מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "מי שכבר נפגע ראשון ממשבר הקורונה הוא כמו תמיד, החלש והנזקק ביותר !"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "מי שכבר נפגע ראשון ממשבר הקורונה הוא כמו תמיד, החלש והנזקק ביותר !"

לצפייה בפעילות "סיירת הקורונה" של העמותה לחץ כאן !לתרומות לעמותת "יד עזר לחבר" לחץ כאן !

בתמונה: מר שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר"
בעקבות משבר התפשטות נגיף הקורונה הקשה הפוקד את ישראל בו נדבקו עד כה (נכון ליום שלישי, 17.3.2020) 304 ישראלים וקרוב ל-51,000 איש נמצאים כבר בבידוד מתמיד אמר במסיבת עיתונאים שערך הבוקר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", בחיפה מר שמעון סבג: "מי שנפגע ראשון הוא כמו תמיד, החלש והנזקק ביותר. פניתי השבוע ללשכת רה"מ בנימין נתניהו, בבקשה להגדיר את העמותה כגוף חיוני וכן את כלל אירגוני הסיוע בחברה האזרחית העוסקים בהנגשת מזון וסיוע לניצולי שואה, קשישים, ואוכלוסיות חלשות ונזקקות. עוד החלטתי והקמתי כבר לפני יותר משבוע ימים וזאת עד יעבור זעם ועד שנחזור לשגרת חיים רגילה את מוקד ו"סיירת הקורונה" שתחלק מזון, שיעבדו מסביב לשעון 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע שיסייעו ויעזרו במיידית לתושבי העיר חיפה, הקריות ואיזור הצפון בהם ניצולי שואה, קשישים ונזקקים השוהים בבידוד !
אין לי צל של ספק כי משבר הקורונה בישראל הוא מכה קשה עבור העמותות בישראל, כשיותר ממחצית מהתקציב שלהן מגיע מתרומות, ובימים בהם כל המשק מנסה לשרוד, לא יהיו לעמותות הסיוע יכולות לממש את סעיף התרומה הקהילתית. עמותת "יד עזר לחבר" אינה מיועדות 'רק ליופי' בחברה הישראלית, אלא היא מטפלת ומעניקה רוח גבית ודואגת לשכבות האוכלוסייה החלשות ביותר במשק. לצערי, משבר הקורונה הנוכחי יהרוס לי את מפעל החיים שהקמתי וייסדתי של פעילות מגוונת מבורכת ועניפה של מעל ל- 3 עשורים ובעיקר יפגע באותן אוכלוסיות. עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה פועלת בשבועות האחרונים ועושה לילות כימים, וזאת רק על מנת להמשיך ולהעניק סיוע חיוני במזון לעשרות אלפי משפחות נזקקות באי-ביטחון תזונתי, שתלויות בתמיכה במיוחד עכשיו, תחת ההנחיות לבידוד וההיערכות המוגברת גם לקראת חג הפסח".
בתוך כך, הדגיש והוסיף בדבריו מר סבג: "המאמצים שלנו נעשים בתנאים כמעט בלתי אפשריים של ירידה בתרומות והנחיות המדינה בנוגע להתקהלות, שמקשות מאוד על גיוס והפעלת מתנדבים, אריזת חבילות וחלוקתן לאוכלוסיות הנזקקות ביותר. עמותת "יד עזר לחבר" הקיימת למעלה מ-3 עשורים וחרטה על דיגלה את העזרה לזולת ומשמשת כרשת ביטחון חברתית בשיגרה יש תפקיד אקוטי בחירום, עד שהמדינה תוכל להיערך ולהעניק את הסיוע בעצמה. אינני רוצה כלל לחשוב בדעתי שפעילות עמותת "יד עזר לחבר" תצטמצם עד כדי הפסקה טוטאלית, שכלל לא ברור אם נתאושש ממנה. לצערנו, מי שנפגע ראשון הוא כמו תמיד החלש והנזקק".
כבר כעת, מדגיש ומציין מר סבג: "העמותות לא יכולות לקיים את פעילותן, לכן חייבים לסייע למאמצי העמותות להמשיך ולהתקיים עד יעבור זעם ולתת אפילו מעט. לשם כך התגייסנו ב"יד עזר לחבר" ופתחנו את מוקד ו"סיירת הקורונה" 24 העובדים מסביב לשעון, כאן ועכשיו וגם ברגעים אלה אני פונה אל ליבו של הציבור הרחב בישראל לסייע לנו גם בשעת משבר זו לעמוד על הרגליים, כדי שהעמותה תמישך לדאוג לכל מי שאין לו וזקוק לעזרה, זהו 'מעגל קסמים' שאנו חייבים להמשיך לקיים, אחרת עתידנו כחברה הדואגת איש לרעהו – ממש בסכנה, זהו צו השעה !".
"כמו כן דרושים לעמותה מתנדבים ותרומות להמשך פעילותה הדחופה בהצלת חיי אדם, ללא עזרתכם איננו יכולים להמשיך, אז בואו גם אתם ותהיו שותפים למצווה קדושה וחשובה זאת, שוב אחזור על דבריי כי זהו צו השעה ! ! ! … ניתן לתרום למוקד ול"סיירת הקורונה" של העמותה בטלפון העומד לרשות הציבור 24 שעות ביממה שמספרו, להלן: 8602* !!!
צילומים: יוסף הרש, אדיר יזירף.

תפריט
נגישות