לקראת חג הפסח: אלפי חבילות מזון נארזו וחולקו לניצולי שואה, קשישים ולמשפחות מעוטי יכולת במבצע ענק וחסר תקדים של עמותת “יד עזר לחבר” בחיפה

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. לקראת חג הפסח: אלפי חבילות מזון נארזו וחולקו לניצולי שואה, קשישים ולמשפחות מעוטי יכולת במבצע ענק וחסר תקדים של עמותת “יד עזר לחבר” בחיפה

לאלפי ניצולי שואה, קשישים, משפחות מעוטי יכולת ונזקקים בעיר חיפה, הקריות ובכלל באיזור הצפון אין עדיין מזון לחג הפסח שכבר עומד לו בפתח ויגיע אלינו אי"ה בסוף שבוע זה במוצ"ש (27.3) בוא נסב כולנו אל שולחן החג. ימים קשים מאתגרים ולא פשוטים עדיין ממשיכים לעבור על כולנו וזאת עקב משבר נגיף הקורונה בישראל כבר למעלה משנה.לקראת חג הפסח, כהרגלה במסורת רבת השנים מעל ל-3 עשורים מיום היווסדה, עומלת לאחרונה עמותת "יד עזר לחבר" לילות כימים במבצע ענק נרחב וחסר תקדים בהתארגנות לוגיסטית מקיפה ונרחבת באריזתם וחלוקתם של אלפי חבילות מזון לניצולי שואה, קשישים, אמהות חד הוריות, משפחות מעוטי יכולת ונזקקים אשר ידן אינה משגת לערוך את שולחן החג.
בתוך כך, יש לציין כי עמותת "יד עזר לחבר" פתחה חמ"ל מבצעי ורב מימדים במשרדי העמותה שבקריית החסד שלה ברחוב קסל בשכונת הדר ובמקביל גם במרכז המזון הענק שלה בחיפה שכבר הפך כבר לפני יותר משלושה חודשים למרכז החלו במלאכת ההכנות ורבות ההיקפים בעבודת איסופם וריכוזם של מאות אלפי מוצרי מזון שונים ומגוונים ועשרות טונות של בשר, עופות ודגים באריזתם וחלוקתם של החבילות זאת ועוד באמצעות של מאות מתנדבים אותה גייסה העמותה, כשהבוקר (ראשון, 21.3) הגיעה קבוצה גדולה של סוהרים וסוהרות של מהמחוז הצפוני של שירות בתי הסוהר (שב"ס) מבתי הסוהר חרמון, צלמון, דמון, שטה, כרמל, גלבוע ומגידו בפיקודה של רב-כלאי אורלי כהן שהגיעו גם עם מספר עובדי שירות (אסירים לשעבר) שסייעו להם במלאכת אריזת חבילות המזון. נוכל לגלות לכם כי רק במהלך כ- 5 שעות בלבד של עבודה מרתונית לסוהרים כבר היה הישג אדיר ביותר כשהם ארזו כמות מכובדת מרשימה ויפה של קרוב ל-1,000 חבילות מזון מלאות שיחולקו כבר בימים הקרובים לאלפי ניצולי שואה, קשישים ולנזקקים וזאת על מנת שיוכלו לשבת אל שולחן החג ולחגוג את הפסח !
עלותה של חבילת מזון שתחולק ממש בימים אלה לחג הפסח קרוב ל-450 ש"ח והיא מכילה את רוב מוצרי היסוד הבסיסיים לבית, כגון: חבילת מצות, בקבוק יין, שמן, סוכר, מלח, קופסאות שימורים, קפה, מרק עוף, שוקולד למריחה, קטשופ, טונה, עוגות כשרות לחג ובה גם כמויות גדולות של בשרים, עופות ודגים לחג הנשמרים במחסני הקירור החדשים שהקימה העמותה לאחרונה במחסן המרכזי שלה בחיפה.