בצל משבר הקורונה: "יום הזיכרון לשואה ולגבורה" יצויין בטקס מרכזי מיוחד ומרגש שיתקיים בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, ביום שלישי, 21.4.2020

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. בצל משבר הקורונה: "יום הזיכרון לשואה ולגבורה" יצויין בטקס מרכזי מיוחד ומרגש שיתקיים בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, ביום שלישי, 21.4.2020

ביום שלישי הקרוב, בתאריך: 21.4.2020 תציין מדינת ישראל את "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", בצל משבר נגיף הקורונה הפוקד את ישראל, נערכת עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג לקיים ולציין את היום החשוב הזה בטקס מרכזי מיוחד ומרגש שיחל בשעה 10:00 בבוקר ברחבת אנדרטת "יד לניצול" לזכר קורבנות השואה הנמצאת במתחם קריית החסד של העמותה ברחוב קסל 6 בשכונת הדר הכרמל בחיפה. הטקס ייערך בעקבות ההגבלות וההנחיות של משרד הבריאות ותוך הקפדה מלאה על כל הכללים, הטקס השנה יתקיים במעמד מספר מצומצם ביותר של ניצולי שואה שיהיו במרחק מטרים ספורים האחד מהשני כשניצולי שואה רבים יצפו במהלך הטקס שיוקרן על גבי מסכים, באמצעות תוכנת "זום" (ZOOM) ודרך מרפסות בתיהם לאורך רחוב קסל בחיפה.הטקס יחל בהדלקת משואת "אש התמיד" באנדרטה שאותה ידליקו 2 ניצולי שואה ששרדו את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ, אחד מהם הוא ניצול השואה מפולין, שלום שטמברג, בן 97, מאחרוני שורדי גטו וורשה שם איבד את אביו ואת אימו ורבים מבני משפחתו שנרצחו על ידי הנאצים, שטמברג כנער בן 14 שרד בגבורה את תופת השואה ואת הגיטאות והמחנות וורשה, אוושויץ – בירקנאו, בוכנוולד, ודכאו.

לצפייה בסירטון מתוך עדותו של שלום שטמברג לחץ כאן !

לצפייה בסירטון אודות חייו של שלום שטמברג לחץ כאן !

ביחד עם ניצול השואה שטמברג תדליק את משואת הזיכרון לזכר קורבנות השואה גם דיירת ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה הגב' מרים ליניאל ניצולת השואה מפולין בת 99, שכנערה שרדה בגבורה אמיצה את תופת מחנה ההשמדה אושוויץ.

לצפייה בסירטון אודות חייה של ניצולת השואה מרים ליניאל לחץ כאן !

לצפייה בעדותה של ניצולת השואה מרים ליניאל לחץ כאן ! דברי פתיחה בעצרת הזיכרון יישא מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מר שמעון סבג, לאחריו תישא דברים הגב' יהודית סץ סגן מחלקת הרווחה כנציגת "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" התורמת ומסייעת לעמותה בכל ימות השנה כבר שנים רבות. קדיש לזיכרם של הניספים יאמר ניצול השואה מהעיר יאש שברומניה שלמה שרצר, בן 93, שרצר אף הוא דייר ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה כבר שנים רבות.
תפילת "אל מלא רחמים" יישא החזן חיים גרינשטיין.בתוך כך, יש לציין כי במהלך הטקס תשודר הקלטת וידאו של ברכת חיזוק מיוחדת לניצולי השואה של העמותה אותם יברך ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו שהקליט במיוחד לטקס זה. הטקס שכאמור יחל בשעה 10:00 בבוקר ישודר ויועבר לציבור הרחב בשידור חי וישיר בדף הפייסבוק הרישמי של העמותה ויועבר גם באמצעות תוכנת "זום" (ZOOM) ישירות אל בתיהם של כ-100 ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה הפזורים על פני שלושה רחובות במתחם קריית החסד של העמותה בשכונת הדר בחיפה.מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", מר שמעון סבג, אמר: "נמצאים אנו 75 שנה לאחר השואה, המצב הנוכחי כיום עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל לא ימנע מאיתנו מלציין את יום השואה והגבורה ולהתייחד עם זיכרם של הקורבנות של ששת המיליונים שניספו בשואה, אנחנו חייבים לזכור בכל מצב ! האמצעים הטכנולוגיים מאפשרים לנו גם לזכור ביחד, לספר את סיפור השואה גם השנה ולהביא את יום הזיכרון לשואה אל בתיהם של אזרחי ישראל".עוד הוסיף בדבריו המרגשים מר סבג ואמר: "כיום, חיים בישראל 189,500 ניצולי שואה, רבים אינם יודעים כי בעיר חיפה מתגוררים הכי הרבה ניצולי שואה 13,300 בהם כ-100 ניצולי שואה הם דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה.יצרנו טקס אשר מכבד את כל המגבלות וההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות, אני מזמין את כל תושבי העיר חיפה ובכלל את אזרחי מדינת ישראל לצפות בטקס לציון יום חשוב זה, לצפות בו וביחד עם זאת לזכור ביחד – בבית. אתם ניצולי השואה, הגיבורים האמיתיים של כולנו ועלינו לקחת אחריות ולדאוג למי ששרדו את השואה והשתתפו בהקמת המדינה. לצערי עקב משבר הקורונה לא יערך הטקס השנה כפי שנערך מידיי שנה לעיני קהל של אלפים, אך שום דבר לא יעצור ולא ימנע מאיתנו את מסורת זיכרון זאת שלנו שתימשך וכמובן, לעד ולנצח !".
עמותת "יד עזר לחבר" לא תכנע לנגיף הקורונה ולא תעמוד מלכת, "סיירת הקורונה" של העמותה ממשיכה בכל הכוח גם בימים אלה וברגעים אלה לחלק מזון לניצולי השואה והקשישים הנמצאים בבידוד מתמשך כבר כחודש ימים, זהו צו השעה ועכשיו יותר מתמיד !!! כמו כן בימים אלה מקימה העמותה בקריית החסד "הוספיס" לניצולי שואה וקשישים סיעודיים, בואו תסייעו ותתרמו גם אתם לעמותת "יד עזר לחבר" ותהיו שותפים למצווה אדירה זאת, המוקד שלנו עומד לרשותכם 24/7 בואו והתקשרו גם עכשיו ובכל רגע לטלפון 8602* … כמו כן, ניתן לתרום גם דרך אתר עמותת "יד עזר לחבר", לתרומה לחץ כאן !

לצפיייה בטקס "יום הזיכרון לשואה ולגבורה" בשנה החולפת, לחץ כאן !

צילומי ארכיון מטקסי "יום הזיכרון לשואה ולגבורה" משנים קודמות: יוסף הירש.

תפריט
נגישות