לראשונה בישראל: עמותת "יד עזר לחבר" חנכה מוקד חירום מצוקה וסיוע ארצי לניצולי שואה וקשישים

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. לראשונה בישראל: עמותת "יד עזר לחבר" חנכה מוקד חירום מצוקה וסיוע ארצי לניצולי שואה וקשישים

המנכ"ל שמעון סבג: "עבורי היום זהו אירוע היסטורי ומכונן ולמעשה אגלה לכם כי זהו עבורי גם חלום שהתגשם"
בשקט וללא יותר מידיי רעשי רקע השיקה השבוע (שלישי, 13.7.2021) עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה את המטה המרכזי של מוקד החירום והמצוקה המרכזי והארצי שלה הסמוך למתחם קריית החסד ברחוב הנביאים בשכונת הדר הכרמל בחיפה.

מוקד חירום וסיוע זה יעמוד לטובת רווחתם של עשרות אלפי ניצולי שואה וקשישים בישראל והכל ללא עלות וללא תשלום. מוקד החירום הארצי שנחנך בשלישי בערב השבוע בחיפה נפתח במטרה להוביל לשיפור איכות חייהם ולהעניק הקלה מידית על מצוקתם של ניצולי השואה והקשישים בארץ והוקם בשיתוף עם הארגון הציוני אמריקאי "בני ציון" ובסיועה של ה"שגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" וישמש כמוקד ראשי ומרכזי בכל רחבי הארץ. מוקד חירום זה יהיה המקשר המרכזי והראשי בין כל סניפי העמותה השונים הפזורים בפריסה הארצית בישראל.מיד בתחילת האירוע נקבעה מזוזה בדלת הראשית של המוקד. על קביעת המזוזה בירכו רבה הראשי של העיר עתלית וממלא מקום הרב הראשי של העיר חיפה הרב שמעון אלמליח, רבה הוותיק של העמותה הרב יעקב ממן, הרב ניסים דנינו ומנכ"ל אירגון "בני ציון" ארה"ב כבוד הרב ד"ר ארי לאם. האירוע נערך במעמד חברי כנסת לשעבר, אישי ציבור, ועשרות ניצולי שואה ומתנדבי עמותת "יד עזר לחבר".במהלך האירוע נשא דברים מרגשים הרב הד"ר ארי לאם, מנכ"ל אירגון "בני ציון" ארה"ב ואמר: "תודה לך ידידי היקר מר שמעון סבג על הזכות הגדולה והענקית הזאת על שנתת לנו ליטול חלק ביחד עימך ולשתף פעולה במוקד מצוקה ארצי חשוב זה. עוד כשנפגשנו ממש לאחרונה בארה"ב ידעתי כי אתה האדם הנכון שעימו ביחד אפשר לעשות דברים אדירים למען ניצולי השואה שהם הגיבורים האמיתיים של כולנו".בשם ה"שגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" בירך דייויד פארסונס, סגן נשיא ודובר בינלאומי בכיר של ה"שגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים": "זאת זכות גדולה עבורנו בשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים לשתף איתך ביחד פעולה למענם של ניצולי השואה בישראל. שנים רבות אנחנו מסייעים לך בכל הפרויקטים הקשורים בניצולי שואה ונזקקים ואין לי צל של ספק כי פרוייקט זה של הקמת המוקד הארצי יצבור תאוצה גדולה בכל רחבי הארץ".אחת מחוליותיו החשובות והעיקריות של מוקד המצוקה החדש שתתפוס פעילות נרחבת תהיה "יחידת אופנועים" עילית שתפוזר בכל רחבי הארץ שהוקמה במיוחד למטרת סיוע לכל המערך הלוגיסטי חסר התקדים והנרחב של המוקד שתיתן מענה מיידי ראשוני ומהיר ביותר לטובת ניצולי שואה וקשישים בכל רחבי מדינת ישראל. את האירוע הנחתה בהתנדבות מלאה בחן רב ובטוב טעם ידידת העמותה, מנחת הטלויזיה והדוגמנית מורן אטיאס, שכבר שיתפה פעולה לאחרונה ביחד עם עמותת "יד עזר לחבר" כשנרתמה לסייע ולבשל מאות ארוחות חג של שפים לניצולי שואה ולקשישים לחג הפסח.פעילותו היומיומית והשוטפת של מוקד החירום לאורך כל ימי השבוע תהיה לסייע לניצולי שואה וקשישים שיקל על חייהם של ניצולי השואה הסובלים ממחסור, בדידות וחולי וחווים רגשות של ייאוש וחוסר אונים, המוקד יפחית את תחושת הבדידות בקרב ניצולי השואה וקשישים. במוקד החירום והמצוקה הארצי יהיה ניתן לקבל שירותים חיוניים של השאלת ציוד רפואי ואביזרי שיקום למינהם בהם: מחולל חמצן, שעוני מצוקה לקשישים, טאבלט מיוחד עם מצלמות מעקב לסיוע רצוף בבית ניצול השואה, אוכל חם, חלוקת חבילות מזון ותרופות, שיעניקו כל אלה תקווה לניצולי שואה וקשישים, כשהכל יינתן ללא עלות ובחינם והכל לטובת רווחתם של ניצולי השואה והקשישים בישראל.מוקד החירום והמצוקה הארצי החדש של עמותת "יד עזר לחבר" יפעל מסביב לשעון 24 שעות ביממה ובמהלך כל ימי השבוע ויופעל בהתנדבות מלאה ע"י עשרות מוקדניות וטלפניות בנות השירות הלאומי, ומתנדבים שיקבלו סיוע רציף ואישי ממתנדבים נוספים של עמותת "יד עזר לחבר".

