הסופה "אלפיס" כמעט כבר כאן: עמותת "יד עזר לחבר" מעלה במוקד החירום והמצוקה את רמת הכוננות לקראת הסופה הצפויה !

  1. ראשי
  2. Events
  3. הסופה "אלפיס" כמעט כבר כאן: עמותת "יד עזר לחבר" מעלה במוקד החירום והמצוקה את רמת הכוננות לקראת הסופה הצפויה !

עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה העלתה את רמת הכוננות ב"מוקד החירום והמצוקה" שלה לקראת הגעתה הצפויה של הסופה "אלפיס" במערכת החורפית והמשמעותית ומזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את האיזור בימים הקרובים. כוננות העמותה כמו בשאר הסופות בה היא טיפלה, כפי שהיתה גם בסופה הקודמת "כרמל", הותאמה לתחזית השירות המטאורולוגי על פיה צפויים לרדת, החל מהערב (יום שלישי, 25.1) בשעות הערב ועד ליום חמישי (27.1) בשעות הערב. מזג האוויר החורפי יגיע לשיאו ביום רביעי  (26.1) אז תיכנס אלינו המערכת הסוערת, משקעים כבדים בפרקי זמן קצרים שיגיעו ל – 70 מ"מ גשם שילוו במשבי רוח עזים שיגיעו עד 90 קמ"ש, ים סוער וגועש וטמפרטורות שינועו בין 3 מעלות בשעות הלילה עד 10 מעלות בשעות היום.

מזג האוויר הסוער צפוי להביא עימו גשמים חזקים, ברד כבד, רעמים חזקי, רוחות עזות, קור עז ולגרום להצפות, קריסת עצים, ולנזקים. "מוקד החירום והמצוקה" שחלק מיחידות המטה שלה הם "יחידת האופנועים" וה"סיירת ההומניטרית" תוגברו כבר החל משעות הבוקר המוקדמות ויהיו בכוננות גבוהה ומתמדת ככל שיצטרכו לסייע. בתוך כך, יש לציין, כי מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" כבר נערכו מבעוד מועד להעניק סיוע לאוכלוסיית ניצולי השואה והקשישים בחלוקת מרק ואוכל חם, מעילים, ביגוד חורף, צעיפים, חמצוואר, כפפות, שמיכות, רדיאטורים ותנורי חימום לניצולי שואה, קשישים וגם לדיירי רחוב ולנזקקים, אך לא רק כי אם היא העמותה תסייע כהרגלה רב השנים בקודש גם למשפחות מעוטות יכולת, ולמשפחות בעלות ילדים עם צרכים מיוחדים במקרה של הצפת דירות מגורים. במקביל מתנדבי העמותה יזומים בכל שעות היום והלילה במטרה לאתר גם דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות. מוקד החירום והמצוקה של עמותת "יד עזר לחבר" יפעל במתכונת מתוגברת לקליטת פניות ניצולי השואה והקשישים והעברתם לטיפול צוותי החירום של העמותה.

הבוקר (שלישי, 25.1) במהלך התארגנותו של "מוקד החירום והמצוקה" לקראת הסופה הצפויה אמר מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "צוותי החירום והמצוקה של עמותת "יד עזר לחבר" כבר ערוכים בערים חיפה ובירושלים ובעוד מספר מוקדים נוספים ברחבי הארץ לקראת סופת "אלפיס", אשר תפקוד את ישראל החל מהלילה (שלישי, 25.1). לקראת הגעתה של סופת 'אלפיס' לישראל, נערכנו עם מיטב הצוותים של המתנדבים הוותיקים והחדשים שלנו ב"מוקד החירום והמצוקה" של עמותת "יד עזר לחבר" על מנת להעניק לניצולי השואה והקשישים מענה ראשוני ומיידי על כל בעיה שלא תבוא ולמתן כל סיוע שיידרש במהלכם של הימים הקרים והסוערים. ברצוני להודות מקרב לב לכל מתנדבי העמותה הרבים שנענו לקריאתינו להגיע ולסייע גם במזג אוויר סוער זה. זה כלל לא מובן מאליו ! עמותת "יד עזר לחבר, תעשה כל שביכולתה לסייע לניצולי השואה והקשישים בכל מזג אוויר ובכל רגע. כמו כן אסור לנו לשכוח את ההומלסים החיים בתת תנאים בעיר חיפה, כואב ועצוב לכולנו שאלה הם פני העיר חיפה של שנת 2021".

בתוך כך פונה עמותת "יד עזר לחבר" לתושבים בבקשה לחזק ולקבע חפצים שעלולים להתנתק מרוח חזקה כגון: דודים, קולטנים, אנטנות, אדניות ועציצים ולנקות את המרזבים. כמו כן פונה העמותה לנהגים בבקשה לנהוג בזהירות ולדווח למוקד המצוקה והחירום על דרי רחוב או כל אדם אחר שעשוי להזדקק לסיוע, למוקד החירום והמצוקה של עמותת "יד עזר לחבר", התקשרו 8607* !

צילומים: עמותת "יד עזר לחבר", אדיר יזירף.

תפריט
נגישות