טקס מרגש ל"יום הזיכרון לשואה ולגבורה" התקיים בעמותת "יד עזר לחבר"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. טקס מרגש ל"יום הזיכרון לשואה ולגבורה" התקיים בעמותת "יד עזר לחבר"

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שמעון סבג: "גם השנה אני עומד כאן ורואה לנגד עיניי, את הקושי שלנו לתת לאנשים ששרדו את השואה, עברו גיהינום ועומדים איתנו כאן, הכח לחיות ולא להילחם על הזמן שנותר להם"

זהו המסר המרכזי שהעביר שמעון סבג מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בטקס המרכזי של יום השואה שנערך גם השנה ברחבת "יד לניצול" בקרית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה. למעלה מ-1,500 אורחים ביניהם מאות ניצולי שואה ודיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר", כשלצידם אנשי כוחות הביטחון, קציני משטרה וצבא, עשרות חיילים, מתנדבים, תלמידי בתי הספר, אישי ציבור ואורחים רבים, השתתפו בטקס הזיכרון ברחבת "יד לניצול".

הטקס שהחל בדיוק בשעה 15:00 נפתח בדברים לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה. גם השנה כיבדו את הטקס בנוכחותם אישי ציבור רבים ביניהם שר הכלכלה והתעשייה חבר הכנסת אלי כהן, ראש העיר לשעבר יונה יהב חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי, ח"כ אריאל קלנר, סגן ראש העיר דוד עציוני ועוד מכל גווני הקשת הפוליטית בישראל, לצידם גם שגרירים וקונסולים מרחבי העולם.

החשובים ביותר בטקס היו כמובן מאות ניצולי השואה ביניהם 100 דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר". את אש הלפיד באנדרטת "יד לניצול" הדליקו השנה 3 ניצולי שואה דיירי הבית החם. שלושתם נושקים לגיל המאה. שלום שטמברג, בגיל 95 ניצול גטו וארשה, יהודית רוזנצוייג בת 95 ניצולת אושוויץ ושלמה שרצר בן 92 ניצול שואה מרומניה.

שר הכלכלה אלי כהן אמר בדבריו בין היתר כי חובתנו כעם "לא לשכוח ולא לסלוח, לעמוד לצד הניצולים לא להפנות גב ולו לרגע למי שזקוק. לסייע ככל שביכולתנו". יונה יהב שממשיך בעקביות להיות אורח כבוד בטקס, דיבר בין היתר על היכולת של סבג לשמר את מפעל החיים הזה שבזכותו הוא מסייע למאות ניצולי שואה מידי יום. קטע משחק מרגש ביותר "הכנר מבירקנאו" שוחק ע"י מתנדב העמותה הוותיק גיל דנינו, זאת היא עדותו של ניצול השואה מסלוניקי ג'אק סטרומזה שהלך לעולמו לפני שנתיים והוא בגיל 97, באותו הרגע בדיוק היה ניתן להבחין בקלות כי רבים בקהל הזילו דימעה.

בסיום הטקס המרגש הוזמנו האורחים לבקר ולסייר ב"מוזיאון השואה" שבשנה הראשונה לפעילותו נרשמו בו כבר למעלה מ- 225 אלף מבקרים. יחודו של המוזיאון הוא בעדויות החיות של חלק מדיירי הבית החם. חלקם אף העניקו למוזיאון חפצים שהביאו איתם מהשואה והם מוצגים יחד לצד הסיפורים האישיים. מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג, אמר עוד: "גם היום זו האחריות שלנו להשמיע את קולנו ולזכור את הסבל הנורא שעברו האנשים שחלקם לשמחתי עוד יושבים כאן. אני תמיד אומר וגם הפעם אומר שיש לי בלב תפילה אחת: אני רוצה רק דבר אחד שיגיע היום שבו לניצולי השואה לא יחסר דבר".

צילומים: יוסף הירש, עמותת "יד עזר לחבר" 

תפריט
נגישות