ניצולי השואה דיירי ה'בית החם'ביקרו בקיבוץ מעגן מיכאל

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. ניצולי השואה דיירי ה'בית החם'ביקרו בקיבוץ מעגן מיכאל

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"

השבוע, ביום רביעי 27.4.2018, יצאו בבוקר לטיול קבוצה של כ- 50 ניצולי שואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" אל קיבוץ מעגן מיכאל, ניצולי השואה הוזמנו ע"י מחלקת "IT" של מפעל "פלסאון תעשיות" הנמצא בקיבוץ מעגן מיכאל.

מפעל "פלסאון תעשיות" בע"מ הוקם בשנת 1964 ע"י קיבוץ מעגן מיכאל והוא מפעל מהותיקים והמובילים בארץ ובעולם. המפעל עוסק בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים מפוליאתילן בתחום המחברים לצנרת להובלת מים וגז, מוצרים לענף הלול ומגוון רחב של מוצרי סניטציה ומוצרים משלימים לחדר האמבט. המפעל מעסיק כיום כ- 600 עובדים, והבוקר (רביעי, 27.4) במסגרת פעילותם ותרומתם המבורכת לקהילה מחלקת "IT" של המפעל אירחה את ניצולי השואה אירוח למופת ולתפארת.

כבר בשעה: 9:00 בבוקר הגיע אל מתחם קריית החסד של העמותה אוטובוס טיולים גדול ומפואר שיסיע את ניצולי השואה אל קיבוץ מעגן מיכאל. תחילה עובדי המפעל פינקו את ניצולי השואה בארוחת בוקר טעימה, שנערכה במועדון החברתי "האסם" שבקיבוץ ולאחר מכן ניגשו כולם לשיעור יוגה מהנה שניתן להם ע"י חברת קיבוץ מעגן מיכאל. לאחר מכן קיבלו ניצולי השואה מפיו של עובד מפעל "פלסאון" הרצאה מאלפת אודות המפעל ואודות הקיבוץ החוגג השנה 69 שנים להקמתו. עוד צפו בסרט ובמצגת מרשימה אודות פעילות המפעל בארץ ובעולם. בתום ההרצאה התחילו כולם להתאסף ולרקוד במעגלים בריקודי הורה. בתום הריקודים שוב פינקו עובדי המפעל את ניצולי השואה גם בארוחת צהריים דשנה וטעימה כיד המלך ובתום הביקור עלו שוב על האוטובוס שהסיעם חזרה את קריית החסד של העמותה בחיפה. אין ספק כי היה זה יום כיף מהנה ומפנק ביותר לניצולי השואה.

ניצול השואה מרומניה חברנו היקר ודייר ה"בית החם של ניצולי השואה" שלמה שרצר, בן 92, אמר לכתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"הבוקר: תמיד דואגים לנו בעמותה ואנו תמיד אוהבים לטייל, תודה לעובדי מפעל "פלסאון" של קיבוץ מעגן מיכאל על האירוח החם והלבבי, לו זכינו, נהנהו מאוד והיה גם מרגש ביותר".

עמותת "יד עזר לחבר", מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג הודה לעובדי מפעל "פלסאון תעשיות" מקיבוץ מעגן מיכאל ואמר: "תודה רבה לכם מקרב לב על האירוח החם, המופתי והלבבי לו זכו ניצולי השואה של העמותה, כל הכבוד לכם ויישר כוח על תרומתכם ונדיבות ליבכם למען ניצולי השואה שהם הגיבורים האמיתיים של כולנו. זה כלל לא מובן מאליו כי עובדי מפעל ענק כזה מפסיקים את עבודתם למספר שעות וזאת על מנת לעשות רק טוב לניצולי השואה, אני מזמין את כל עובדי מפעל "פלאסאון" וכם את על חברי קיבוץ מעגן מיכאל ובכלל את כל תושבי ישראל להגיע לבקר גם במויאון "השואה והתקומה" החדש שהקמנו וחנכנו לאחרונה במתחם העמותה.

צילומים: אדיר יזירף.

תפריט
נגישות