הוכתרה "מלכת היופי של ישראל לניצולות שואה" לשנת 2016 בערב מחווה עוצר נשימה ומרגש ביותר לניצולי השואה בחיפה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. הוכתרה "מלכת היופי של ישראל לניצולות שואה" לשנת 2016 בערב מחווה עוצר נשימה ומרגש ביותר לניצולי השואה בחיפה
מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר" / בסקירה נרחבת ובלעדית 
 
2255313-18-1תמונת הניצחון של תחרות "מלכת היופי של ישראל של ניצולות השואה" לשנת 2016, היא ללא ספק תמונת הניצחון של הגב' אנה גריניס מחיפה, ניצולת השואה בת ה – 75 ילידת רוסיה לה בן אחד ו 2 נכדות, שהוכתרה ביום ראשון בתאריך: 30.10.2016 ל "מלכת היופי של ישראל של ניצולות השואה" לשנת 2016.

בנוכחות כאלף אורחים, שהתכנסו ביום ראשון 30.10.2016 באולמי "גן הקונגרסים" המפוארים בחיפה, ביניהם חברי כנסת ואישי ציבור רבים, אשת ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו וראש עיריית חיפה יונה יהב,

נבחרה אנה גריניס ל "מלכת היופי של ישראל לניצולות שואה לשנת 2016".

״אני מרגישה שאני חלק מהמשפחה שלכם, כבתו של אבי היקר והאהוב שמואל בן ארצי ז״ל, שכל משפחתו נספתה בשואה", אמרה הגברת נתניהו בטקס ההכתרה של בחירת מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2016 שנערך במסגרת ערב מחווה לניצולי שואה אותו ערכה ועמלה עליו לילות כימים עמותת "יד עזר לחבר".
אירוע זה שהיה עוצר נשימה, מרגש ומרשים ביותר בו לא נשארה אף עין יבשה אותו אירגנה ויזמה זאת השנה הרביעית עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג.
בתחרות נטלו חלק עשרות מועמדות מכל רחבי הארץ, 14 מתוכן הגיעו לשלב הגמר שנערך באולמי "גן הקונגרסים" בחיפה, זו השנה הרביעית ברציפות אותו מארגנת עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג, מפעילת ה"בית החם לניצולי השואה" שמארגנת ואף יוזמת ומפיקה את האירוע. יש לציין, כי עשרות ציוותי תקשורת וטלוויזיה מהארץ ומהעולם, עיתונאים וצלמים ממעשרות המדינות הגיעו לעיר חיפה גם זמן רב לפני יום האירוע במיוחד לסקר ולעקוב מקרוב אחר התחרות המיוחדת שנועדה להעצים את תודעת ניצולי השואה בקרב הציבור בארץ ובעולם.
אורחת הכבוד באירוע היתה אשת ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו שהבטיחה ואישרה את הגעתה לאירוע מבעוד מועד, יחד עם מנכ"ל העמותה שמעון סבג וראש העיר הן הכתירו את מלכת היופי לניצולות שואה לשנת 2016. המלכה הטריה בת 75 ילידת רוסיה, היתה בת יומיים שפרצה המלחמה. בזמן מלחמת העולם השניה הייתה תינוקת, יחד עם אמה ונמלטה מאימת הנאצים. היא אמרה מיד לאחר הכתרתה "אין לי מילים לתאר כמה אני נרגשת. זהו אחד הרגעים המאושרים בחיי. אני מרגישה טוב עם עצמי אני יודעת שכל אישה צריכה להרגיש ככה. אני חושבת שאסור לעם היהודי לסבול יותר".
 

אחד משיאי הערב המרגשים ביותר במהלך האירוע, מלבד מהכתרת המלכה היה הענקת מימד נוסף לתחרות "השנה הענקנו לתחרות שהפכה אצלנו למסורת היבט נוסף בשירת המנון הישרדות בשואה על ידי המקהלה שבה חברות ניצולות שואה", זה היה רגע מרגש במיוחד עבורי", כך אמר מנכ"ל העמותה שמעון סבג. "אני חושב שכמות האורחים שמצביעה כל שנה ברגליים. רמת האירוע, הנכונות של רבים להירתם, הרצון של כולם לשמח את ניצולי השואה הם סוג של אירוע שיש לברך עליו", סיכם סבג.

