סלינה שטיינפלד בת ה-86 ילידת רומניה מחיפה היא מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2021 ● סיקור בלעדי נרחב ומיוחד מהתחרות המרגשת

  1. ראשי
  2. Events
  3. סלינה שטיינפלד בת ה-86 ילידת רומניה מחיפה היא מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2021 ● סיקור בלעדי נרחב ומיוחד מהתחרות המרגשת

ניצולת השואה מרומניה סלינה שטיינפלד בת ה-86 המתגוררת בחיפה הוכתרה הערב (שלישי, 16.11.2021) למלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2021, בטקס תחרות "מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2021" אותה יוזמת ומפיקה עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג בשיתוף עם מוזיאון "ידידי ישראל" שנערך ברוב פאר והדר ולראשונה בישראל במרכז המדיה והכנסים של מוזיאון זה.

צילום: Alejandro Ernesto Pérez Estrada

לאחר הכתרתה וזכייתה בתואר הרם והנכסף של "מלכת היופי" אמרה סלינה שטיינפלד עם דמעות בעיניים ובהתרגשות עצומה: "כולי שמחה, אני מתרגשת מאוד בכלל מכל המעמד הזה והבחירה שלי מהמעמד ומכל האורחים הרבים והמכובדים שהגיעו לכאן הערב לירושלים. אנחנו כולנו ניצולי שואה חייבים להיות חזקים בכל מקום, לדעת לשמור על עצמנו והכי חשוב זה לעזור האחד לשני, לכבד את הזולת, והחשוב מכל לא להשאיר מאחור אנשים אומללים לבד". בתוך כך יש לציין כי גם כיום בגילה, שטיינפלד מסייעת ומתנדבת מספר פעמים בשבוע בביקורי בית אצל ניצולי שואה המתגוררים בעיר חיפה, מקום מגוריה.

בתחרות וטקס בחירת מלכת היופי של ישראל לניצולות שואה הקודמת שהתקיימה בישראל בחיפה בשנת 2018 היתה זאת ניצולת השואה מפולין, הגב' טובה רינגר, כיום בת 99 שזכתה בתואר של "מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2018", מאז לא נערכו תחרויות מרגשות כאלה בשל משבר נגיף הקורונה כשפרץ והתחיל באותם ימים בו נערכה עמותת "יד עזר לחבר" לערוך את התחרות של שנת 2020 כשהיא היתה ממש דווקא ממש בקו הגמר של אמצע החזרות האחרונות לטקס שהיה אמור להיערך באולם מרכז הקונגרסים בחיפה לעיניי 3,500 צופים, מאות ניצולי שואה מרחבי הארץ אף רכשו כרטיסים במחיר של 1 ש"ח להזמנת כבוד זוגית.

התחרות שנראתה הערב בירושלים היתה מרשימה ביותר, גדולה, יפה ומקסימה כפי שלא נראתה בישראל ובכלל בעולם כולו. האירוע המרגש נערך בהשתתפות ניצולי שואה, אומנים, אורחים רבים, אישי ציבור רבים, שגרירים וקונסולים של המדינות השונות ושודר גם בטלויזיה בשידור חי וישיר בארץ ולמיליוני צופים ברחבי מדינות העולם, כשהשנה, לראשונה השתתף הקהל בארץ ובעולם בבחירת מלכת היופי של ישראל לניצולות שואה. ההצבעה למתמודדות התאפשרה מבעוד מועד לפני התחרות דרך דפי הפייסבוק של מוזיאון "ידידי ישראל" ועמותת "יד עזר לחבר". על הנחיית הטקס אותה הינחו בחן רב ובטוב טעם היו הדוגמנית הבינלאומית ומנחת הטלויזיה מורן אטיאס, כשלצידה על הבמה היה זה הבדרן, המלחין, המעבד המוזיקלי ויקיר העמותה ננסי ברנדייס שהנחה את כל התחרוית בכל 10 השנים שחלפו. על ניצוח ההפקה אותה ניצחה ביד רמה, במקצועיות ובמסירות רבה הגב' יערית שושן – סבג ממשרד הפירסום "the brand house" ושותפתה במשרד הפירסום הגב' רוני ססובר.

