לקראת פסח: "מד"א כרמל" בחיפה למען ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. לקראת פסח: "מד"א כרמל" בחיפה למען ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר"

לקראת חג הפסח: "מד"א כרמל" בחיפה התגייסו למען ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר"

מבצע "קמחא דפסחא" כבר הפך למסורת רבת שנים גם במד"א, גם השנה התגייסו אלפי עובדי ומתנדבי מד"א, נוער ובוגרים ברחבי הארץ למבצע איסוף מוצרי מזון לניצולי שואה ולמשפחות מועטות יכולת. בשבועות האחרונים התרימו מתנדבי מד"א ברשתות השיווק ברחבי הארץ מצרכי מזון רבים אשר נארזו ללמעלה מ-20,000 חבילות.

כמידי שנה, במהלכו של המבצע נאספו מאות אלפי מוצרי מזון ברשתות השיווק הגדולות ברחבי הארץ כשבחיפה חולקו מאות חבילות לניצולי שואה ולמשפחות מעוטות יכולת ע"י "מד"א כרמל" בפיקודו של מג"מ ארז גלר, ורמ"ז עופר ויניק וכל זאת בשיתוף פעולה מלא ומבורך עם עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג.

זו השנה ה-15 בה אלפי מתנדבי מד"א, בני נוער ובוגרים, מתגייסים למבצע רחב היקף של איסוף מזון לניצולי שואה ולמשפחות מועטות יכולת. מנכ"ל מד"א, אלי בין: "גם השנה נעשה מאמץ על מנת שלא יישאר בית בישראל ללא שמחת חג על שולחן הסדר". במהלך המבצע למן תחילתו קרא מד"א לציבור הרחב לתרום מוצרים למשפחות מועטות יכולת שנאספו ע"י מתנדבי מד"א, מניסיון השנים הקודמות מצביעים במד"א על כמה מוצרים מומלצים לתרומה ביניהם: מצות, יין, מיץ ענבים, שמן, סוכר, קמח מצות, ממרח שוקולד, ריבה, קפה שחור, נס קפה, שתיה קלה, שימורי טונה, חמוצים במלח, ליפתנים בשימורים, עוגיות ועוגות כשרות לפסח, חרוסת, חזרת, תרכיזי מיץ, חלב עמיד, תפוחי אדמה ועוד.

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר בתחילת המבצע: "אנחנו לא יכולים להישאר אדישים כאשר יש משפחות אשר לא מסוגלות למלא את שולחן החג ולחגוג את סדר הפסח בכבוד. מד"א הוא ארגון שפעילותו להצלת חיים שזורה בחיי תושבי ישראל. החיבור שלנו עם הקהילה, הוא ערך עליון עבורנו, אנו נמצאים בקשר שוטף עם גורמי הרווחה בארץ לאורך כל השנה ובחג במיוחד. כמו בכל ערב חג פסח, שמחנו גם השנה לקראת חג הפסח לקיים את מבצע "קמחא דפסחא" ולסייע לעשרות אלפי משפחות מעוטות יכולת להסב סביב שולחן הסדר וליהנות מהחג, מדובר במשימות הומניטאריות מהמעלה הראשונה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למתנדבי ועובדי מד"א ולכל מי שנרתם למבצע וכמובן לתורמים הנדיבים שבזכותם לא היינו מצליחים לקיים את הפעילות החשובה הזו. מד"א ימשיך לפעול למען הציבור הישראלי ולעודד מעורבות חברתית וקהילתית, אני מאחל חג שמח וכשר לכל בית ישראל".

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מר שמעון סבג, כשראה את האמבולנסים של "מד"א כרמל" העמוסים במאות חבילות מזון מגיעים אל קריית החסד של העמותה ברחוב קסל בחיפה, אמר: "זה כלל לא מובן מאליו, איך שאנשי מד"א מקדישים מזמנם ועוזבים את עבודתם הקדושה בהצלת חיי אדם ועושים כל שביכולתם על מנת להגיע לכאן, ברצוני להודות מקרב לב לעובדי ומתנדבי "מד"א כרמל" בחיפה על כל הסיוע העצום והתרומה האדירה והמרשימה של חבילות המזון לחג הפסח, החבילות כבר עשו את דרכן ישירות בצורה דיסקרטית לבתיהם של מאות נזקקים ברחבי חיפה והסביבה בצפון, כפי שחרטתי על דגל העמותה כבר קרוב ל – 3 עשורים הבטחתי לעשות כל שביכולתי על מנת שלא נשאיר אף רעב אחד בחג הפסח !".

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", "מד"א כרמל" חיפה.

תפריט
נגישות