הימנון העמותה שהופק הודות לעמל רב מצידה של של הזמרת אילנה אביטל. בשבועות האחרונים עשתה אביטל ימים כלילות כדי לשפר את היכולות הווקליות של הניצולות שמרביתם כבר מגיעות לגיל התשעים ואחרות עברו מזמן את השמונים. המקהלה המיוחדת שכל חברותיה הן ניצולות שואה המתגוררות בבית החם של עמותת "יד עזר לחבר". הגיל הממוצע של הזמרות במקהלה הוא 91 ועל פי המידע שיש כרגע בעמותה, מדובר במקהלת הזמרות המבוגרת ביותר בעולם, שתשיר בין היתר שיר מקורי על ההישרדות בגטאות בזמן השואה.

עוד נבחרו באותו מעמד מרגש ומרשים מכובד והוכתרו גם: "סגנית למלכת היופי" – מועמדת מס' 10, הגב' יהודית מוסקוביץ' בת 81 מתל אביב ילידת רומניה, "סגנית למלכת החן" – מועמדת מס' 4, כרמלה בן יהודה, בת 89 מהרצליה ילידת הונגריה, "חביבת הקהל'- מועמדת מספר 3, חיה כספי בת 84 , דיירת ה"בית החם לניצולי השואה" של העמותה בחיפה, ילידת רומניה ו"מלכת החן" מועמדת מספר 14, גלינה דז'יגופוב' בת 79, שאף היא

דיירת ה"בית החם לניצולי השואה" של העמותה בחיפה, ילידת רוסיה.
14 מועמדות התחרות, שמרביתן כבר נושקות לגיל 90, עלו על במת התחרות באולמי "גן הקונגרסים" המפואר בחיפה, הן הגיעו לגמר תחרות "מלכת היופי של לניצולות שואה". בזמן מלחמת העולם השנייה כולן היו ילדות קטנות בנות 6 עד 12 . כולן היו מפוחדות, מכולן נגזלו הנעורים שלהן. הן שרדו את זוועות הנאצים, איבדו חלק מבני משפחתן והצליחו לבנות חיים חדשים בארץ. המתמודדות מספרות מדוע בחרו להשתתף בחוויה יוצאת הדופן. עם סיום האירוע, הכריזו כולן בתחרות: "אנחנו כבר ניצחנו, ועם ישראל יחיה תמיד לעד ולנצח !!! ".

לבד משורה ארוכה של אומנים, שהופיעו בראשם הזמר דודו פישר, שריגש ביותר את הקהל כששר מחרוזת שירים חסידיים כמו "אדון עולם" ו"גשר צר מאוד" וריגש בשירו "א יידישע מאמע" באידיש כמובן,

הזמרת אילנה אביטל, הזמרת לי פישמן שריגשה בשירתה ובעיקר ב"אנחנו מאמינים בני מאמינים" וידיד העמותה שנים רבות הבדרן ננסי ברנדייס, שהינחה את הערב בחן וטוב טעם.
אתמול הופיע לראשונה, בהופעת בכורה עולמית מקהלה מיוחדת שכל חברותיה הן ניצולות שואה שמרביתן מתגוררות בבית החם של עמותת יד עזר לחבר. הגיל הממוצע של הזמרות במקהלה  הוא 91 ועל פי המידע שיש כרגע בעמותת יד עזר לחבר, מדובר במקהלת הזמרות המבוגרת ביותר בעולם, ששרה בין היתר שיר מקורי על ההישרדות בגטאות בזמן השואה.


ראשון המברכים היה מנכ"ל ומייסד עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג, הסתובב באולם לחץ ובירך את ידי האורחים הרבים, איחל הצלחה לכל המתמודדות ובנאומו על הבמה בירך קצרות, אמר: "היום זהו יום שכולו חג לעמותת "יד עזר לחבר", אנו חוגגים היום בפעם הרביעית את האירוע שהוא חשוב ומרגש גם יחד, לכולנו ובפרט לניצולי השואה בישראל. התחרות היא לא על היופי של ניצולי השואה אלא היופי הפנימי של כל אחת ואחת מהנשים ניצולות השואה מחייב את קיומו של אירוע כזה, מדובר בהפקה אדירה אותה אנו מארגנים ומגייסים את כל עובדי העמותה ומתנדביה הרבים לטובת הצלחת האירוע, ניצולות השואה הן ראויות להפקה העצומה הזאת. אני רואה בתחרות הזאת עוד רגע משמח שאני יכול לתת לניצולות ולניצולי השואה באשר הם. מגיע להן ליהנות אחרי כל הסבל האכזרי והנורא שעברו בתקופת הצורר הנאצי, הנשים האלה גדלו תחת שלטון הנאצים, אשר גזלו את ילדותן, בשעה שבנות גילן מתאפרות ומתלבשות, הן נלחמו על חייהן. זאת ההזדמנות שלנו להחזיר להן משהו מילדותן האבודה ולהראות לעולם שעם ישראל חי וקיים. ברצוני לברך ולהודות מקרב לב לאשת ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו על כי כיבדה אותנו באירוע המרגש הזה כאן הערב".

