מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג על המלחמה באירופה: "מרגיש עצוב ומודאג מטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע, פתחנו היום סניף נוסף שישמש מרכז לוגיסטי ענק של מזון גם בעיר לבוב, בנוסף למרכז הענק שפתחנו לפני כשבועיים בעיר קייב. רוסיה עלולה לדרדר את כל אירופה לתוהו ובוהו, עמותת "יד עזר לחבר" הגיעה לכאן ותעשה כל שביכולתה על מנת לסייע ולעזור ככל שניתן !"

  1. ראשי
  2. Events
  3. מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג על המלחמה באירופה: "מרגיש עצוב ומודאג מטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע, פתחנו היום סניף נוסף שישמש מרכז לוגיסטי ענק של מזון גם בעיר לבוב, בנוסף למרכז הענק שפתחנו לפני כשבועיים בעיר קייב. רוסיה עלולה לדרדר את כל אירופה לתוהו ובוהו, עמותת "יד עזר לחבר" הגיעה לכאן ותעשה כל שביכולתה על מנת לסייע ולעזור ככל שניתן !"

מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג על המלחמה באירופה: "מרגיש עצוב ומודאג מטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע, פתחנו היום סניף נוסף שישמש מרכז לוגיסטי ענק של מזון גם בעיר לבוב, בנוסף למרכז הענק שפתחנו לפני כשבועיים בעיר קייב. רוסיה עלולה לדרדר את כל אירופה לתוהו ובוהו, עמותת "יד עזר לחבר" הגיעה לכאן ותעשה כל שביכולתה על מנת לסייע ולעזור ככל שניתן !".

בעקבות הלחימה הקשה והכבדה באוקראינה, שפרצה השבוע, עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה בראשותו של מייסד ומנכ"ל העמותה מר שמעון סבג פתחה היום (שישי, 25.2) את הסניף החדש שלה גם בעיר לבוב שהיא העיר המערבית באוקראינה שהפכה למוקד מפלט לעשרות אלפי אנשים בדרך לפולין.

נציין כי ממש לפני כשבועיים פתחה העמותה את הסניף הראשון שלה בעיר קייב היא בירת אוקראינה. כולם חששו מהמלחמה הזאת שלצערנו כבר החלה והיא בעיצומה של יום הקרבות השני.

סניפינו החדשים בקייב ובעיר לבוב שבאוקראינה כבר משמשים כמרכזים לוגיסטיים גדולים של מזון. יש בהלה עצומה ויש פקקים אדירים ביציאה מהעיר קייב, תושבים רבים מצאו מחסה ב"מטרו" של הבירה קייב המשמשת והפכה כ"עיר תחתית" ולמקלט. עשרות אלפי אנשים כבר התרכזו בעיקר, בעיר לבוב הסמוכה לגבול אוקראינה – פולין.

מטרת הקמתו של הסניף החדש בעיר לבוב היום, היא שיתפקד אף הוא כמרכז לוגיסטי ענק וכמחסן חירום ומצוקה המשמש כבר בשעות חירום אלה עם תחילתה של הלחימה באוקראינה.

במהלך פתיחת מחסן החירום הענקי שבלבוב אמר הבוקר (שישי, 25.2) מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" מר שמעון סבג: "אלה הם ימים קשים וטרגיים כל כך של לחימה כבדה שפרצה השבוע באוקראינה, זהו היום השני של הלחימה. אני מרגיש עצוב ומודאג מטרגדיה הומניטרית ופגיעה חלילה באזרחים חפים מפשע, רוסיה עלולה לדרדר את כל אירופה לתוהו ובוהו, חשוב לי ביותר עכשיו להראות סולידריות עם הקהילה היהודית באוקראינה.

זה הזמן וזהו גם הרגע וההזדמנות שלנו כישראלים להביע מסר של ערבות הדדית עם יהודים הזקוקים לכך. עמותת "יד עזר לחבר" הגיעה לקייב, והגיעה היום גם ללבוב ותגיע לכל מקום שנצטרך על מנת לסייע ולעזור, ליבי עם אזרחי אוקראינה. מה שעיניי רואות כאן במעברים קשה מאוד. משפחות עם ילדים, פעוטות ותינוקות. חלק עם הבעות הלם.

