נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג: "העירנות ותשומת הלב שלכם בעמותת "יד עזר לחבר" והושטת היד הנדיבה והסיוע לניצולי השואה מעוררת בכולנו השראה ומזכירה שהמלאכה עוד רבה ושאנו לא בני חורין להיפטר מזה, אז תודה רבה לכם ויישר כוחכם !"

  1. ראשי
  2. Events
  3.  נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג: "העירנות ותשומת הלב שלכם בעמותת "יד עזר לחבר" והושטת היד הנדיבה והסיוע לניצולי השואה מעוררת בכולנו השראה ומזכירה שהמלאכה עוד רבה ושאנו לא בני חורין להיפטר מזה, אז תודה רבה לכם ויישר כוחכם !"

עמותת "יד עזר לחבר" השיקה השבוע את הסניף ומוקד החירום והמצוקה החדש לניצולי שואה וקשישים בירושלים

בשקט בשקט וללא יותר מידי רעשי רקע וכהרגלה בקודש מזה שלושה עשורים השיקה וחנכה הבוקר (חמישי, 25.11.2021) עמותת "יד עזר לחבר" בשיתוף עם "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" את סניפה ומשרדה החדש בו שוכן גם מוקד החירום והמצוקה לניצולי שואה בבירת ישראל, הנמצא ברחוב כנפי נשרים 20 בעיר הקודש ירושלים.

לרגל אירוע מרגש ומכונן זה שלח את בירכתו לאירוע גם נשיא מדינת ישראל מר יצחק הרצוג, שבירך ואמר: "מכובדיי, מר שמעון סבג, פרופ' ביל פרידמן ואתם פעילות ופעילים, מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר", פתיחת המוקד והמשרד הירושלמי החדש שלכם היא הזדמנות מצויינת לשלוח לכם מילות ברכה ותודה, על העשייה החשובה והמרגשת שלכם ברחבי הארץ לאורך השנים. מעמדם ומצבם של ניצולי ושורדי השואה והעובדה שרבים מהם חיים בסבל מתמשך אחרי שחוו את השבר הגדול ביותר שאפשר להעלות על הדעת, מצב שקשה לקבל אותו, זהו אחד מהפצעים הכואבים ביותר שלנו כחברה, פצע שתובע תיקון ואת התיקון הזה אתם ב"יד עזר לחבר" עמלים לעשות יום יום, שעה שעה, עם כל יוזמה וכל הפרוייקטים ביצירתיות, במקוריות ובמסירות רבה. בפרוייקטים להפגת בדידות וחלוקת שעוני המצוקה לליווי השורדים והבטחת שלומם, בחלוקת מזון ובדאגה יומיומית לכל מחסור והעירנות שלכם ותשומת הלב והושטת היד הנדיבה אתם מעוררים בכולנו השראה ומזכירים שהמלאכה עוד רבה ושאנחנו לא בני חורין להיפטר מזה, אז תודה רבה לכם ויישר כוחכם, עלו והצליחו !".

מיד בתחילת האירוע נקבעה מזוזה בדלת הראשית של המשרד והמוקד, על קביעת המזוזה בירך הרב המקובל כבוד הרב יגאל שריקי שהגיע לברך במיוחד מהעיר הדרומית אופקים. האירוע נערך במעמד מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג, סמנכ"ל העמותה עו"ד איתי סויסה ומנהל התיפעול והלוגיסטיקה שלה מר חביב אוחנה, מנהל הסניף החדש בירושלים מר חיים זולטי, נציגי ה"שגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" בראשותו של הנשיא הד"ר יורגן בולר, מנהלת מחלקת הרווחה בשגרירות הגב' ניקול יודר וסגנית מחלקת הרווחה הגב' יהודית סץ, הגב' מיכל פונדמינסקי ממחלקת הרווחה בירושלים, ידידת העמותה לה הוענק לפני ימים ספורים גם "מגן הצדק החברתי" של העמותה, המתנדבת הדוגמנית הבינלאומית ומנחת הטלויזיה מורן אטיאס העושה לילות כימים לטובת רווחתם של ניצולי השואה בישראל, רבים ממתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" ועוד. על ניצוח הפקת אירוע מרגש זה ניצחה ביד רמה, במקצועיות ובמסירות רבה הגב' יערית שושן – סבג ממשרד הפירסום החברתי "the brand house".

מוקד חירום וסיוע זה ישמש גם כמוקד מצוקה ויעמוד לטובת רווחתם של אלפי ניצולי שואה המתגוררים בעיר ירושלים והסביבה והכל ללא עלות וללא תשלום. מוקד החירום בירושלים נפתח במטרה להוביל לשיפור איכות חייהם ולהעניק הקלה מיידית על מצוקתם של ניצולי השואה והוקם בשיתוף ובסיועה של ה"שגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים".

מוקד חירום זה יהיה מחובר ומקושר בין כל סניפי העמותה השונים הפזורים בפריסה הארצית בישראל ובעיקר עם מוקד החירום המרכזי הארצי הנמצא בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בעיר חיפה.

