עמותת "יד עזר לחבר" פועלת לטובת שיקומם של אסירים משוחררים ואסירים לשעבר !

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. עמותת "יד עזר לחבר" פועלת לטובת שיקומם של אסירים משוחררים ואסירים לשעבר !

עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה מציינת בימים אלה ובכל השנה הזאת 20 שנה להיווסדה ולקיומה. אלה הם שני עשורים של פעילות התנדבותית חברתית עניפה ומבורכת בתחומים רבים שונים ומגוונים בהם עיקר סיועה ועזרתה הוא לניצולי שואה ב"בית חם של ניצולי השואה" שהקימה לפני שנים רבות. למען האמת בתוך כך, יש לציין כי מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג פעל עוד שנים רבות לפני כן בסיוע ועזרה לזולת ולקהילה.

עמותת "יד עזר לחבר" אינה מיועדות 'רק ליופי' בחברה הישראלית, אלא היא מטפלת ומעניקה רוח גבית ודואגת לשכבות האוכלוסייה החלשות ביותר במשק, ניצולי שואה, קשישים, משפחות מעוטי יכולת, אימהות חד הוריות, מחוסרי דיור, הומלסים ובכלל דואגת למאות נזקקים ולא נגזים אם נאמר אף לאלפי נזקקים מידיי יום ביומו כשהיא מעניקה להם ארוחה חמה, ביגוד חם בכל השנה ובמיוחד בעונת החורף, כמו – כן מעניקה להם גם הנעלה, כשכל פעילות החסד הזאת נעשית בבית התמחוי הוותיק שלה אותו הקימה לפני שנים רבות, השוכן ברחוב בן יהודה סמוך לקריית החסד של העמותה בשכונת הדר בחיפה.

עוד עוזרת ומסייעת העמותה גם לילדים ונוער בסיכון וברשותה שנים רבות "בית הילד" אותו ייסדה והקימה השוכן כיום בשכונת נווה דוד שבחיפה. ככל מה שנספר לכם על עמותת "יד עזר לחבר" תמיד יהיה רב הנסתר על הגלוי ולעולם לא נדע עליהם. אחד התחומים בהם פועלת להם ומסיעת העמותה היא בשיקום אסירים משוחררים ואסירים לשעבר. העמותה מעניקה להם שיקום מסודר ועבודה בקריית החסד, כשכל פעילותה נעשית ללא כל סיוע כלכלי וכספי מהמדינה ומהראשויות השונות. יש לציין כי לעמותת "יד עזר לחבר" קשר הדוק ורציף עם רב שנים עם משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר (שב"ס), קציני מבחן, האגודה למלחמה בסמים וגורמים נוספים אחרים.

לראשונה, אנו חושפים בפניכם עוד תחום בהם פעלה העמותה ולמעשה פועלת עד עצם היום הזה והוא גם של שיקום אסירים משוחררים ואסירים לשעבר. בעמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה יש הצלחות שיקומיות רבות של אסירים משוחררים ואסירים לשעבר המחממות לב, אחת מהם אותה אנו חושפים לראשונה היא הצלחת שיקומו של שמעון חן, אסיר לשעבר, כיום מנהל בית התמחוי של העמותה.

בואו ותכירו את שמעון חן, שנים רבות היה שמעון חן, בן 56 המתגורר בחיפה, אסיר לשעבר שישב כמעט בכל בתי הסוהר בארץ על עבירות סמים. חן, היה מטופל זמן רב במרכז גמילה ועם סיום הטיפול במרכז הגמילה ובמסגרת שיחרורו מהכלא ועם סיום תקופת השיקום שלו בבתי הסוהר הרבים הופנה לעבוד בעמותת "יד עזר לחבר" בחיפה כטבח וכשף של העמותה בחדר האוכל של העמותה המשכנת עשרות ניצולי שואה, המעניקה להם 3 ארוחות ביום.

בעמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה קיבל את חן מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג בזרועות פתוחות, סייע לו רבות בכל וזאת למרות שהיה נעדר רבות מעבודתו בעמותה בשל לימודיו הרבים בין היתר גם באוניברסיטת חיפה. עם השנים יצר שמעון חן קשר הדוק, חם ואוהב עם ניצולי השואה של העמותה ואלה כולם אהבו אותו מאוד. נציין לטובה ואין צל של ספק כי שמעון חן נקלט מיידית ולהפליא בעמותה והיה מספר פעמים העובד המצטיין שלה.

לאחרונה, מונה שמעון חן כמנהל בית התמחוי של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה והוא אחד מעמודי התווך שלה. בבית התמחוי, מעניק חן יחס חם ואוהב לכל ניצול שואה, קשיש ונזקק, הוא מקבל כל אחד ואחד בסבר פנים יפות, עם הרבה סבלנות ומסייע להם בארוחות חמות, במזון יבש, ובין היתר גם גם בביגוד והנעלה. בבית התמחוי מנהל ומפעיל חן בנוסף גם צוות של 4 מתנדבים המסייעים לו בעבודות בית התמחוי השונות במהלך כל שעות היום. עוד מסייע חן גם לעמותת על"מ המסייעת לנוער בסיכון ובמצוקה וכן עובד ברווחה של עיריית חיפה ומסייע לדיירי הרחוב (הומלסים) בחיפה.