מוקד החירום והמצוקה הארצי של עמותת "יד עזר לחבר" פועל למען הפגת בדידותם של ניצולי השואה והקשישים, מחלק להם מַעַרְכות טאבלט מיוחדות עם מצלמות מונגשות המאפשרות להם לקבל שיחות בִּלחיצת כפתור, כדי שיוכלו לשמור בקלות על קשר עם מוקד המצוקה ובכלל גם עם בני משפחותיהם ועוד.בתוך כך, יש לציין כי כבר במהלך אירוע השקת מוקד המצוקה חילקה העמותה לניצולי שואה עשרות שעוני מצוקה חדישים בעלי טכנולוגיה חדישה ומתקדמת ביותר בהם יש לחצן מצוקה SOS אשר מחוברת על ידי GPS למוקד, ומאפשרת להם גם שיחות וידאו במקרה הצורך היישר דרך הבקרה במוקד. כמו-כן השעון מאפשר גם לצפות במיקומו של ניצול השואה והקשיש העונד את השעון בקלות רבה בכל רגע ועם דיוק מירבי של עד 10 מטר, בנוסף שעון המצוקה מודד ומאפשר לראות גם את קצב הלב ולחץ הדם בכל רגע נתון, תהיה בו גם תזכורת לנטילת תרופות. במילה אחת עם שעון מצוקה כזה שיהיה על ידם, ניצולי השואה והקשישים אף פעם לא ירגישו לבד !לקראת סיום האירוע נשא דברים מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג: "עבורי היום זהו אירוע היסטורי ומכונן, למעשה אגלה לכם כי זהו עבורי גם חלום שהתגשם ודווקא בתקופה קשה ולא פשוטה זאת שמשבר נגיף הקורונה עדיין מרחף עלינו כבר מעל שנה וחצי, בואו וננצח את הבדידות של ניצולי השואה והקשישים ביחד ! מוקד החירום והמצוקה הארצי שלנו נפתח בעקבות הפערים החברתיים והכלכליים ההולכים ונפערים כיום בתוך החברה הישראלית. המוקד יהיה מהמתקדמים בישראל וינתנו בו מידיי יום שירותים נרחבים ורחבי היקף של השאלת ציוד רפואי ושיקומי, כשהציוד ניתן למבקשים ללא תשלום, ללא ערבות וללא פיקדון. פשוט באים לוקחים, משתמשים ומחזירים – וגם אם לא מחזירים, כיסאות גלגלים, כסאות למקלחת, הליכונים, מקלות הליכה וציוד רפואי חדיש תקני ומגוון לכל ניצול שואה וקשיש.עם סיום האירוע סבג העניק את "מגן הצדק החברתי" לרב הד"ר ארי לאם, מנכ"ל אירגון "בני ציון" ארה"ב ולמר דייויד פארסונס סגן נשיא ודובר בינלאומי בכיר של "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" וזאת על תרומתם העניפה הנרחבת למוקד החירום והמצוקה הארצי ולהפעלתו, והכל לטובת רווחתם של ניצולי השואה והקשישים בישראל ! תעודת הוקרה העניק מר סבג גם למנחת האירוע מורן אטיאס על תרומתה הבלתי נלאית לניצולי השואה של העמותה.צילומים: ג'ו לוציאנו, אדיר יזירף, עמותת "יד עזר לחבר"

תפריט
נגישות