רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו התארחה במפגש מרגש עם ניצולי השואה של ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו התארחה במפגש מרגש עם ניצולי השואה של ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה


מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"

רעיית ראש הממשלה, הגב' שרה נתניהו, התארחה ביום שלישי 3.5.2015 בקריית החסד וב"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" אשר ברחוב קסל בחיפה. הגב' נתניהו נפגשה עם ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" בחדר האוכל של העמותה שהוכן לקבלת פנים חמה ולבבית, שוחחה עם ניצולות וניצולי השואה הרבים שנטלו חלק באירוע, חיבקה אותם אל ליבה, חיזקה אותם ושמעה בקשב רב את סיפוריהם האישיים שהיו אף סיפורי זוועות קשים אודות חייהם בתקופת הצורר הנאצי, סיפורי גבורה והישרדות בתופת מחנה ההשמדה אושוויץ. לצידה של הגב' נתניהו בשולחן הכבוד ישבו דיירת ה"בית החם לניצולי השואה", ניצולת השואה מצ'כיה בת 97 הגב' שושנה קולמר וניצול השואה יליד וורשה בפולין, בן 91, מר שלום שטמברג.
מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג, העניק לגב' נתניהו את "מגן הצדק החברתי" השנתי וזאת כהוקרה על פעילותה ארוכת השנים למען רווחתם ילדים בסיכון ולמען רווחתם של ניצולי השואה בישראל. במהלך הערב הניחה הגב' נתניהו אבן פינה והסירה את הלוט למוזיאון השואה שינציח את זכר הניספים קורבנות השואה הנבנה בימים אלה בקריית החסד, מר סבג ציין כי העמותה בחרה להקים את מוזיאון השואה לזיכרם של הוריה של הגב' נתניהו, שמואל בן ארצי ז"ל ורעייתו חווה בן ארצי ז"ל. את הלוט למוזיאון הסירה הגב'נתניהו ביחד עם ניצולת השואה מרומניה הגב' חווה הרשקוביץ.

unnamed (11)בתחילתו של הערב, אמרה הגב' נתניהו: "ניצולי שואה יקרים, גם אני כמוכם, נולדתי למציאות קשה ומרה של אבא שאיבד את כל משפחתו בשואה. תמיד סיפרתי שכשהייתי ילדה ולכל החברות והחברים היו סבא וסבתא ולי לא, הייתי שואלת 'למה' ורואה מיד את הדמעות של אבא אמא. אף אחד אפילו לא יודע מה עלה בגורלם. קשה לתאר את ההרגשה שלי כילדה שחייתה עם הכאב של אבא עד יומו האחרון. היום אני בלעדיו כבר ארבע שנים ובקשתו האחרונה הייתה להנציח את שמות בני משפחתו שניספו בשואה על מצבתו". עוד הוסיפה הגב' נתניהו בדבריה המרגשים: "כן, אני מרגישה הכי קרובה אליכם ואין לי מילים שיכולות לתאר בכלל את מה שעברתם. אני באה לכאן אל בתיכם, הערב אחרי יום עבודה כפסיכולוגית ילדים ואחרי שנפגשתי במשרד רה"מ עם ששת מדליקי המשואות ב"יד ושם". ביתו של אחד מהם אמרה לי: "אל תקראו להם ניצולי שואה אלא שורדים, מפני שהאנשים האלה עברו דברים כל כך קשים וניצחו". אתם הגיבורים האמיצים שלנו ושל כל העם היהודי. היכו אותנו ורצחו אותנו רק בגלל היותנו יהודים ועלינו לדאוג שזה לא יקרה שוב. תודה לכם ושרק תמשיכו להיות איתנו הרבה מאוד שנים בבריאות חזקה ואיתנה. אני מבטיחה לכם, לא רק לפני יום השואה, שתמיד נדאג לכם לכל מחסורכם". כמו- כן הבטיחה הגב' נתניהו למייסד העמותה מר סבג כי תגיע שוב לחנוך את פתיחת המוזיאון עם סיום בנייתו בחודשים הקרובים.

