פרוייקט "הקשר הרב דורי" של ביה"ס "הריאלי" בחיפה וניצולי השואה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. פרוייקט "הקשר הרב דורי" של ביה"ס "הריאלי" בחיפה וניצולי השואה


"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל." כך אמר יגאל אלון ז"ל … והשבוע, ביום חמישי 13.6.2019, לקראת סוף שנת הלימודים ערכו תלמידי כיתות ז' וח' של חטיבת הביניים של בית הספר "הריאלי העיברי" בחיפה במועדון החברתי של ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה מסיבת סיום מרגשת ביותר וזאת במסגרת תוכנית הלימודים השנתית של בית הספר הנקרא "הקשר הרב דורי" אותה למדו וערכו התלמידים במשך כל אורכה של שנת הלימודים עם ניצולי השואה של העמותה.

מפגש הסיום שהיה מרגש במיוחד היה בהדרכתה של המורה המובילה שחר שפירא-כהן, במפגשים נטלו חלק גם מנהל בית הספר "הראלי" מר אורן בן ג'ויה, תלמידי כיתה ז' וח', ניצולי השואה אשר בכל המפגשים ריגשו את כל הנוכחים ומייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג. בתום מסיבת הסיום המרגשת העניקו התלמידים לכל אחד מניצולי השואה שי קטן מחזיק מפתחות בו חרוט וכתוב: "לדיירי הבית, תודה שפתחתם ליבכם ואפשרתם לנו לקחת חלק במסעכם. בהערכה רבה, תלמידי ביה"ס הריאלי העיברי בחיפה, תיכון הדר". עוד במהלך האירוע הודתה לתלמידים בשם ניצולי השואה הגב' מניה הרמן, בת 89, ניצולת השואה מרומניה ואמרה כי תמיד תשמח לארח אותם בעמותה ובמוזיאון השואה של העמותה ואיחלה להם חופשה נעימה.

מדריכת התלמידים והמורה האחראית על הפרוייקט היא המורה שחר שפירא-כהן, שהתרגשה במהלך מסיבת הסיום והוסיפה אף היא בתרגשות: "ברקע המשפחתי שלי אני נכדה לסבא וסבתא מצד אבי ניצולי שואה, אני רואה ברצון לתעד ולשמר כמעין שליחות אשר מניעה אותי הן בתפקידי כמורה וכמחנכת והן כבת אדם ואני שמחה ביותר על כל המפגשים המרתקים של התלמידים עם ניצולי השואה שאלה הם הגיבורים האמתיים של כולנו ובזכותם אנו כאן היום! ".

גם אירוע זה כמו כל האירועים בעמותה היה מרגש ביותר, לא ניתן להעביר לכם את ההתרגשות האדירה שהייתה באוויר !

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר".

תפריט
נגישות