חג החנוכה: שוטרי "משמר הגבול" ומאות מתנדבים כבשו ושימחו את ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה 

  1. ראשי
  2. Events
  3. חג החנוכה: שוטרי "משמר הגבול" ומאות מתנדבים כבשו ושימחו את ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה 

כידוע לכולם, החודש הגיע חודש כסלו בו חל גם חג החנוכה, בחג זה האור גובר על החושך, בחודש כסלו מצווים כולנו לפתוח גם את הכיס וגם את הלב. חג החנוכה הוא חג של שמונה ימים, חג שמח במיוחד בו מדליקים את נרות החנוכה, אוכלים סופגניות ועוד, גם ב"בית החם לניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר", ובכל יום מימי החג הגיעו מאות מתנדבים של קבוצות רבות שונות ומגוונות להדלקת נרות החנוכה, לשמח לשיר, לרקוד ולאכול סופגניות ביחד עם ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" אשר בקריית החסד של העמותה ברחוב קסל שבחיפה.

מידיי ערב בימי חג החנוכה, אך גם במהלך היום התקיימו הדלקות נרות מרשימות, מכובדות מקסימות ומרגשות בחדר האוכל ובמועדון החברתי של ניצולי השואה הנמצא ברחבת המוזיאון בעמותה. בתחילת החג (ראשון, 28.11.2021) בבוקר, הגיעה קבוצה גדולה חיילי זרוע הים של חיל הים ושל תלמידים ותלמידות של מועצת התלמידים של חטיבה א' מהעיר נשר הסמוכה לחיפה כדי לשמח את ניצולי השואה. יש לציין כי לתלמידי חטיבה א' בנשר יש קשר הדוק ורצוף רב שנים עם ניצולי השואה של העמותה. התלמידים שרו את שירי החג וחילקו פרחים ושתילים לניצולי השואה. היה מרגש ביותר !

להדלקת הנר הראשון של חג החנוכה (ראשון, 28.11.2021) בערב, שנערכה ושודרה בשידור חי באמצעות תוכנת "זום" ביחד עם מפכ"ל משטרת ישראל רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי הוזמנו ניצולי השואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של העמותה אל בסיס משמר הגבול (מג"ב) של מרחב חוף הנמצא אי שם, מג"ב חוף אחראי על משימות מג"ב בשטח מחוז חוף.

בבסיס, חיכתה לניצולי השואה קבלת פנים מפוארת ומרשימה אותה ערכו כל שוטרי היחידה שנכחו בבסיס בראשותו ובפיקודו של סנ"צ (סגן ניצב) שרון חן ומפקד יחידת שחר חוף  רפ"ק (רב פקד) שלומי בן הרוש, ניצולי השואה הוזמנו להדליק את הנר הראשון של חנוכה לצידי מפקד היחידה והשוטרים, כשהכל נעשה עם שירה וריקודים בחן רב ובטוב טעם. עם סיום האירוע הוחזרו ניצולי השואה בתוך ניידת המשטרה שהביאה אותם חזרה לביתם בקריית החסד שבחיפה.

למחרת, ביום שני (29.11.2021) בבוקר הגיעה קבוצה גדולה של של עובדי ממפעל ההייטק "ספירל סולושיין" מאיזור תעשייה משגב הסמוך לכרמיאל כדי לשמח את ניצולי השואה לחג החנוכה. אל מסיבת חג שמחה זאת הצטרף גם ידיד העמותה הוותיק המוזיקאי והזמר מומי אלמוג שעם הגיטרה הלהיב את כל הנוכחים בשירי החנוכה משמחים.

ימי החנוכה תופסים תאוצה ואור החנוכיה גובר ומתעצם כשלהדלקת הנר השלישי של חנכוה ביחד עם ניצולי השואה הגיעו שחקני קבוצת ילדים ב' של מועדון הכדורגל "מכבי נווה שאנן אלדד" בחיפה. ערכיו היפים של מועדון הכדורגל "מכבי נווה שאנן אלדד" בניהולו של אלי פסו ידועות כבר שנים רבות בישראל ותמיד היתה זורמת ונושבת ברוחו ערבות הדדית, יישום הפסוק "ואהבת לרעך כמוך", אהבת האדם ללא הבדלי גזע, דת ומין.

שנים רבות דאגו במועדון זה גם לחינוך אהבת האחר והשונה והוכיחו כי גם להם יש מקום של כבוד בחברה הישראלית, אהבת הארץ והשאיפה תמיד להגיע כמה שיותר גבוה למעלה הם דרך החיים שלהם. הילדים, שחקני הקבוצה שימחו את ניצולי השואה בשירי החג.

