מה עשה ניצול שואה חסר אמצעים כלכליים עם קשיי נגישות אשר היה זקוק בדחיפות לטיפול שיניים ?

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. מה עשה ניצול שואה חסר אמצעים כלכליים עם קשיי נגישות אשר היה זקוק בדחיפות לטיפול שיניים ?

ניצולי השואה והקשישים מודים לעמותת "יד עזר לחבר" על פעילותה העניפה לטובת רווחתם, לצפייה בסירטון לחץ כאן !בתחילת השבוע, התקבלה קריאה דחופה במוקד התמיכה והסיוע של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מניצול שואה סיעודי מפולין בן 89 המתגורר בחיפה, ניצול שואה זה מרותק כבר זמן רב לביתו כשהוא סובל מכאבי שיניים חזקים ביותר, עוד בפנייתו הטלפונית למוקד אמר שאין לו כלל כסף לשלם עבור טיפול שיניים והוא אינו יכול להגיע כלל למרפאת שיניים. בעמותת "יד עזר לחבר" לרגע לא אמרו נואש ועקב כך שלחה העמותה בדחיפות ובמיידית את "מרפאת השיניים הניידת" שלה עד לביתו בחיפה ובתוך פחות ממחצית השעה ניצול השואה קיבל טיפול מיידי ואינטנסיבי. בתום הטיפול, ניצול השואה התרגש ביותר והודה לרופא השיניים של העמותה על הטיפול המהיר והמסור בו.

לצפייה ב"מרפאת השיניים הניידת" החדשה של עמותת "יד עזר לחבר" לחץ כאן !

עמותת "יד עזר לחבר" הקימה לאחרונה מוקד תמיכה וסיוע טלפוני לטובת רווחתם של ניצולי השואה והקשישים.מטרת המוקד היא בעיקר שיחות להפקת הבדידות והשיעמום של ניצולי שואה וקשישים, כשמספר פעמים במהלך השבוע שואלים המתנדבים במוקד לשלומו של הקשיש ובודקים לשלומו, חלילה אם לא קרה להם משהו, כמו כן באם הם זקוקים לסיוע של מכשיר מחולל חמצן, כסא גלגלים, קביים הליכון, מקלות הליכה, או כל אביזר רפואי אחר המסופק להם וכמובן הכל נעשה ללא תשלום !כמו כן מעניק מוקד התמיכה והסיוע של "יד עזר לחבר" גם ארוחות חמות וחבילות מזון בהתאם לצורך. באמצעות הניידות של "יד עזר לחבר" היא לוקחת אותם גם לקופת חולים ולבדיקות, וכמו – כן מעניקה לניצולי השואה והקשישים שיפוצי בית קלים.לאחרונה, הקימה "יד עזר לחבר" גם מרפאת שיניים ניידת המעניקה טיפול רפואי ומקצועי עד הבית, עם כל הציוד הנדרש עבור קשישים ומרותקי בית שאינם יכולים להגיע אל רופא השיניים, וכך מתדרדרים להזנחה חמורה ולקשיים תיפקודיים. "יד עזר לחבר" הינה החלוצה העולמית בתחום וכבר לפני כ-3 עשורים כבר פיתחה מרפאה שיניים ניידת המאפשרת הקמת חדר טיפולים משוכלל ומתקדם בבית ניצול השואה והקשיש. המיכשור הנייד הינו מקצועי ומתקדם במיוחד, לרוב ברמה גבוהה יותר מהמקובל במרפאות השיניים הנייחות. צוות המרפאה מגיע במקרה הצורך עד למיטה, ומעניק שירות רפואי מושלם באנושיות וברגישות לכל ניצול שואה וקשיש.מרפאת השיניים הניידת של "יד עזר לחבר" נותנת מענה לקשישים וניצולי שואה מחיפה ואיזור הצפון ומעניקה לקשישים והמוגבלים שאינם ניידים לטיפול שיניים בבתיהם. הניידת מצוידת בכל המכשור הרפואי הנחוץ ומאוישת ברופא שיניים, שיננית ומתפעל ציוד.בתוך כך, יש לציין כי אנו עדיין בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי קשה וחמור בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל שהחל לפני למעלה מ-10 חודשים, בתקופה קשה זאת ימים קשים ולא פשוטים עוברים על כולנו. במהלכו של משבר הקורונה פעלה עמותת "יד עזר לחבר" במספר תחומים ומישורים שונים ומגוונים וכל זאת למען הקהילה הזולת והחלש בחברה. בין כל עשרות מכתבי התודה וההוקרה שזרמו ונשלחו אל משרדי עמותת "יד עזר לחבר" הנמצאים בקריית החסד של העמותה בשכונת הדר בחיפה, הגיעו גם שתי מכתבי תודה והוקרה מרגשים ביותר אותם שלחו בתי המשפט. במכתב התודה ששלח בית המשפט נאמר להלן: "בחודשים האחרונים פקדה את ארצנו מגפת הקורונה, שהביאה עימה מצוקה כלכלית קשה, שפגעה באופן מיוחד בשכבות החלשות ביותר בחברה".

עוד מצויין במכתב: "בתקופה זו של קושי ומצוקה נרתמתם וסייעתם באופן מעורר התפעלות בהבטחת ביטחון תזונתי לאוכלוסייה החלשה והנזקקת. ברצוננו להודות לכם מעומק הלב על ההתגייסות והעזרה. הסיוע שהענקתם למשתתפי התוכנית סייע באופן משמעותי למשתתפי התוכנית ובני משפחותיהם לשרוד את מצב החירום. אך יותר מכך הוא סייע בביסוס תחושת אמון ושייכות לקהילה, שהינם כה חיוניים בהליך השיקום. מצורפים גם דברי הערכתה של כבוד השופטת אורית קנטור, שופטת בית המשפט הקהילתי בחיפה, על העזרה שהענקתם למשתתפי התוכנית".
צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", אוקסנה שלומוב, אדיר יזירף.

תפריט
נגישות