במהלך האירוע נשא דברים מרגשים מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג, שאמר עם דמעות בעיניו: "עבורי כאן היום בירושלים זהו אירוע היסטורי ומכונן ואוכל גם לגלות לכם כי זהו עבורי גם חלום שהתגשם, זהו יום חג עבורי ועבור כל בני משפחתי ודווקא בתקופה קשה ולא פשוטה, בואו וננצח את הבדידות של ניצולי השואה והקשישים ביחד ! מוקד החירום והמצוקה בירושלים נפתח בעקבות הפערים החברתיים והכלכליים ההולכים ונפערים כיום בתוך החברה הישראלית. המוקד יהיה מהמתקדמים בישראל ויינתנו בו מידיי יום שירותים נרחבים ורחבי היקף של השאלת ציוד רפואי ושיקומי, כשהציוד בהם מחוללי חמצן, כיסאות גלגלים, כסאות למקלחת, הליכונים, קביים, מחוללי מקלות הליכה וציוד רפואי חדיש תקני ומגוון לכל ניצול שואה וקשיש וכל זאת ניתן למבקשים ללא תשלום, ללא ערבות וללא פיקדון, פשוט באים לוקחים, משתמשים ומחזירים. ניצולי השואה הם הגיבורים האמיתיים של כולנו ובזכותם אנחנו כאן היום ! ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך".

עוד במהלך האירוע בירך את כל הנוכחים ומתנדבי העמותה גם נשיא "השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים" הד"ר יורגן בולר, שאמר נרגשות: "כל הכבוד לכולם ולך מר שמעון סבג על המקום היפה הזה והכל לטובתם של ניצולי השואה כאן בירושלים והסביבה, אנחנו נעשה כל שביכולתינו לסייע לכם ולעזור לכל ניצולי השואה. אין לי צל של ספק שמוקד חירום ומצוקה זה יתרום רבות לטובת רווחתם של ניצולי השואה, עם בהפגת הבדידות, עם בחלוקת שעוני החירום והמצוקה, עם בחלוקת חבילות המזון, והשאלת הציוד הרפואי, יישר כוח, אלוהים יברך אתכם !".

בתוך כך, יש לציין כי אחת מחוליותיו החשובות והעיקריות של מוקד המצוקה החדש בירושלים שתתפוס פעילות נרחבת ורבה תהיה "יחידת האופנועים" העילית שתפוזר בכל רחבי העיר ירושלים שהוקמה במיוחד למטרת סיוע לכל המערך הלוגיסטי חסר התקדים והנרחב של המוקד שתיתן מענה מיידי ראשוני ומהיר ביותר לטובת ניצולי שואה וקשישים בעיר ירושלים והסביבה.

 

פעילותו היומיומית והשוטפת של מוקד החירום והמצוקה בירושלים תהיה לאורך כל ימי השבוע וזאת על מנת לסייע לניצולי השואה והקשישים שיקל על חייהם של ניצולי השואה הסובלים ממחסור, בדידות וחולי וחווים רגשות של ייאוש וחוסר אונים, המוקד יפחית את תחושת הבדידות בקרב ניצולי השואה וקשישים.

במוקד החירום והמצוקה יהיה ניתן לקבל שירותים חיוניים של השאלת ציוד רפואי ואביזרי שיקום למינהם, מחולל חמצן, שעוני מצוקה לקשישים, טאבלט מיוחד עם מצלמות מעקב לסיוע רצוף בבית ניצול השואה, אוכל חם וחלוקת חבילות מזון, תרופות, שיעניקו כל אלה תקווה לניצולי שואה וקשישים, כשהכל יינתן ללא עלות והכל לטובת רווחתם של ניצולי השואה והקשישים בעיר ירושלים והסביבה.

מוקד החירום והמצוקה החדש בירושלים של עמותת "יד עזר לחבר" יפעל מסביב לשעון 24 שעות ביממה ובמהלך כל ימי השבוע ויופעל בהתנדבות מלאה ע"י מוקדניות וטלפניות בנות השירות הלאומי ומתנדבים שיקבלו סיוע רציף ואישי ממתנדבים נוספים של עמותת "יד עזר לחבר". המוקד יפעל למען הפגת בדידותם של ניצולי השואה והקשישים, מחלק להם מַעַרְכות טאבלט מיוחדות עם מצלמות מונגשות המאפשרות להם לקבל שיחות בִּלחיצת כפתור, כדי שיוכלו לשמור בקלות על קשר עם מוקד המצוקה ובכלל גם עם בני משפחותיהם ועוד.

עוד תוך כדי האירוע ובמהלך השקתו של מוקד המצוקה חילקה העמותה לניצולי שואה המתגוררים בעיר ירושלים עשרות חבילות מזון ושעוני מצוקה חדישים בעלי טכנולוגיה חדישה ומתקדמת ביותר בהם יש לחצן מצוקה SOS אשר מחוברת על ידי GPS למוקד, ומאפשרת להם גם שיחות וידאו במקרה הצורך היישר דרך הבקרה במוקד.

כמו-כן השעון מאפשר גם לצפות במיקומו של ניצול השואה והקשיש העונד את השעון בקלות רבה בכל רגע ועם דיוק מירבי של עד 10 מטר, בנוסף שעון המצוקה מודד גם את קצב הלב ומאפשר לראות גם את קצב הלב ולחץ הדם בכל רגע נתון, תהיה בו גם תזכורת לנטילת תרופות. במילה אחת עם שעון מצוקה כזה שיהיה על ידם, ניצולי השואה והקשישים אף פעם לא ירגישו לבד !

 

 צילומים: ג'ו לוצ'יאנו, יובל הנדלר.

תפריט
נגישות