משפחות שנעקרו באישון לילה, שאתה רואה שדחפו בתיקים שלהם מה שאפשר ואנשים שלא יודעים אם יחזרו, לאן יחזרו ואם בכלל מה ימצאו עם חזרתם. יש משפחות שהופרדו בשל הנסיבות. אבא נשאר באוקראינה והאמא עם הילדים יוצאת. לא סיטואציה פשוטה בעת הזו עם הסכנות ועם הדאגות. זה מזכיר לכולנו דברים שרק קראנו עליהם ולמדנו עליהם בהיסטוריה, ועכשיו דבר כזה מתרחש מול העיניים שלנו.

לראות ילדים עם הבעות פנים כאלה זה מעביר צמרמורת. למעשה, אנחנו מחפשים מזון כדי לחלק לאנשים, מגיעים לסופרים ומוצאים שהכול ריק, היום שלחנו משלוח מאודסה, רכב עמוס ומלא עם מצרכי מזון. העמותה מחלקת בלבוב, בקייב וגם במעברים, במחסומים. מחלקים מים ומזון. אנחנו מסתובבים בכוונה עם מגן דוד. אנחנו מתראיינים בכל התקשורת העולמית כדי שייראו שהעם היהודי נותן יד לפליטים שנמצאים באירופה. הקמנו מאהלים, לעזור לכל מי שאפשר. באמת כואב הלב לראות ילדים מחכים בתור ימים ואנשים שמחפשים אוכל. אנשים שנגמר להם הכסף. כואב הלב לראות אנשים שלפני מספר ימים חיו חיים רגילים עם בית ורכוש ופתאום הפכו לפליטים חסרי כל".

עוד הוסיף נרגשות מר סבג בדבריו ואמר: "כמי שכבר טורח ועושה לילות כימים כבר למעלה מ- 3 עשורים לטובת רווחתם של ניצולי השואה, קשישם ומשפחות מעוטות יכולת במדינת ישראל, לא המתנתי ולא הססתי לרגע באירגון יציאתה לפני כשבועיים של משלחת הסיוע של קבוצת מתנדבי עמותת "יד עזר לחבר" שתודרכו מבעוד מועד בישראל במיוחד עבור משימה חשובה זאת לטובתם של ניצולי השואה והיהודים בעיר קייב ובכלל בכל רחבי אוקראינה. כבר הבוקר, בעיר לבוב, חברי המשלחת והמתנדבים ממלאים את המרכז הלוגיסטי החדש והענק שאירגנו ופתחנו במיוחד, לטובת מטרה זאת באלפי מוצרי מזון הנארזים מיידית לחבילות מזון גדולות וגם בכמויות של אוכל חם.

חשוב לי לציין כי מעבר לכמויות המזון העצומות המגיעות למרכז הלוגיסטי שלנו כאן בקייב, ובעיר לבוב הצלחנו לארגן גם כמויות גדולות של בגדי חורף למינהם, הכוללים מעילים, צעיפים, חמצוואר, כפפות, ביגוד מיוחד המתאים למזג האוויר הקר כאן בקייב ובלבוב, וגם תנורי חימום ורדיאטורים לשעות חירום אלה של לחימה קשה זאת".

בתוך כך יש לציין כי במהלכו של היום הרביעי ללחימה באוקראינה (ראשון, 27.2.2022) נפגש מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, ובמהלך המפגש המרגש אמר מר סבג: "נפגשתי לפני שעות ספורות עם שגריר ישראל באוקראינה מק מיכאל ברודסקי וסיפרתי לו על חלוקת חבילות המזון שעמותת "יד עזר לחבר" עושה בגבול אוקראינה – פולין. אני חייב לציין שאנו העמותה היחידה המסייעת בגבול אוקראינה. הרגשתי גאווה יהודית עצומה שלאחר 77 שנה שאף אחד לא סייע ליהודים בתקופת השואה באנו אנו לסייע לעם האוקראיני בשעתו הקשה" .

צילומים: חבריי המשלחת ההומניטרית של עמותת "יד עזר לחבר" קייב, לבוב, אוקראינה, צילום מסך מהדורת החדשות ערוץ 12 – "שישי בחמש עם גדעון אוקו".

תפריט
נגישות