עמותת "יד עזר לחבר" פתחה במבצע לוגיסטי ענק וחסר תקדים גם בסגר השלישי: אלפי חבילות מזון ארזה וחילקה "יד עזר לחבר" לניצולי שואה, קשישים ולמשפחות מעוטי יכולת ● מנכ"ל העמותה, סבג: "שברנו כבר את כל השיאים, לצערי, מסגר לסגר המספרים רק מתעצמים, העמותה לא תשאיר אף רעב אחד גם בסגר השלישי, יהיה בסדר בסגר !"

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. עמותת "יד עזר לחבר" פתחה במבצע לוגיסטי ענק וחסר תקדים גם בסגר השלישי: אלפי חבילות מזון ארזה וחילקה "יד עזר לחבר" לניצולי שואה, קשישים ולמשפחות מעוטי יכולת ● מנכ"ל העמותה, סבג: "שברנו כבר את כל השיאים, לצערי, מסגר לסגר המספרים רק מתעצמים, העמותה לא תשאיר אף רעב אחד גם בסגר השלישי, יהיה בסדר בסגר !"

ימים קשים, לא פשוטים ומאתגרים עוברים על כולנו במדינת ישראל, לפני מספר ימים החלה מדינת ישראל כולה את הסגר השלישי והכבד בשל משבר נגיף הקורונה, משבר בריאותי וכלכלי חמור ביותר שלא ידענו מעולם. לצערנו, תקופה קשה זאת כבר קרוב לשנה נמצאת עדיין איתנו ועוד לבטח תמשיך גם עוד מספר חודשים. עם הודעתה של ממשלת ישראל ומשרד הבריאות על תחילתו של הסגר השלישי בישראל, החליט עוד לפני תחילת הסגר הוועד המנהל של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג לא לעמוד מלכת, לא להיכנע לנגיף הקורונה וגם לא להרים ידיים לרגע, התושבים זקוקים לעזרה ולסיוע ומייד !

למתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" הנמצאת בקריית החסד של העמותה ברחוב קסל שבשכונת הדר בחיפה למרות הסגר השלישי גם בימים אלה אין רגע אחד דל והם לא נחים לרגע. מתנדבי העמותה עושים לילות כימים לטובת רווחתם של ניצולי השואה, הקשישים ובכלל הנזקקים, בתקופה קשה זאת ולכן החליטה עמותת "יד עזר לחבר" לא להשאיר את אלו שקשה להם לבד גם בסגר השלישי.

מתברר כי מספרם הרב של הנזקקים בחברה הישראלית רק הולך וגדל ולאלפי ניצולי שואה, קשישים ונזקקים רבים בהם אמהות חד-הוריות, הומלסים ועוד בעיר חיפה ובכלל באיזור הצפון אין יכולת כלכלית לשרוד תקופה כלכלית קשה זאת.

הבוקר (שלישי, 13.1.2021), יצאו קבוצות מתנדבים גדולות של עמותת "יד עזר לחבר" ו"יד רוזה" כשאליהם מצטרפים ונותנים כתף גם מתנדבים צעירים רבים מעמותת "בקהילה" העושים שנת שירות בהם הם משנים את מציאות החיים של אלפי ילדים ונוער מהפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל ומייצרת עבורם הזדמנות לכתוב מחדש את עתידם, תנועת "השומר הצעיר" עם עולים חדשים ממדינות שונות מדרום אמריקה, מתנדבי הקרן הקיימת לישראל ועוד מתנדבים רבים וטובים אחרים, כשביחד כולם עשו את פעמיהם אל "בית מגנצה" בלב שכונת נווה יוסף ברחוב חטיבת כרמלי שבחיפה, שם בפעילות לוגיסטית נרחבת כבר חיכתה להם משאית המצווה הענקית של עמותת "יד עזר לחבר" עם אלפי מוצרי מזון יבש, קופסאות שימורים, עופות, בגדים, נעליים וגם המון צעצועים לחלוקה לניצולי שואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת, במקום הם ארזו חבילות מזון ועם סיום אריזתם הם הלכו מבית לבית ומדלת לדלת וחילקו אותם.

