מפגש בין דורי מרגש התקיים בין תלמידי מרכז החינוך "ליאו באק" לבין ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. מפגש בין דורי מרגש התקיים בין תלמידי מרכז החינוך "ליאו באק" לבין ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה"

מאת: כתב החדשות של עמותת "יד עזר לחבר"

בתחילת השבוע (ראשון, 17.6.2018) הגיעה קבוצה גדולה של תלמידי כיתה י' 10 של מרכז החינוך "ליאו באק" עם מחנכת הכיתה ורכזת המעורבות החברתית יעלה אסטרוגנו, לביקור מרגש ב"בית החם של ניצולי השואה" ולסיור במוזיאון "השואה והתקומה" אותו חנכה לאחרונה עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה.

המפגש כאמור היה מרגש ביותר כשבמהלכו קיבלו התלמידים סקירה נרחבת אודות מתחם קריית החסד של העמותה מפיה של סמנכ"לית עמותת "יד עזר לחבר" הגב' עמית אשד שסיפרה להם על ייחודו של המתחם וה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה המשכן למעלה מ-120 ניצולי שואה ודואגת גם לנזקקים ומיעוטי יכולת.

עוד במפגש חולקו התלמידים לקבוצות והם נפגשו עם ניצולי השואה הרבים דיירי ב"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה ובשיחות אישיות האזינו התלמידים בקשב רב לעדויותיהם המצמררות של ניצולי השואה אודות חייהם בתקופת השואה והצורר הנאצי ואודות סיפורי הגבורה שלהם בהישרדותם את תופת מחנות ההשמדה בתקופה השואה. כמו -כן נפגשו התלמידים גם עם דיירת ה"בית החם" הגב' רחל עזריה שרק לפני מספר ימים הוענק לה התואר הרם והנכסף של "יקירת העיר חיפה", שסיפרה להם אודות המשקפת המקורית של יוסף טרומפלדור שתרמה לאחרונה לתצוגת הקבע של מוזיאון "השואה והתקומה" של העמותה.

בתום המפגש עם ניצולי השואה ניגשו התלמידים לביקור במוזיאון "השואה והתקומה", שם התרגשו התלמידים לראות את המוצגים הרבים ששרדו את תקופת השואה בהם: תפילין, טלית, חנוכייה, ספר תורה ועוד שנתרמו על ידי ניצולי השואה למוזיאון לתצוגת הקבע למזכרת נצח בתערוכה, לזיכרם של כל קורבנות השואה.

נציין כי במסגרת פעילות "תיקון עולם" שהתקיימה בחודש שעבר בשכבת כיתות יוד במרכז החינוך "ליאו באק", אפו תלמידי הכיתה עוגיות ומכרו אותן במחיר סמלי בשוק תלפיות בחיפה ומכרו אותן במחיר סימלי לבאי השוק ולסוחרים, את הסכום היפה והמכובד הם החליטו לתרום זאת לניצולי השואה ואכן הם עשו זאת הבוקר במפגש המרגש לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה.

במפגש נכח גם שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" ובמהלכו של המפגש בירך את התלמידים ובדבריו המרגשים, אמר: "ברצוני להודות מקרב לב לכל אחד ואחת מתלמידי הכיתה של בית הספר "ליאו באק" שהגיעו לכאן היום לשמוע ממקור ראשון, מפיהם של ניצולי השואה את סיפור חייהם. זה כלל לא מובן מאליו שהיה לכם חשוב ביותר להגיע לכאן היום ולבקר גם במוזיאון "השואה והתקומה" אותו הקימה העמותה לאחרונה, תודה לכם על כל מה שאתם עושים למען ניצולי השואה, המעשה שעשיתם ריגש אותי במיוחד ואות תודה והערכה רבה ברצוני להעניק לכל תלמיד ותלמידה בכיתה את הספר החדש שכתבתי לאחרונה "עדות חיה" ועם הקדשה אישית ממני, הספר מספר אודות העמותה שייסדתי לפני כ-3 עשורים, בספר עדויות רבות של ניצולי השואה הגרים כיום בבית החם, ניצולי השואה שהם הגיבורים האמיתיים של כולנו ולהם מגיע הכל, לניצולי השואה מגיע לחיות בכבוד, אז לכל תלמיד ותלמידה כאן היום אני אומר יישר כוח וכל הכבוד לכם !".

עם סיומו של המפגש המרגש העניק מייסד ומנכ"ל העמותה שמעון סבג תעודת הוקרה לתלמידי הכיתה. במפגש זה נטלה חלק גם ריטה קסימאו-בראון, בת 84, ניצולת השואה מפולין ודיירת פעילה ב"בית החם של ניצולי השואה", שסיפרה לתלמידים את סיפור הישרדותה בתקופת השואה ולאחר מכן סייעה במעמד חלוקת הספר "עדות חיה" לכל אחד ואחד מהתלמידים, שאיחלו לה הרבה בריאות טובה ואריכות ימים.

לקראת סיומו של המפגש חתמה מחנכת הכיתה ורכזת המעורבות החברתית יעלה אסטרוגנו, בספר האורחים של המוזיאון: "תודה על היכרות אישית ומרגשת עם ניצולי השואה, תודה לך שמעון סבג על מפעל חיים אנושי ומרגש מהמעלה הראשונה לטובת רווחתם של ניצולי השואה. היה חשוב לנו להגיע לכאן היום ולשמוע ממקור ראשון את סיפוי גבורתם והישרדותם של ניצולי השואה החיים בקירבנו".

יש לציין, כי תלמידי מרכז החינוך "ליאו באק" בהנהלתה של מנהלת החטיבה העליונה הגב' דפנה יעקובוביץ שומרים על קשר הדוק עם ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בכל ימות השנה, התלמידים מגיעים לבקר את ניצולי השואה ועורכים ביקורים במתחם העמותה ובמוזיאון "השואה והתקומה" החדש.

צילומים: אדיר יזירף.

תפריט
נגישות