בין שופטות התחרות השנה היו הד"ר איזבלה גרינברג מבכירי הרופאים הפסיכיאטרים לשעבר במחלקה הפסיכיאטרית בקריה הרפואית לבריאות האדם-רמב״ם והיא מומחית לפסיכיאטריה ומנהלת השירות הפסיכוגריאטרי לשעבר של בבית החולים רמב"ם, עמותת "יד עזר לחבר" העניקה בשנת 2017 העניקה עמותת "יד עזר לחבר" לד"ר איזבלה גרינברג את פרס "מפעל חיים" על תרומתה העצומה וסיועה במשך קרוב ל-20 שנה לניצולי שואה מ״הבית החם״ של העמותה וגם מחוצה לו. בתוך כך יש לציין כי לפני כעשר שנים, החל משנת 2012 יזמה והגתה הד"ר גרינברג את המיזם והפרוייקט רב ההיקף ומרגש במיוחד – ״תחרות מלכת היופי של ניצולות השואה״ אותה עורכת ומקיימת העמותה מידיי שנה, קרוב לעשור שנים, פרוייקט ומיזם זה זכה בכל שנות התחרות לתהודה רבה ברחבי הארץ ורבים ממדינות העולם מבחינת חשיבותו. בשנת 2018 הוענק לד"ר גרינברג התואר הרם והנכסף "יקיר חיפה".

עוד בין שופטות התחרות היו גם נציגת הדור השני לשואה הגב' לאה שנירר, בת לאם מתאומי מנגלה הפועלת בכל העולם לפעילויות זכרון השואה ומי שהיא שגרירה בארץ ובעולם ומובילה את "זיכרון בסלון" למען ניצולי השואה בישראל, אשת העסקים, בעלת רשת בתי הספר למקצועות היופי, הדוגמנית ומלכת היופי של ישראל לשנת 1992 רווית אסף, מירב בן שלום המשנה למנכ"ל ונציגת עמותת "יד עזר לחבר", מפיקת האירועים אירית רחמים, אשת העסקים בתחום מוצרי הקוסמטיקה, דוגמנית צמרת בעברה וחברת הכנסת לשעבר פנינה רוזנבלום, הדוגמנית ומנחת הטלויזיה נטלי דדון, אשת העסקים רות לבייב יליזרוב, נערת ישראל ירין בוזגלו ונועה כוכבא היא מלכת היופי של ישראל לשנת 2021 שנבחרו והוכתרו ממש לפני מספר ימים. במהלך האירוע המרגש הופיע הזמר ויוצר המוזיקה הידוע בעלת המוטיבים והמקצבים הלטיניים רותם כהן שנטל חלק באירוע בהתנדבות מלאה.

את הכתר העניקו למלכת היופי הזוכה ידידת עמותת "יד עזר לחבר" אשת העסקים ירדנה עובדיה התורמת ומסייעת רבות לטובת רווחתם של ניצולי השואה בישראל ואת הסרט שעליו רשום התואר של מלכת היופי של מלכת היופי העניקו לה הד"ר מייק אוואנס, מהאוונגליסטים המשפיעים ביותר בעולם. אוואנס תורם רבות לניצולי השואה בישראל מזה שנים רבות ודואג לצרכיהם הבסיסיים ומר שמעון סבג מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר".

בתחילת האירוע המרגש אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", מר שמעון סבג: "קיום תחרות מלכת היופי בכל זאת השנה בירושלים היא עוד דרך שלנו ב"יד עזר לחבר" לתת לכמה שיותר ניצולי שואה רגעי נחת ואושר בערוב ימיהם. אני שמח ונרגש לקיים אירוע מרגש זה למרות הכל ובהתאם להוראות התו הירוק במרכז המדיה והכנסים שבמתחם מוזיאון "ידידי ישראל" בירושלים. ד"ר מייק אוואנס תורם רבות לניצולי השואה. ממש לאחרונה הוא השיק את בית הארחה לניצולי שואה בירושלים בעלות של כעשרה מיליון שקלים המאפשר אירוח מלא בחינם וללא עלות לניצולי שואה בירושלים. ד"ר אוונס פועל למען ניצולי השואה ותורם באופן שוטף מזה שנים רבות. המתמודדות התכוננו לתחרות מספר שבועות, כאשר לשלב הגמר של התחרות הגיעו 10 ניצולות שואה שגילן נושק ל-80, 90 ואף יותר, מתוך מאות מתמודדות, כולן גיבורות ואמיצות ששרדו את תופת מחנות ההשמדה, והגיטאות ניצחו את השואה וזכו לכבוד של מלכות יופי של ממש עם הסרט המסורתי, כתר, זר פרחים ושורה של המון מתנות. מטרת התחרות היא לשמח ולהגשים חלום לנשים גיבורות שורדות שואה שירגישו פינוקים ותשומת לב ויכניסו שמחה לחייהן".