לצפייה בסירטון אודות בית התמחוי של עמותת "יד עזר לחבר" לחץ כאן !

הבוקר (חמישי, 7.1.2021) אמר מר שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה: "רבים אינם יודעים כי מיום היווסדה של עמותת "יד עזר לחבר" החלטתי וחרטתי על דיגלה של העמותה כבר לפני שני עשורים שאחת מתפקידיה ומיעודה של העמותה יהיה בכל פעילותה העניפה לקהילה גם לפעול בין היתר לשקם ולשלב את האסיר בחברה. לצערנו הרב, המדינה מעניקה טיפול כושל בשיקום אסירים, למדינה אין מחויבות ללוות את האסירים המשוחררים, כ-80% מהאסירים לשעבר חוזרים לזירת הפשע בתוך שלוש שנים ומצב שיקום האסירים בישראל אינו מזהיר.

בעמותת "יד עזר לחבר" אנו מסייעים לשיקומם של אסירים משוחררים, שנאסרו עקב עבירות שונות שביצעו בעבר בחייהם ואנו עושים זאת באמצעות העסקתם בכך אנו מוציאים אותם ממעגל הקושי תוך בניית תכנית עבודה ארוכת טווח. העסקת אסירים אלו מצריכה מאיתנו המון שעות של עזרה הן בפן האישי והן בפן הכספי אותה אנחנו מספקים ביום יום. מעסיקים רבים וחברות רבות אינם רוצים את ה"כאב ראש" הזה, אך לא כך בעמותת "יד עזר לחבר" העוזרת לאסירים לשעבר להשתלב בחברה ולהיכנס למסלול חיים "נקי" ובטוח בדרך הטובה ביותר. עוד עליי לציין כי במשך כל שנות קיומה של העמותה היא נעזרת לעיתים קרובות ע"י עובדי שירות המופנים אלינו משירות בתי הסוהר והם מסייעים אצלנו בעבודות היום יום של ה"בית החם של ניצולי השואה" ובחדר האוכל שלנו".

לקראת תחילתו של הסגר החמישי, בשל משבר הקורונה הנמשך כבר כמעט כשנה במדינת ישראל, ביקרנו את שמעון חן בבית התמחוי של העמותה ובמהלך עבודתו אמר חן: "ברצוני להודות מקרב לב ותודה ענקית למר שמעון סבג על כל העזרה והסיוע שהעניק ונתן לי במשך כל השנים הרבות במהלך כל תקופת עבודתי בעמותת "יד עזר לחבר". מר סבג לימד אותי מהם החיים האמיתיים של העזרה והנתינה לזולת ולקהילה ועל כך אני מודה לו, מאחל לו הרבה בריאות טובה ואריכות ימים ושהאל יתן לו רק טוב, כיום עמותת "יד עזר לחבר" שמר שמעון סבג עומד בראשה היא אחד ממפעלי הצדקה והרווחה הגדולים והחשובים שיש בישראל. שמעון, אתה הוא זה שתמיד נותן את הלב ואת הנשמה למען המטרה, צמצום מעגל העוני, סיוע לאלה שהופקרו, העלאת חיוך על פניהם של ניצולי השואה הנתמכים בעמותה ועוד ועוד דברים בהם גם רב הנסתר על הגלוי. אז באמת, זה הזמן וזהו גם הרגע להגיד לך שמעון המון תודה, תודה ענקית לך שמעון סבג. איש סוחף עם לב גדול, עם אמונה, אומץ והרבה איכפתיות, לא רבים הם האנשים הפועלים כמוך ללא לאות וללא כל כוונות רווח, רק כדי לתת, לתת תקווה לכל אלה שרק כמעט איבדו אותה".

בתוך כך, נוסיף ונציין כי גם משה ט, אף הוא אסיר לשעבר שישב בבתי הכלא בישראל קרוב ל- 7 שנים. כיום, משה עובד כבר שנים רבות בעמותת "יד עזר לחבר" בעבודות ה"בית החם לניצולי שואה" בעבודות השונות ובעיקר כנהג המביא תרומות שונות של מזון הנתרמות לעמותה לטובת רווחתם של ניצולי השואה שלה. משה עושה את עבודתו נאמנה ועל הצד הטוב ביותר ולשביעות כולם. משה, אמר הבוקר: "תודה מקרב לב לעמותת "יד עזר לחבר" על כל הסיוע והעזרה שהעניקה לי לאורך כל השנים הרבות אם לא היתה העמותה הזאת אינני יכול להאמין בכלל כי הייתי מצליח לשקם את עצמי".

צילומים: אדיר יזירף, יוסף הירש.

 

תפריט
נגישות