מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "לראשונה בישראל תתקיים ברוב פאר והדר "תחרות וטקס מלכת היופי של ישראל של ניצולות השואה לשנת 2021" ב 16.11.2021 בירושלים !"

  1. ראשי
  2. Events
  3. מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "לראשונה בישראל תתקיים ברוב פאר והדר "תחרות וטקס מלכת היופי של ישראל של ניצולות השואה לשנת 2021" ב 16.11.2021 בירושלים !"

בתחרות וטקס בחירת מלכת היופי של ישראל לניצולות שואה האחרונה שהתקימה בישראל בחיפה בשנת 2018 היתה זאת ניצולת השואה מפולין, הגב' טובה רינגר, כיום בת 99 שזכתה בתואר היוקרתי הרם והנכסף של "מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2018", כאמור, זאת היתה גם התחרות האחרונה, מאז לא נערכו תחרויות מרגשות כאלה בשל משבר נגיף הקורונה כשפרץ והתחיל באותם ימים בו נערכה עמותת "יד עזר לחבר" לערוך את התחרות של שנת 2020 כשהיא היתה ממש דווקא ממש בקו הגמר של אמצע החזרות האחרונות לטקס שהיה אמור להיערך באולם מרכז הקונגרסים בחיפה לעיניי 3,000 צופים.

לפני מספר ימים החליט הוועד המנהל של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג כי למרות משבר הקורונה ובתקווה שהוא הולך ודועך, לקיים בכל זאת, אומנם בצורה מצומצמת ובהתאם להוראות התו הירוק את תחרות "מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2021" שתיערך לראשונה בישראל ובכלל בעולם ב-16.11.2021 דווקא בעיר הקודש, בירת ישראל ירושלים.

לקראת האירוע המרגש אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה מר שמעון סבג: "מי תהיה "מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2021" ? … סקרנים ? … את התשובה הזאת נדע כולנו ביחד בתאריך 16.11.2021 כשהתשובה תצא מירושלים בירת ישראל ! קיום התחרות בכל זאת השנה בירושלים היא עוד דרך שלנו ב"יד עזר לחבר" לתת לכמה שיותר ניצולי שואה רגעי נחת ואושר בערוב ימיהם, אנחנו רואים בקיום האירוע עוד ציון דרך של "יד עזר לחבר" שמהווה עבורנו סוג של נתינה ללא גבולות.

כולי שמח ונרגש לקיים למרות הכל אירוע מרגש זה ובהתאם להוראות התו הירוק כיום, במרכז המדיה והכנסים שבתוך מוזיאון "ידידי ישראל" בירושלים שאותו תרם עם הרבה אהבה למטרת האירוע מייסד המוזיאון הד"ר מיק אוונס, שממש לאחרונה גם השיק את בית הארחה החדש לניצולי שואה שהוקם בקמפוס מוזיאון "ידידי ישראל" בירושלים, כשהאירוח המלא שלהם במקום יהיה ללא עלות ובחינם לטובת רווחתם של ניצולי השואה. זהו הפרויקט, שנרקם תחת חזונו של מייסד המוזיאון הד"ר מייק אוונס, נבנה בעלות של כעשרה מיליון ₪, וכולל 7 דירות אשר מותאמות ומונגשות במיוחד לניצולי השואה הקשישים, ברמה של מלון חמישה כוכבים, הכולל מועדון, מטבח וחדר אוכל, חדרי כביסה ומחסנים. הפרויקט יכול לאכלס עד 14 אורחים במקביל.

התחרות השנה תהיה מרשימה ביותר גדולה, יפה ומקסימה כפי שלא נראתה בישראל ובכלל בעולם כולו. האירוע המרגש ייערך בהשתתפות ניצולי שואה, אומנים, אורחים רבים, שרים, חברי כנסת, אישי ציבור רבים, שגרירים וקונסולים של המדינות השונות ועוד הפתעות רבות וישודר גם בטלויזיה בשידור חי וישיר בארץ ולמיליוני צופים ברחבי מדינות העולם, כשהשנה, לראשונה ישתתף הקהל בארץ ובעולם בבחירת מלכת היופי של ישראל לניצולות שואה. הצבעה תאופשר דרך דף הפייסבוק של מוזיאון "ידידי ישראל" ושל עמותת "יד עזר לחבר". על הנחיית הטקס השנה תופקד הדוגמנית הבינלאומית ומנחת הטלויזיה מורן אטיאס, כשלצידה על הבמה יהיה זה הבדרן, מלחין, מעבד המוזיקלי ויקיר העמותה ננסי ברנדייס שהנחה את כל התחרוית בכל 10 השנים שחלפו. על ניצוח ההפקה מנצחת ביד רמה במקצועיות ובמסירות הגב' יערית שושן – סבג ממשרד הפירסום "the brand house" ושותפתה במשרד הפירסום הגב' רוני ססובר.