בשולחן השיפוט היו בין היתר יועצת התדמית חלי בן דוד, שהכינה את המתמודדות לאירוע זאת השנה הרביעית ברציפות ובהתנדבות מלאה, חברת הכנסת וסגנית יושב ראש הכנסת מטעם מפלגת "כולנו" טלי פלוסקוב, יוצרת המחול הקלסי הרקדנית כוריאוגרפית והמורה למחול רינה שיינפלד, עו"ד מרים פרקש רכזת אירועי תרבות בהסתדרות בחיפה, ד"ר לריסה ברק – כהנת היופי והאסתטיקה, ד"ר ליסה בלום רופאת משפחה ומנהלת מרפאה של קופ"ח כללית בקריית אליעזר המתנדבת בעמותת "יד עזר לחבר",

הד"ר איזבלה גרינברג, מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכוגריאטרי בבית החולים רמב"ם בחיפה שהיתה מיוזמת והוגת רעיון התחרות, המלווה את ניצולי השואה של העמותה שנים רבות בהתנדבות מלאה.

את האירוע הנחה בחן רב ובטוב טעם האמן והבדרן ננסי ברנדס, כשבחלק האומנותי הופיעו הזמרת לי פישמן במיטב שיריה ביידיש, מנחת הערב והזמרת אילנה אביטל הפגינה את כישוריה בלהיט "אותך" שפירסם אותה בגיל 17 ובשיר מרגש שך אדית פיאף בצרפתית. הזמר הבין לאומי דודו פישר, כשלכל אורכו של הערב הוגשה לקהל הגדול שהגיע לאולמי "גן הקונגרסים" ארוחת ערב מפוארת.

fullscreen-capture-07112016-214143-bmpבטקס אמרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו: ״אני מרגישה שאני חלק מהמשפחה שלכם, כבתו של אבי היקר והאהוב שמואל בן ארצי ז״ל, שכל משפחתו נספתה בשואה. אתן עברתן את התקופה האפלה ביותר בהיסטוריה ולמרות הכול בחרתן בחיים. בחרתן להקים משפחות, לעבוד, ליצור ולהמשיך לחיות. אתן ניצחתן ! אתן ההוכחה לניצחון העם היהודי על הקמים להורגו. מבחינתי אפשר כבר להכריז על הזוכות: כולכן מלכות היופי ! כל אחת ואחת מכן יפהפייה ומדהימה בזכות עצמה. בשם כל אזרחי ישראל אני מחבקת אתכן ומאחלת לכולכן בריאות טובה, אושר ואריכות ימים. אנחנו כאן בשבילכן תמיד". הגברת נתניהו יחד עם מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג כאמור הכתירו את מועמדת מס' 9 אנה גריניס ל"מלכת היופי לניצולות שואה לשנת 2016".
תם ונשלם אירוע שלא הותיר עין יבשה ויבואו על התודה המארגנים וכל המתנדבים הרבים שעזרו באירגון האירוע המרגש בהם מפיקת אירוע זה שהיה מוצלח ביותר לימור פריד-הדר מחב' "מור וקינמון" ומזכירת העמותה תמי סינר שעשתה לילות כימים לטובת הצלחתו של האירוע, הגב' נעמי אילוז, מנהלת המועדון החברתי של העמותה סייעה רבות למתמודדות לפני ומאחורי הקלעים, דבר שאינו פשוט כלל.
על אבטחת האירוע והאח"מים הרבים שהגיעו לאירוע מכל רחבי הארץ ועל הסדר המופתי בערב זה היה מאבטח האישים הוותיק ראובן פריזי, העושה זאת כהרגלו בהתנדבות מלאה כבר שנים רבות בכל אירועי העמותה.
יש לציין כי בכל מהלך יום התחרות, התארחו המתמודדות בעמותה ואכלו ארוחת צהריים מפוארת ב"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה שהוכנה על ידי שמעון חן שף העמותה, ועם סיום הארוחה הופתעו כולן כשבחוץ כבר חיכו להם שתי לימוזינות ה"לינקולן" הענקיות, מרהיבות ומפוארות של "רוני לימוזין" שהובילה אותן אל אולם התחרות באולמי "גן הקונגרסים" בחיפה כיאה למלכות אמיתיות שזאת להם חוויה של פעם בחיים.
ועל כל אלה כתבה מן הסתם נעמי שמר את שירה "אנישים טובים באמצע הדרך".
 img_8556

