לקראת יום השואה הבינלאומי: מיזם Live Forever: ניצולי שואה מונצחים במציאות מדומה

  1. ראשי
  2. Events
  3. לקראת יום השואה הבינלאומי: מיזם Live Forever: ניצולי שואה מונצחים במציאות מדומה

מה יקרה כשניצול השואה האחרון ילך לעולמו ? האם זוהי הדרך החדשה לגעת בנצח ? … לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שיחול בשבוע הבא ויצויין בסוף חודש זה, בתאריך: 27.1.2022, הוא התאריך שנקבע ע"י האומות המאוחדות (האו"ם) הוא יום שיחרור מחנה ההשמדה אושוויץ הולוגרמות ענק של ניצולת השואה מהונגריה, יהודית הרשקוביץ, בת ה-93, וניצול השואה מפולין ששרד את מחנה ההשמדה אושויץ, בן 98, שלום שטמברג ז"ל שהלך לעולמו לפני 5 חודשים בשל נגיף הקורונה, יוצגו ביום זה על פני בניינים בערים מרכזיות, ביניהן : בניין הבימה -בתל אביב, חומות העיר העתיקה בירושלים ובבניין עמותת "יד עזר לחבר" בקריית החסד של העמותה בחיפה.

מספרם של ניצולי השואה החיים בקרבנו כיום יורד משנה לשנה והרצון לתת במה רחבה לסיפוריהם של השורדים, באופן מוחשי ככל שניתן, הופך להיות קריטי. מיזם קהילתי חדש בשם Live Forever, מנצל את קדמת הטכנולוגיה ליצירת הולוגרמות חדשניות של ניצולי שואה שיספרו את סיפורם, יפיחו בהם חיים וישמרו את הזיכרון לשנים רבות קדימה עבור הדורות הבאים.

המיזם מבית עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג, בשיתוף היזמית החברתית יערית שושן-סבג, מחבר בין טכנולוגיה וזיכרון שואה ומעלה את דמויותיהם ועדותם של ניצולי שואה על גבי הולוגרמות ענק, שיוקרנו ביום זה על פני בניינים בערים מרכזיות: על בניין עיריית ת"א, בחיפה ובמקומות נוספים.

ניצולת השואה מהונגריה בת ה-93 הגב' יהודית הרשקוביץ מהווה את אחת ההולגרמות המובילות של פרויקט זה, שמטרתו גיוס כספים לטובת הכנת 30 הולוגרמות נוספות, אשר יספרו את סיפורם של 30 ניצולי שואה. עלות הפקת הולוגרמה בודדת אחת יקרב ביותר ועומדת על סכום של כ-50,000 ש"ח.

מלבד הקרנתן של ההולוגרמות בערים המרכזיות, יוצגו ההולוגרמות של ניצולי השואה החל מיום השואה הבינלאומי ב-27.1.2022 ב"מוזיאון השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה, שנחנך בתחילת שנת 2017, השוכן בקריית החסד של העמותה ברחוב קסל בשכונת הדר בחיפה. המוזיאון הוקם לצורך שמירה על ההיסטוריה של העם היהודי בתקופת השואה והנצחת עדותם.

מר שמעון סבג, מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר".

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר חבר" בחיפה מר שמעון סבג: "מדובר בפרויקט חברתי ללא כוונות רווח, מקורות המימון מצומצמים למדי ובאמצעות ההולוגרמות, אנו גורמים לניצולי השואה 'לחיות לנצח' ולספר את סיפורם לדורות הבאים. מטרתנו היא להספיק לצלם כמה שיותר ולנצח את הזמן, מפני ששעון החול הולך ואוזל ובקרוב לא יישארו ניצולי שואה שיוכלו לספר את סיפורם. בואו ותעזרו לנו לנצח את הזמן."

עוד הוסיף נרגשות מר סבג בדבריו ואמר: "אי אפשר להישאר אדישים למשמע עדות של ניצול או ניצולת שואה, הם חוו על בשרם את זוועות הנאצים, הם מזכירים לנו למה ובזכות מי אנחנו כאן היום. מה שעצוב זה שהם הולכים ומתמעטים. מי שחיים בינינו כיום, היו ילדים פעוטים או נערים בתקופת השואה, וגם הם כלים ונעלמים. גיבורי השואה הם הגיבורים האמתיים של כולנו ובזכותם אנחנו כאן היום. ניצולי השואה הם האור שמאיר את האנושות כשהעולם חשוך !".

שושן-סבג הוסיפה: "בטכנולוגיה ייחודית, המצלמת את ניצולי השואה באמצעות מספר מצלמות, הצלחנו להפיק דמות הולוגרפית באמצעות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית".

אודות מוזיאון השואה של עמותת "יד עזר לחבר", לחץ כאן !

לתרומות ולסיוע לעמותת "יד עזר לחבר" לחץ כאן ! 

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", יוסף הירש, אדיר יזירף, צילום ועריכת וידאו: שקד ארמה.

תפריט
נגישות