לאחר בחירת ניצולות השואה שזכו בתואר אמר נרגשות בדבריו מר סבג: "הנשים האלו איבדו את משפחתן, את ההורים, חלקן גם ילדים אבל הן הסתכלו קדימה והמשיכו הלאה. וכן, זה הופך אותן ליפות וגם לגיבורות, זה לא יופי רק של חיצוניות. היופי הוא גם יופי פנימי של חוזק ועוצמה נשית. בסיומו של הטקס החגיגי הענקנו להן את הסרטים של מלכות היופי וכתר עיטר את ראשן. הנשים, ניצולות השואה כבר מבוגרות ולא יהיו כאן לעוד זמן, הערב הזה ואירוע מרגש ומכונן זה הזה הוא חוויה שתישאר איתן לעוד שנים, ניצולות השואה זכו לחיבוק חם לא רק הערב באירוע אלא לתקופה ארוכה יותר. אין יפה ומרגש יותר מלהתכנס באולם אחד – ניצולות שואה וצאצאיהם ומתנדבים רבים, כולם יחד למטרה זו. אירוע חשוב ומרגש זה זהו סיפורה היפה של מדינת ישראל, של החברה הישראלית, זה הכוח וההצלחה שלנו. ניצולות השואה הן הגיבורות האמיתיות של כולנו ובזכותן אנחנו כאן היום ! ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

עוד נוסיף כי ביום שלפני התחרות והאירוע חגגה עמותת "יד עזר לחבר" לכל עשרת מתמודדות התחרות גם חגיגת בת מצווה מרגשת ברחבת הכותל המערבי בירושלים כשאת הבוקר הן התחילו בארוחת בוקר מפנקת בבית ההארחה "ידידי ישראל" אותו השיק לאחרונה הד"ר מייק אוונס בעלות של 10 מיליון שקלים, בית ההארחה מארח את ניצולי השואה בכל ימות השנה בחינם וללא עלות. במהלך הבוקר הגיעו לברך את המתמודדות גם ראש העיר ירושלים לשעבר, חבר הכנסת ניר ברקת, כשלצידו הד"ר מייק אוונס ומייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג שאמר: "כולי התרגשות אדירה ועצומה ואגלה לכם גם שדמעות זלגו מעיניי למראה ניצולות השואה שהגיעו לכותל היום לחגוג את חגיגת בת המצווה אותה גזלו להן הנאצים בתקופת השואה, אנחנו נדאג לפנק את ניצולות השואה ולהעלות חיוך על פניהם, ולהחזיר להן את שמחת החיים אותה הן איבדו בשואה".

לחגיגת בת המצווה מרגשת זאת הגיע גם רב הכותל המערבי כבוד הרב שמואל רבינוביץ שבירך ונתן לכלות השמחה את מיטב הברכות, במהלך אירוע מרגש זה לא נשארה אף עין יבשה. נוסיף כי מי שעמל וטרח לילות כימים להצלחתו של אירוע בת המצווה מרגשת זאת בכותל המערבי בירושלים היה מר חביב אוחנה מנהל התיפעול והלוגיסטיקה המסור והנאמן של עמותת "יד עזר לחבר".

בתוך כך נציין כי מוזיאון "ידידי ישראל" הוא מרכז היסטורי חווייתי בנושא ציונות, הנותן במה לסיפורי הגבורה והחסד של לא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול בכל דרך שרק יכלו, מול תלאות וקשיים אישיים, מתוך אמונה, להשבת העם היהודי לארצו המיועדת בציון, ושגשוגו, לאורך כל השנים החל מההבטחה התנכ"ית, דרך תקופות שונות, ועד ימינו אנו. המוזיאון מספק למבקר חוויה ויזואלית ורגשית ומוביל אותו אל מסע בעקבות ההיסטוריה, דרך 7 מיצגי מולטימדיה אור קוליים מתקדמים המשלבים עיצוב, טכנולוגיה ואפקטים שלא נראו קודם בארץ. המוזיאון שוכן במרכז העיר ירושלים ברחוב הרב יוסף ריבלין 20 בשכונת נחלאות הירושלמית והפסטורלית.

תחרות "מלכת היופי של ניצולות השואה לשנת 2021" אותה עורכת ומקיימת העמותה מידיי שנה זכה השנה לתהודה רבה ברחבי הארץ ובכלל ברוב המדינות השונות ברחבי העולם כולו מבחינת חשיבותו. בכתבה זאת תוכלו לצפות במבחר כתבות אודות התחרות המרגשת ששודרה ברחבי מדינות העולם.

צילומים: © כל הזכויות שמורות לצלם הרישמי של התחרות לשנת 2021 ג'ו לוצ'יאנו, צילומים נוספים: אדיר יזירף, יובל הנדלר, Alejandro Ernesto Pérez Estrada,

 

 

תפריט
נגישות