה קולמר בת ה 97 , ניצולת השואה מצ'כיה ודיירת ה"בית החם לניצולי השואה" של העמותה ושאר ניצולי השואה נעזרו אף הם ע"י תלמידי בית הספר בשתילת השתילים באדמה , ובטיפוח הגינות .
במהלך ביקורם של התלמידים והמפקחים הגיע והצטרף אל שמחת החג גם מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג , שבדבריו אמר: "ברצוני להודות מקרב לב לכל תלמידי בית הספר , המורים והמפקחים של משרד החינוך שהגיעו היום לשמח את ניצולי השואה של העמותה , תודה לכולם , ממש כיף לי לראות את אווירת החג היפה ומרגש ביותר לראות ילד קטן עוזר לניצול שואה קשיש לשתול באדמה שתילים לחג ט"ו בשבט , ניצולי השואה מחבקים אל ליבם כל אחד ואחת מכם , מאחל לכולכם חג ט"ו בשבט שמח" .  
IMG_1666

בית הספר "יזרעאליה" נמצא בשכונת נווה שאנן שבחיפה , ביקורם של התלמידים היה במסגרת פרוייקט של "הקשר הרב דורי" , זהו פרוייקט של שימור ותיעוד מורשת ותוכנית ערכית – חינוכית הבונה קשר בין דורי ומחזקת את מערכת הקשרים בין תלמידי ביה"ס לבין האוכלוסיה המבוגרת בקהילה . התלמידים ביקרו את ניצולי השואה וזאת לרגל חג ט"ו בשבט שיחול בשבוע הבא . גם אירוע זה כמו כל האירועים היפים הנחגגים בעמותה , היה מרגש ושמח ביותר .

עמותת "יד עזר לחבר" , מאחלת לכל ניצולי השואה של ה"בית חם לניצולי השואה" של העמותה , ולכל בית ישראל
ט"ו בשבט שמח !
צילומים: רומן לוינגרד , אדיר יזירף . 
IMG_1669 IMG_1659 IMG_1653 IMG_1646 IMG_1642 IMG_1638 IMG_1636 IMG_1634 12523149_461387137405751_886170124352249849_n
תפריט
נגישות