מרגש: חיילי ספינת הטילים "אח"י עצמאות" 'סער 6' החדשה של זרוע הים שימחו את ניצולי השואה במסיבת ריקודים שמחה ועליזה   

  1. ראשי
  2. ארועים בעמותה
  3. מרגש: חיילי ספינת הטילים "אח"י עצמאות" 'סער 6' החדשה של זרוע הים שימחו את ניצולי השואה במסיבת ריקודים שמחה ועליזה   

בשבוע שעבר (רביעי, 6.10) עזבה למספר שעות קבוצה גדולה של חיילים את כל פעולותיהם המבצעיות החשובות והשוטפות, נוכל לגלות לכם כי היו אלה חיילים מזרוע הים של חיל הים, הם הגיעו אל קריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה וזאת על מנת לשמח את ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" ולהצטרף אליהם למסיבת הריקודים השגרתית והשבועית אותה הם עורכים מידיי יום רביעי בשבוע בערב באולם חדר האוכל של העמותה.

עוד נספר לכם כי קבוצת חיילים אלה היו חיילי ספינת הטילים החדשה אח"י עצמאות מדגם 'סער 6' שהצטרפה לזרוע הים ממש רק לפני כ-3 חודשים. ספינת "אח״י ״עצמאות״ היא השלישית מבין ארבע הספינות מדגם ׳סער 6׳ שהצטרפו לאחרונה לצי הישראלי. הגעתה מהווה אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה של מדינת ישראל, לרבות בתחום הכלכלי. הספינה מהווה נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים. לאחר הפלגה באורך שבועיים מגרמניה, ספינת אח"י עצמאות הגיעה לארץ ועגנה בבסיס חיפה. החיילים שהו בגרמניה תקופה ארוכה של חצי שנה עד לחזרתם עם הספינה לחיפה. טקס הגעת הספינה התקיים במעמד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג ובהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט.

ספינת הטילים החדשה אח"י עצמאות (צילום: דובר צה"ל)

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס הגעת הספינה (צילום: דובר צה"ל)

במהלך מסיבת הריקודים כשהוא רוקד עם אסתי ליבר, ניצולת השואה מפולין, בת 85, אמר סגן איתמר קנת: "זאת זכות גדולה וענקית עבורנו לעצור את פעילויותינו המבצעיות למספר שעות, לרדת מספינת הטילים ולהגיע לכאן אל ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" ולהצטרף ולשמח את ניצולי השואה של העמותה ולרקוד איתם ביחד. הכבוד והעונג העצום כולו שלנו. אדאג לכך ואעשה כל שביכולתי שכל חיילי ספינת הטילים שלנו "אח"י עצמאות" יגיעו לכאן בקבוצות לסירוגין לשמח את ניצולי השואה".

עוד במהלך מסיבת הריקודים השמחה והעליזה אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מר שמעון סבג: "יישר כוח וכל הכבוד לכם חיילי זרוע הים של חיל הים שעזבתם את כל פעילותכם המבצעית בספינת הטילים (סט"יל) "אח"י עצמאות" החדשה של חיל הים אותה הבאתם ממש לאחורנה מגרמניה, התברכנו בכם ! הגעתם אלינו כאן הערב לשמח את ניצולי השואה שלנו וזה כלל לא מובן מאליו. אתם שומרים עלינו לילות כימים, וניצולי השואה ואני לא נשכח אתכם לעולם ! אני מלא הערכה אליכם ומלא תודה מעומק ליבי. ברצוני להודות מקרב לב תודה ענקית גם לחיל הים ולמפקד זרוע הים העומד בראשה האלוף דוד סער סלמה על כל שיתוף הפעולה הפורה בין ניצולי השואה וזרוע הים של חיל הים, שיתוף פעולה מקסים הנעשה ביננו כבר שנים רבות, תודה ענקית על כי שלח אתכם היום לכאן לרקוד ולשמח את ניצולי השואה ולהשתתף במסיבת הריקודים השמחה ביחד עימם, תודה על כל שיתוף הפעולה הפורה ששיתפנו לאחרונה ביחד באריזת חבילות המזון לניצולי שואה ולנזקקים לקראת ראש השנה וחגי תשרי כשהגיעו חיילי קורס צוללן 121 אלינו אל מחסן המזון המרכזי בחיפה וגם לא אשכח שרק במשך כ – 4 שעות ארזו החיילים כמות יפה ונכבדת של קרוב ל-1,000 חבילות מזון שחולקו לחג לניצולי שואה ולמשפחות מעוטות יכולת. חיילים יקרים, המשיכ בפעולותיכם המבצעיות והחשאיות בים והעיקר שתשובו תמיד בשלום לנמל, זאת היא ערבות הדדית, היו ברוכים. ברצוני לאחל לכם המון בהצלחה בשירותכם בחיל הים. צאו, הפליגו, הנהיגו ושובו תמיד בשלום לנמל הבית והעיקר כמו שאומר השיר הידוע… “שרק יהיה הים שקט!”.

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", צילומים: טקס הגעת הספינה דובר צה"ל

תפריט
נגישות