למי תקדיש השנה עמותת "יד עזר לחבר" את טקס "יום השואה הבינלאומי" שיחול ב 27.1.2021 ?

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. למי תקדיש השנה עמותת "יד עזר לחבר" את טקס "יום השואה הבינלאומי" שיחול ב 27.1.2021 ?

עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה מקיימת כידוע מידיי שנה בשנה שני אירועים גדולים בטקסים מכובדים ומרשימים לעיני קהל של אלפי צופים לזיכרם של אחינו, ששת המיליונים קורבנות השואה. האחד הוא "טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה" המצויין במדינת ישראל שבוע לפני יום העצמאות והשני הוא טקס "יום השואה הבינלאומי" הנערך ברחבת מוזיאון "השואה והתקומה" הנמצא בקריית החסד של העמותה בתאריך קבוע אותו קבע האו"ם (האומות המאוחדות) בתאריך: 27.1 הוא יום שיחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. בישיבת הוועד המנהל של עמותת "יד עזר לחבר" שהתכנסה בתחילת השבוע, החליט פה אחד הוועד המנהל של העמותה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג כי טקס "יום השואה הבינלאומי" שיצויין אי"ה בסוף חודש ינואר הקרוב ביום רביעי בתאריך: 27.1.2021 יוקדש לזיכרו של רפי (רפאל) איתן ז"ל.

לצפייה מתוך דבריו הנרגשים של רפי (רפאל) איתן ז"ל על מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג, לחץ על התמונה הבא, או לחץ כאן ! 

הבוקר, אמר נרגשות בדבריו מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג: "השנה, מציינים 60 שנה ללכידתו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן ימח שמו וזיכרו, אייכמן היה מהאחראים הראשיים לביצועה בפועל של תוכנית הפתרון הסופי להשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה ובמהלך השואה.

עוד ציין והוסיף נרגשות מר סבג, ואמר: "אין לי צל של ספק כי 60 שנה ללכידתו של אדולף אייכמן, היה אירוע מכונן במדינת ישראל ולכן החלטנו השנה כי אירוע וטקס "יום השואה הבינלאומי" שיחול השנה אי"ה ביום רביעי ב 27.1.2021 יוקדש לזיכרו של רפי (רפאל) איתן ז"ל שהיה יקיר עמותת "יד עזר לחבר" שנים רבות. פעולת לכידתו של אייכמן נחשבת לאחת המורכבות והנועזות ביותר שנעשו על ידי המוסד, לאור המרחק הרב מישראל והצורך להוציאה לפועל בחשאי וללא ידיעת שלטונות ארגנטינה.

מידיי שנה בשנה, אנו בין היחידים במדינת ישראל אם לא היחידים בכלל שמציינים את התאריך הזה באירוע זיכרון מרגש ביותר אצלנו בקריית החסד של העמותה ביחד עם ניצולי השואה דיירי "הבית החם של ניצולי השואה" של העמותה. כולי תקווה שכל ניצולי השואה יחוסנו עד אז נגד נגיף הקורונה ונערוך טקס מרשים לזיכרו של רפי איתן ז"ל שהיה יקיר העמותה והיה מידידיה הוותיקים והנאמנים שנים רבות של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, רפי איתן ז"ל היה אדם נפלא שטרח ועשה לילות כימים לטובת רווחתם של ניצולי השואה בישראל.

רפי איתן ז"ל היה איש מודיעין ושר לשעבר, רפי איתן הניח את אבני היסוד של מערכת הביטחון הישראלית ולנצח תמיד ניזכור אותו וכולנו ניזכור לו את הפיקוד על המבצע ללכידותו של הצורר הנאצי, אדולף אייכמן ימח שמו. איתן היה ידיד אישי וקרוב שלי ושל העמותה שנים רבות. איתן היה איש חוכמה גדול, בשנינות ובמחויבות אין קץ לעם ישראל ולמדינתנו. האיש היה מגיע לעמותה לעיתים קרובות מאוד ועשרות פעמים ותמיד אמר לי … שמעון יקר, מה שאתה עושה למען ניצולי השואה המדינה היא זאת שצריכה לעשות, אני שומע את ניצולי השואה מאושרים תמיד אצלך".

בתוך כך, יש לציין כי באחד מאירועי ההצדעה וההוקרה הרבים שאותה מארגנת העמותה לניצולי השואה, אורח הכבוד שלה היה רפי (רפאל) איתן ז"ל ובאותו האירוע והמעמד לעיני קהל של 3,000 איש באולם "מרכז הקונגרסים" בחיפה, אמר אז איתן: "רבותיי, אני מכיר, ומספר שנים רבות עובד ביחד עם מר שמעון סבג, אני מידיי פעם מתפעל ומידיי פעם מעריץ את אשר הוא עושה, האיש מקדיש את כל חייו את מירצו לזולת ולכן נדמה לי שכולנו , כולנו חייבים לו כבוד והערצה".

צילומים: יד עזר לחבר, יוסף הירש.

תפריט
נגישות