בין שופטי התחרות השנה יהיו תמר האוזנר – רוה יו"ר חברת החדשות 12, הד"ר איזבלה גרינברג מבכירי הרופאים הפסיכיאטרים לשעבר במחלקה הפסיכיאטרית בקריה הרפואית לבריאות האדם-רמב״ם והיא מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכוגריאטרי לשעבר של בבית החולים רמב"ם, עמותת "יד עזר לחבר" העניקה בשנת 2017 העניקה עמותת "יד עזר לחבר" לד"ר איזבלה גרינברג את פרס "מפעל חיים" על תרומתה העצומה וסיועה במשך קרוב ל-20 שנה לניצולי שואה מ״הבית החם״ של העמותה וגם מחוצה לו. בתוך כך יש לציין כי לפני כעשר שנים, החל משנת 2012 יזמה והגתה הד"ר גרינברג את המיזם והפרוייקט רב ההיקף ומרגש במיוחד – ״תחרות מלכת היופי של ניצולות השואה״ אותה עורכת ומקיימת העמותה מידיי שנה, קרוב לעשור שנים, פרוייקט ומיזם זה זכה בכל שנות התחרות לתהודה רבה ברחבי הארץ ורבים ממדינות העולם מבחינת חשיבותו. בשנת 2018 הוענק לד"ר גרינברג התואר הרם והנכסף "יקיר חיפה".

עוד בין שופטות התחרות יהיו גם נציגת הדור השני לשואה לאה שנירר, בת לאם מתאומי מנגלה הפועלת בכל העולם לפעילויות זכרון השואה ומי שהיא שגרירה בארץ ובעולם ומובילה את "זיכרון בסלון" למען ניצולי השואה בישראל, אשת העסקים, בעלת רשת בתי הספר למקצועות היופי, הדוגמנית ומלכת היופי של ישראל לשנת 1992 רווית אסף, מפיקת האירועים אירית רחמים, מעצב האופנה הישראלי דרור קונטנטו, אשת העסקים בתחום מוצרי הקוסמטיקה, דוגמנית צמרת בעברה וחברת הכנסת לשעבר פנינה רוזנבלום,  הדוגמנית ומנחת הטלויזיה נטלי דדון, אשת העסקים רות לבייב יליזרוב, נערת ישראל ירין בוזגלו ונועה כוכבא היא מלכת היופי של ישראל לשנת 2021 שנבחרו והוכתרו ממש לפני מספר ימים. במהלך האירוע המרגש יופיע גם הזמר ויוצר המוזיקה הידוע בעלת המוטיבים והמקצבים הלטיניים רותם כהן שיטול חלק במופע בהתנדבות מלאה.

השבוע כבר החלו ההכנות האחרונות לתחרות באולם האירועים היפה והמפואר של מוזיאון "ידידי ישראל" השוכן במרכז העיר ירושלים בשכונה הירושלמית הפסטורלית נחלת שבעה. ההכנות נמצאות ממש בעיצומן כשלשלב הגמר של התחרות הגיעו 10 ניצולות שואה שגילן נושק ל-80, 90 וגם יותר, כולן גיבורות ואמיצות ששרדו את תופת מחנות ההשמדה. בתוך כך יש לציין כי השנה, מבין מאות מועמדות נבחרו 10 מתמודדות סופיות שיגיעו ביום שלישי, 16 בנובמבר למתחם מוזיאון "ידידי ישראל". במהלך היום הן יאופרו ויתפנקו על ידי צוות מאפרים, סטייליסטים וספרים מקצועיים המתנדבים כדי להכין את המתמודדות לתחרות מרגשת זאת.

אלה הן הנשים הנאות- פנימית וחיצונית, שניצחו את השואה הארורה ואף יזכו לכבוד גדול של מלכת יופי של ממש עם הסרט המסורתי, כתר, זר פרחים ושורה של מתנות אותם תרמו נותני החסות למינהם מטרת התחרות היא לשמח ולהגשים חלום לכמות גדולה של נשים גיבורות שורדות שואה ולתת להן הזדמנות ליום אחד להיות יפות, לקבל את מלוא תשומת הלב, לשמוח ולהתפנק. זהו אירוע חשוב ביותר ואני גאה לערוך ולקיים אותו ! את הסיפורים העצובים כולנו מכירים ושומעים מידיי שנה בשנה, הקונספט המהמם הזה הוא אחר עבור הנשים האלה. להראות דווקא כמה הן חזקות.

הנשים האלו איבדו את משפחתן, את ההורים, חלקן גם ילדים אבל הן הסתכלו קדימה והמשיכו הלאה. וכן, זה הופך אותן ליפות וגם לגיבורות, זה לא יופי רק של חיצוניות. היופי הוא גם יופי פנימי של חוזק ועוצמה נשית. בסיומו של הטקס החגיגי נעניק להן את הסרטים של מלכות היופי וכתר יעטר את ראשן. הנשים, ניצולות השואה כבר מבוגרות ולא יהיו כאן לעוד זמן, היום הזה הוא חוויה שתישאר איתן לעוד שנים, ניצולות השואה יזכו לחיבוק חם לא רק באירוע אלא לתקופה ארוכה יותר. אין יפה ומרגש יותר מלהתכנס באולם אחד – ניצולות שואה וצאצאיהם ומתנדבים רבים, כולם יחד למטרה זו. אירוע חשוב ומרגש זה זהו סיפורה היפה של מדינת ישראל, של החברה הישראלית, זה הכוח וההצלחה שלנו. ניצולות השואה הן הגיבורות האמיתיות של כולנו ובזכותן אנחנו כאן היום ! ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

צילומים: © כל הזכויות שמורות לצלם הרישמי של התחרות לשנת 2021 ג'ו לוצ'יאנו, אדיר יזירף.

תפריט
נגישות