עוד נציין כי מי שעזבו את כל משימותיהם המשטרתיות, המבצעיות והחשובות והגיעו לשמח את ניצולי השואה היו שוטרי "משמר הגבול" (מג"ב) של יחידה 306 של מג"ב חוף, הם באו לברך ולחגוג בהדלקת הנר החמישי (חמישי, 2.12.2021) של החג, לשמח את ניצולי השואה בשירה וריקודים, היה שמח ביותר לראות ניצולי שואה בני 80, 90 ואף יותר רוקדים לצד שוטרות ושוטרי מג"ב הצעירים. על הנרות בירך ביחד עם ניצול שואה, רס"ר היחידה אריאל ונטורה.

בתוך כך נציין כי קבוצת שוטרי "משמר הגבול" סיירו במוזיאון לזכר קורבנות השואה, קיבלו סקירה מקיפה אודות ה"בית החם לניצולי השואה" אשר בקריית החסד של העמותה. יחידה 306 של מג"ב מאמצת כבר קרוב ל- 10 שנים ולאורך כל ימות השנה את ניצולי השואה של העמותה. גם במפגש מרגש זה לא נשארה אף עין יבשה.

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג אמר באירוע: "חג החנוכה הוא חג האורים, חג שכולו אור וחג שמח, לכן חשוב לי להביא מעט מן האור לאותם ניצולי שואה האנשים גיבורים, שבזכותם אנחנו פה. חג החנוכה חל בחודש כסלו, חודש בו אנו כולנו מצווים לפתוח גם את הכיס וגם את הלב, זה ממש פשוט נפלא ומקסים ששוטרים, חיילים ותלמידים מקדישים מזמנם החופשי ומגיעים אלינו לשיר לרקוד ולשמח את הדיירים הקשישים של ה"בית החם של ניצולי השואה", כשיש להם רק מטרה אחת לשמח את הדיירים הקשישים האלה שסבלו קשות בתקופת השואה, שוטרי משמר הגבול אתם מהווים דוגמא ומופת לכולנו, כל הכבוד לכם ויישר כוח".

במהלך האירוע, בירך ואמר רס"ר היחידה אריאל ונטורה: "ניצולי שואה יקרים, אני מודה לכם על שנתתם לנו, השוטרים, את הזכות הגדולה, העצומה והעונג לבוא לכאן היום אליכם ולשמח אתכם בחג החנוכה, בבית שלכם. אתם ניצולי השואה, אתם הם אלה הגיבורים האמיתיים שלנו, אתם הם אלה הנותנים לנו את הכוח הגדול להמשיך הלאה וקדימה. ברצוני לאחל לכם הרבה בריאות טובה ואיתנה ואריכות ימים ומי יתן ותמיד ניפגש כולנו רק בשמחות".

בין כל ניצולי השואה שנכחו באירוע המרגש היתה גם ניצולת השואה מרומניה הגב' חיה כספי שאמרה בדבריה: "התרגשתי מאוד לראות ולפגוש אתכם החיילים כאן אצלנו היום. אני מודה לכם שוטרי משמר הגבול ואנחנו ניצולי השואה מחבקים אל ליבנו כל שוטר ושוטרת מכם.

זה כלל לא מובן מאליו לעזוב את כל הפעילות המבצעית השגרתית שלכם ולהגיע אלינו ולשמח אותנו, אתם מחממים את ליבנו, ותודה לכם על כך, תודה ענקית לכם מקרב לב".

לאחר אירוע מרגש זה הגיע אל חדר האוכל של העמותה גם נציגה של חב' "אלביט" ידיד העמותה הוותיק מר גיל דנינו, שבירך את כל ניצולי השואה וחילק להם שי שקיות הפתעה לחג. עוד באותו היום הגיעה גם ידידת העמותה הוותיקה הגב' חנה מורג ביחד עם הזמרת עירית פירסט והאקורדיאון שלה בתוכניתם "קפה ומוזיקה לחג החוכה" לשמח את ניצולי השואה בשירי חג החנוכה.

עמותת "יד עזר לחבר" רוצה להודות לרכזת החברה והתרבות של העמותה הגב' נעמי אילוז על כל אירגוני האירועים הנפלאים והמקסימים שפורטו לעיל בכתבה זאת בכל שמונת ימי חג החנוכה, לטובת רווחתם של ניצולי השואה , יישר כוח וכל הכבוד ! … נאחל לכולנו הרבה אור בחג זה וחג חנוכה שמח לכולם … היה מרגש ביותר ! … מי יתן וניפגש שוב כולנו ורק בשמחות, אמן !

צילומים: ג'ו לוצ'יאנו, אדיר יזירף.

תפריט
נגישות