במהלך חלוקת חבילות המזון אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", מר שמעון סבג: "ימים קשים של סגר שלישי ואף אחד לא יודע מתי כל משבר הקורונה הזה יחלוף לו ובכלל ייגמר, לצערי הרב, השנה שברנו את כל השיאים, משנה לשנה המספרים רק מתעצמים וגוברים, העמותה לא תשאיר אף ניצול שואה, קשיש ונזקק רעב בסגר ! למרות תנאי העבודה הקשים בסגר בגלל הנחיות והמגבלות של הממשלה החלטתי בכל זאת לחלק חבילות מזון ומצרכים וגם ביגוד והנעלה לניצולי שואה, קשישים ונזקקים ברחבי שכונות העיר חיפה כהרגלי בקודש מזה שלושה עשורים בפעילותי למען הקהילה, הכל נעשה עם עטיית מסיכות עם שמירת ריחוק חברתי בהתאם להוראות משרד הבריאות. כולי תקווה גם בימים אלה לעשות כמיטב יכולתי להמשיך בחלוקות חבילות מזון נרחבות נוספות בעיר חיפה בשכונות בת גלים, שער העלייה, קריית שפרינצק, עין הים ועוד, יהיה בסדר בסגר !".

עוד הוסיף נרגשות מר סבג ואמר: "למען האמת, עמותת "יד עזר לחבר" מציינת בימים אלה ובכל השנה הזאת 20 שנה להיווסדה ולקיומה. אלה הם שני עשורים של פעילות התנדבותית חברתית עניפה ומבורכת בתחומים רבים שונים ומגוונים, אך מה פתאום שנחגוג ? אין  לנו בכלל זמן לחגוג לשנייה, עמותת "יד עזר לחבר" אינה מיועדות 'רק ליופי' בחברה הישראלית, אלא היא מטפלת ומעניקה רוח גבית ודואגת לשכבות האוכלוסייה החלשות ביותר במשק, ניצולי שואה, קשישים, משפחות מעוטי יכולת, אימהות חד הוריות, מחוסרי דיור, הומלסים ובכלל דואגת למאות נזקקים ולא נגזים אם נאמר אף לאלפי נזקקים מידיי יום ביומו כשהיא מעניקה להם ארוחה חמה, ביגוד חם בכל השנה ובמיוחד בעונת החורף.

כמו – כן מעניקה להם גם הנעלה, כשרוב פעילות חסד זאת נעשית גם בבית התמחוי הוותיק של העמותה אותו הקמנו לפני שנים רבות, השוכן ברחוב בן יהודה סמוך לקריית החסד של העמותה בשכונת הדר בחיפה. ככל הנראה, במצב כיום, אנחנו הולכים לראות יותר ויותר עניים חדשים, אנשים שהייתה להם פרנסה לפני משבר הקורונה, פתאום מידיי יום פונים אלינו למוקד הטלפוני של העמותה מאות אנשים חדשים לעזרה, כאלה שבכלל לא ביקשו עזרה אף פעם וגם כאלה המתביישים לבקש. לצערנו, נגיף הקורונה שבישראל כבר כמעט שנה שלמה, הפכה יותר ויותר ישראלים לעניים יותר ואנחנו בעמותת "יד עזר לחבר" עד שלא ישאר רעב אחד בארץ שלנו גם בימי הסגר, העמותה תהיה כאן, ותהיה להושיט יד, סיוע עזרה ותמיכה ובקיצור נעשה את כל שביכולתנו לעזור ולסייע להם. הסוד להצלחה תמיד היה בהבנה של הזולת והנתינה לקהילה".

בתוך כך יש לציין כי בתוך חבילות המזון הכיסה בתוכה העמותה גם מכתב פנייה בו נאמר, להלן: "משפחה יקרה, אנו נותנים לך חבילת מזון בימים קשים ולא פשוטים אלה בשל משבר הקורונה. . במידה ואינך זקוק לחבילת המזון, אנא ממך העבר את החבילה ואו המצרכים למשפחה נזקקת אחרת ולמי שצריך כראות עיניך, בברכה, שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" !".

צילומים: ויטלינה פוריקוב

תפריט
נגישות