עמותת "יד עזר לחבר" חילקה מאות ילקוטים לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. עמותת "יד עזר לחבר" חילקה מאות ילקוטים לילדים ממשפחות מעוטות יכולת

לקראת שנת הלימודים החדשה שכבר עומדת לה בפתח ותחל בשבוע הבא (רביעי 1.9.2021), בשבועות האחרונים עבדו לילות כימים ומסביב לשעון מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" בחמ"ל המבצעי של העמותה בחיפה הנמצא בקריית החסד של העמותה השוכן בשכונת הדר בחיפה. העמותה חילקה היום (שלישי, 24.8) מאות ילקוטים ותיקים לבית הספר וזאת במסגרת הפרויקט "ילקוט לכל ילד" הוא אחד מהפרויקטים החשובים והנחשבים כבר למעלה מ-3 עשורים לאחד מעמודי התווך של עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג.

אירוע חלוקת הילקוטים והתיקים לבית הספר לילדים ממשפחות מעוטות יכולת התקיים בבית "יד עזר לחבר" החדש הנמצא ברחוב הנביאים 27 בשכונת הדר הכרמל בחיפה ונערך בשיתוף מבורך ופורה עם "רדיו צפון 104.5 FM" ששידר משדר מיוחד בשידור חי בתוכנית "בריזה" אותה הנחה אסי הג'וקר.

במהלך האירוע כשהוא מחלק לאם 4 ילקוטים לילדיה לבית הספר, משפחה מעוטת יכולת אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "הפערים החברתיים והכלכליים בישראל הולכים ונפערים ולצערנו בנוסף לכל גם משבר נגיף הקורונה הלא פשוט והקשה שעדיין מקשה עלינו ביותר, יש משפחות רבות שידם אינה משגת לקנות אפילו ילקוט חדש לבית הספר. כידוע, שנת הלימודים החדשה כבר עומדת לה בפתח ואם לא יהיו תקלות תיפתח אי"ה ביום רביעי 1.9.2021. לקראת פתיחת שנת הלימודים וההוצאות הכספיות המרובות הכרוכות בכך, נערכה עמותת "יד עזר לחבר" כמידיי שנה בשנה מבעוד מועד ועל פי המסורת מזה 3 עשורים ובעזרת תרומות של אנשים טובים באמצע הדרך נרכשו מאות ילקוטים חדשים עבור ילדים שאין בידי הוריהם האמצעים לרכוש עבורם ציוד לבית הספר".

עוד הוסיף מר סבג נרגשות ואמר: "לצד תלמידים שיגיעו לבית הספר מאובזרים מכף רגל ועד ראש בסמרטפון חדש, במותגים, יהיו גם כאלה שילכו עם תיק ישן ומרופט, ריק מקלמר, כריך או בקבוק מים, הכל בשל מצוקה כלכלית קשה. קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה עמלה לילות כימים על פרויקט חשוב זה שהיה לראשונה גם חסר התקדים ונרחב "ילקוט לכל ילד". עמלנו בהכנת מאות הילקוטים והתיקים שחולקו היום לילדים ממשפחות מעוטות יכולת ואוכלוסיות חלשות בהפנינג ענק אותו ערכה העמותה בשיתוף מבורך ופורה עם "רדיו צפון 104.5 FM" שהוא מבחינתי גם הרדיו הכי חברתי שיש, והשופר החברתי של כולנו. האירוע הועבר גם בשידור חי ברדיו בתוכנית "בריזה" של ידידי השדר אסי הג'וקר שהנחה אותו בחן רב ובטוב טעם, ואני מודה מקרב לב ל"רדיו צפון" על כל שיתוף הפעולה המבורך. כל מאודי הוא להעלות חיוך על פניהם של ילדים אלה. בשביל ילד ילקוט הוא לא רק אביזר לימודים, הוא מוטיבציה, מעמד חברתי וריגשי ואפשרות ללמוד בנחת – מה שיאפשר לו לא להיכנס למעגל העוני".

עוד הוסיף נרגשות בדבריו מר סבג ואמר: "נתינה היא מסורת ומסורת היא נתינה, לצערי הרב עקב הביקוש העצום והפניות הרבות לעמותת "יד עזר לחבר" ואליי, פניות רבות שרק גוברות מיום ליום נאלצתי להתארגן בצעדי ענק לקראת אירוע גדול זה. גם השנה נחלק את הילקוטים ולא רק את הילקוטים עצמם שהם תיקים אורטופדיים, איכותיים ביותר ותוצרת חברות מובילות בארץ, אלא גם את כל הכמויות האדירות של אלפי מכשירי הכתיבה בתוכם, בהם: מחברות, קלמר, כלי כתיבה דפדפות, עפרונות, טושים, מחדדים ומחקים ועוד ועוד ולמעשה כל הציוד הנדרש לכל תלמיד לבית הספר. ברצוני לאחל לכל התלמידים שנת לימודים מהנה מוצלחת ומבורכת !".

בתוך כך יש לציין כי באירוע ובמהלך השידור החי בשידור שולבו והופיעו גם הקומיקאית והסטנדפיסטית הדר לוי שהיא גם מתנדבת העמותה, ליצנים בהם הליצן הידוע גיל דנינו שאף הוא מתנדב העמותה שנים רבות. העמותה חילקה לילדים בנוסף לילקוטים גם צעצועים, משחקים, ביגוד חדש ועוד.

צילומים: ג'ו לוציאנו

תפריט
נגישות