למחרת האירוע המרגש, ביום שני 31.10.2016, בחר דווקא ראש הממשלה בנימין נתניהו לשבח את עמותת "יד עזר לחבר" וזאת מעל בימת הכנסת בנאומו בפתיחת מושב החורף החדש. במהלך נאומו במשכן הכנסת אמר ראש הממשלה נתניהו: "חברי האופוזיציה, ידידיי, אם אתם רוצים תקווה – עזבו את תעשיית הדכדוך. הצטרפו אלינו לטיפוח עוצמתה של ישראל. העוצמה שלנו נובעת מהזהות שלנו, מהאמונה בצדקת דרכנו, ממורשת ישראל, מהערכים של קדמה ודמוקרטיה, ומהקשר האמיץ לארצנו. היא גם יונקת, אולי בראש ובראשונה, מהערבות ההדדית בינינו. אותה הערבות לבנינו היקרים – אורון שאול, והדר גולדין, ואברה מנגיסטו, שלא נשקוט עד שנחזיר אותם הביתה.  

אני חושב שבמהלך כל הוויכוחים והדיונים שעוד נכונו לנו היום ובהמשך, וגם בשיח הציבורי שבאמת כדאי שמעת לעת יהיה נוקב וחד, אבל מאופק ומכבד. הנה עוד ביטוי לערבות ההדדית שלנו – אמש התקיים בחיפה, עם אלף איש, ערב מרגש של אירגון "יד עזר לחבר" לניצולי שואה. רעייתי הייתה שם גם כן, במסגרת פעולות רבות שהיא עושה למען ניצולי השואה. היא נתבקשה להכתיר שם את מלכת היופי של ניצולות השואה. יש יופי שלא נמוג אף פעם, והייתה שם מקהלה של ניצולי שואה, המקהלה המבוגרת ביותר בעולם, גינס באה לרשום את שיא העולם פה, הגיל הממוצע 91, והמקהלה עמדה על הבמה ושרה שיר על ההישרדות שלהם. הם עברו את התופת, את הגיהינום, הם חזרו למולדתנו, הם השתתפו בבניית ארצנו ומדינתנו, זו האמת העמוקה ביותר. שורשינו נטועים עמוק באדמת המולדת, את הצמרת אנחנו מגביהים מעלה מעלה ללא הפסק, ותמיד אנחנו זוכרים מאין באנו ולאן אנחנו הולכים. זאת העוצמה וזאת התקווה".

(סירטון וידאו מדברי נאומו של ראש הממשלה מר בינימין נתניהו בכנסת על עמותת "יד עזר לחבר" בכתבה זאת). 

גלריית צילומים נרחבת: ג'ו לוציאנו, אוקסנה שלומוב, אדיר יזירף, עמוס בן גרשון לע"מ, חגית אברהם, אמיר כהן רויטרס, ערן גילווארג
30040395274_3b9a28cdbe_o dsc_3196dsc_3164 yoni1_1 img-20161030-wa0060img-20161030-wa0059_1 img-20161030-wa0052dsc_3544 dsc_3193dsc_3116 14939588_1818316185050499_4263279807701709394_o14939548_1818463811702403_4590719711047696758_o 14918824_1818304385051679_7681450882481860469_o14915303_1006845352771218_6606165956955888652_n 14902936_1818434258372025_6851462905098102290_o14890495_1818462258369225_3304230635320263627_o 14890357_1818435135038604_8179433784777123380_o14890312_1818483805033737_5549340697527534502_o 14889723_1818317541717030_744786606916553245_o14884542_1818338278381623_5105192911021567134_o 14883700_1818337518381699_4630959105768672361_o14883661_1818305695051548_4783527663414030587_o 14883493_1818462111702573_3944555529299130385_o14883416_1818487135033404_1248451507899159497_o 14882257_1818433538372097_1729150190388660052_o14876530_1818326905049427_5209461332334971160_o 14876465_1818317441717040_8511979480044754766_o14859772_1818433708372080_1291343766825572582_o 14855922_1818316868383764_540938713038307328_o14852982_1818337945048323_3792870375832588482_o 14706930_1818315538383897_5840507636443153462_o
תפריט
נגישות