במהלך אריזת חבילות המזון הבוקר, בסיועם העצום של סוהרי השב"ס אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "לצערי, בצל משבר הקורונה כבר למעלה משנה בישראל השנה כבר שברנו את כל השיאים, משנה לשנה המספרים רק מתעצמים וגוברים, תודה לאל שאצלנו בעמותה איננו סובלים ממחסור חמור של מתנדבים וכוח עזר, שנאלץ לחלק חבילות מזון רבים בבתים וזאת כדי למנוע התקהלות ולעמוד בהתאם לתו הירוק ומגבלות משרד הבריאות. השנה המספרים עלו מאוד ופשוט קשה להאמין להם אך זאת המציאות הכואבת. העמותה פועלת לאורך כל השנה לטובת ציבור הנזקקים ומעוטי היכולת ומתמחה בסיועה לניצולי השואה הרבים, באופנים רבים ומגוונים, העמותה תעשה כל שביכולתה על מנת לעזור ולסייע לקהילה ולזולת ולחלש בחברה, כך חרטתי כבר למעלה מ-3 עשורים על דגלה של עמותת "יד עזר לחבר" מפעל חיי שנעשה הכל למצוא כל אדם רעב בחיפה ולגרום לו גם רגע אחד של אושר לקראת החג, כך חרטתי על דיגלה של העמותה וכך גם אעשה כל עוד רוחי באפי ! המבחן הגדול והאתגרי שלנו כחברה הוא לדאוג שלא נשאיר אף אדם רעב אחד, ילד אישה וזקן בחג, נעשה את הכל שיהיה להם וכמה שיותר טוב בחג הפסח, הקורונה לימדה אותנו שיעור חשוב בערבות הדדית".
עוד הוסיף בדבריו בהתרגשות מר סבג ואמר: "לצערי, הפערים החברתיים והכלכליים בישראל רק הולכים ונפערים, השיח בנושא עוני ופערים חברתיים לניצולי שואה ונזקקים אינו יורד מסדר היום הציבורי וטוב שכך, אבל לא מספיק לדבר, צריך גם לעשות ויש המון מה לעשות. כפי שנראה המצב כיום, אנחנו הולכים לראות יותר ויותר עניים חדשים וזאת עקב כך שאנשים שהייתה להם פרנסה לפני שנה עם פרוץ משבר הקורונה, פתאום מידיי יום פונים למוקד הטלפוני שלנו בעמותה מאות אנשים חדשים לעזרה, כאלה שבכלל לא ביקשו עזרה אף פעם וגם כאלה המתביישים לבקש. לצערנו, משבר הקורונה הפך יותר ויותר ישראלים לעניים יותר ואנחנו בעמותת "יד עזר לחבר" עד שלא ישאר רעב אחד בארץ שלנו העמותה תהיה כאן בשבילם ותהיה להושיט יד, סיוע עזרה ותמיכה ובקיצור נעשה את כל שביכולתנו לעזור ולסייע להם.בתוך כך, יש לציין כי גם בתחילת השבוע (ראשון, 22.3.2021) שלח שירות בתי הסוהר (שב"ס) קבוצה גדולה של 50 סוהרים וסוהרות מכלא "רימונים" הוא בית סוהר במחוז המרכז השוכן בסמוך לכביש 4 ליד צומת תל מונד כשהם בעבודתם עבדו רק כ – 3 שעות בלבד והם גיעו להישג אדיר מכובד ומרשים של כ- 500 חבילות מזון שיחולקו אף הם לניצולי השואה, קשישים ומשפחות מעוטי יכולת לחג הפסח.כרגע, דרושים לנו בעיקר מתנדבים עם רכבים לחלוקת חבילות המזון בעיר חיפה, העמותה תמשיך לחלק חבילות עד כניסת החג וקוראת לציבור הרחב לפתוח את הלב לסייע ולתרום בטל: 8602*. בואו לסייע לנו ותהיו גם אתם שותפים למצווה גדולה קדושה וחשובה זאת, זהו הזמן וזהו גם הרגע, זהו צו השעה ! ניתן לתרום ולהתקשר למוקד הטלפוני למספר 8602* ולתרום גם באמצעות הקישור, לחץ כאן !!!צילומים: ג'ו לוציאנו, אדיר יזירף, דניאל שוטוב.

תפריט
נגישות