מבצע חלוקת שעוני המצוקה והחירום לניצולי שואה וקשישים של עמותת "יד עזר לחבר" ללא עלות תופס תאוצה אדירה !

  1. ראשי
  2. Events
  3. מבצע חלוקת שעוני המצוקה והחירום לניצולי שואה וקשישים של עמותת "יד עזר לחבר" ללא עלות תופס תאוצה אדירה !

רק לפני כחודש ימים החליטה עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג לפתוח במבצע חדש וחסר תקדים לטובת רווחתם של ניצולי השואה והקשישים בחלוקת שעוני מצוקה וחירום ללא עלות וכבר תופס המבצע וצובר תאוצה אדירה בקרב ניצולי שואה וקשישים בחיפה ובכלל ברחבי הארץ.

בתחילת כל מערך הלוגיסטי והמורכב של חלוקת שעוני המצוקה והחירום מינה מר סבג למנהלת הפרוייקט את הגב' מלי מסיקה שמדריכה ומסבירה לניצולי השואה אודות הפעלתו של השעון וכיצד משתמשים בו, כשתמיד היא עושה זאת באדיבות ובמסירות, בחן רב ובטוב טעם. בשעון המצוקה והחירום החדש אותו מחלקת העמותה ללא עלות קיים לחצן מצוקה SOS (אס.או.אס) אשר מחובר על ידי GPS (ג'י.פי.אס) למוקד החירום של העמותה 24/7 ומאפשרת לניצולי השואה לבצע גם גם שיחות וידאו במקרה הצורך היישר דרך הבקרה במוקד הנמצא ברחוב הנביאים בלב שכונת הדר הכרמל בחיפה.

יש לציין כי השעון מאפשר לצפות גם במיקומו של ניצול השואה והקשיש העונד את השעון בקלות רבה בכל רגע ועם דיוק מירבי של עד 10 מטר, בנוסף שעון המצוקה יכול למדוד ולראות גם את קצב הלב ולחץ הדם בכל רגע נתון, כמו – כן יש בו גם תזכורת לנטילת התרופות של הקשיש בעת הצורך. במהלך ההדרכה על שעוני המצוקה שנערכה היום (חמישי, 6.10) לניצולי השואה, אמר מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג: "במילה אחת עם שעון מצוקה כזה שיהיה על ידם של ניצולי השואה והקשישים הם אף פעם לא ירגישו לבד !"

בתוך כך נוסיף ונציין כי רק לפני מספר ימים חייו של ניצול שואה מפולין, בן 88, המתגורר בקריית החסד של העמותה בחיפה ניצלו בכך כשהוא השכיל להפעיל קריאת חירום ישירה מהשעון אותו ענד באותה העת על ידו, שנקלטה במוקד החירום והמצוקה. המוקדנים שהיו באותה המשמרת במוקד הבחינו מיידית במצוקתו של ניצול השואה ומיד הם הקפיצו את כוחות ההצלה של מד"א, לוחמי האש ומשטרת ישראל ביחד עם נציגי העמותה לדירת ניצול שואה אליה הוקפץ והגיע תוך מספר דקות גם מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג.

בהגעת כל כוחות ההצלה לזירת האירוע אל דירתו הנעולה של ניצול השואה בה הוא מתגורר, ניתן אישור לפרוץ את הדירה ומיד לאחר כניסת כוחות מד"א משטרה ולוחמי האש ונציגי המוקד פונה ניצול השואה להמשך טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

צילומים: אדיר יזירף.

 

תפריט
נגישות