DSC_7080מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג, אמר באירוע: "אני כולי נרגש גם היום, אני עד היום לאחד האירועים המרגשים ביותר שידעה העמותה בכל שנות קיומה. כשהגברת נתניהו קיבלה את ההזמנה היא אמרה שאין שום שאלה ואין שום בעיה והיא תבוא כאן אצלנו את ניצולי השואה. ברצוני להודות לך על כך שהגעת לכאן. הגב' שרה נתניהו מסייעת לילדים בסיכון, לניצולי שואה, לנזקקים ולכל נצרך. בשנת 2013 הגב' נתניהו דורגה בין 50 הנשים המשפיעות ביותר בישראל, אבל מבחינה חברתית לדעתי את מספר 1 ואת היא הכי משפיעה בארץ. לפעמים בתקשורת מצטיירים דברים אחרים, אבל אני יודע שמעולם לא יצאתי בידיים ריקות לאחר שפניתי אליך בנושאים חברתיים חשובים. את זה לא מסקרים וזה חורה לי, אבל הנה אנחנו עומדים כאן היום, במלוא האהבה, כדי להעניק לך את "מגן הצדק החברתי" של עמותת "יד עזר לחבר".

עוד הוסיף בדבריו מר סבג: "ערב יום השואה אני מרשה לעצמי, מכאן, מקריית החסד של העמותה, להודות לראש מהמשלה מר בינימין נתניהו ולרעייתו הגב' שרה נתניהו על הקשר החם והאוהב שיש ל"בית החם של ניצולי השואה" עם משפחת נתניהו. ברצוני להודות לגברת נתניהו על ההשקעה, על הזמן, הנכונות והסבלנות שהיו לה כאן בביקור אצלנו. היא הפכה לחברה של כבוד של הבית החם ומהיום גם חלק בלתי נפרד ממנו".

DSC_6984בסיום האירוע הצטלמה הגב' נתניהו עם ניצולי השואה לתמונה למזכרת מאירוע מרגש זה, שאותו הנחה בטוב טעם ובחן רב עורך דין העמותה עו"ד יגאל דנינו. נציין כי אירוע מרגש זה נמשך ארוכות למעלה מ 3 שעות, שהגב' נתניהו המשיכה להאזין לסיפורי ניצולי השואה, לחצה את ידם של כל אחד ואחת מהם וחיבקה אותם אל ליבה. בין האורחים שנכחו באולם חדר האוכל של העמותה שהיה טעון ברגש רב היו גם רעיית ראש העיר חיפה הפרופ' הגב' רבקה יהב, מייסד ארגון אחים שכולים "לנצח אחי" ונציג סיעת "כולנו" בחיפה אלי דבי, ליאת להט נציגת צעירי "כולנו", רבה הראשי של עתלית כבוד הרב שמעון אלמליח, יו"ר נעמ"ת בחיפה הגב' תמי ברק, נציגי השגרירות הנוצרית הבינלאומית מירושלים מנהלת מח' הרווחה הגב' ניקול יודר, הגב' יאני טולוהוק ועוד. לקראת סיומו של הביקור הגב' נתניהו סיירה גם במיתחם מוזיאון "יד לניצול" שהקימה העמותה לפני מספר שנים.

יש לציין כי רבים וטובים, נטלו חלק וסייעו בכל מערך אירגון האירוח החם והלבבי של הגב' שרה נתניהו בעמותה כשמעל כולם מפקח ביד רמה קב"ט העמותה ישראל כהן, עובדי העמותה ומתנדביה הרבים בהם מזכירת העמותה הנאמנה הגב' תמי סינר, העובדת הסוציאלית של העמותה הגב' עמית אשד, עורך דין העמותה מר חיידר מוסטפא, מאבטח האישים ראובן פריזי המסייע בהתנדבות מלאה בכל אירועי העמותה שנים רבות, מנהלת המועדון החברתי של העמותה הגב' נעמי אילוז, שף העמותה שמעון חן ועוד רבים וטובים שקצרה היריעה מלהכילם.

גלריית צילומים נרחבת: יהודה בן-לולו, אוקסנה שלומוב, אדיר יזירף.

DSC_7087 DSC_7085unnamed (4)DSC_6799 DSC_6818

unnamed (14) unnamed (13)unnamed (12) unnamed (10)IMG-20160504-WA0005 DSC_6982DSC_6743 IMG-20160504-WA0004

DSC_6714 20160503_133031DSC_7064 DSC_7015DSC_6773 20160503_123753DSC_7036DSC_6782 DSC_6853

תפריט
נגישות